Am3+ moderkortet passar den till denna kylare??

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Am3+ moderkortet passar den till denna kylare??

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ja det borde fungera eftersom det finns fästen för am3.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av ultracpu8323:

Funkar men köp denna istället om du absolut måste ha en låtsas-vattenkylare, ungefär samma skit men billigare: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766852

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2012

Står i specsen på kylaren att den passar till AM3+ socket så jag svarar ja på den. Läste dock något omdöme där om att denne haft problem att få fast den... men det var ju bara en person

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Amd har haft samma fäste längre än de haft samma sockel, 754, 939 och "am" och "fm" har samma fästram till kylaren.
Det som ev kan strula är om det är nån kylare som inte använder ramen utan ska skruvas genom moderkortet.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.