Köpa 840 EVO 250GB, imorgon!

Permalänk
Medlem

Köpa 840 EVO 250GB, imorgon!

Hej!
Jag skapade en tråd för några veckor sedan om att jag skulle köpa en ny SSD, jag kom fram till att 840 EVO 250GB är den för mig. Grejen är att den måste köpas imorgon för att jag måste ha den innan 23 augusti. Idag märkte jag att Inet har slut på lagret! På prisjakt har Datorfixarna.com den för 1590kr vilket är ok, men känner mig osäker då jag aldrig hört om dem tidigare. Är det någon som har erfarenhet av dem? Jag vill helst beställa från Inet, Komplett eller Webhallen, men ingen av de har den i lager. Vad jag kom på är att jag kan köpa 2x120GB från Inet och köra RAID 0. Jag har inga som helst erfarenheter av RAID så jag har två frågor.

Finns det någon som helst nackdel med att köra RAID 0 bortsett från att om en disk kraschar blir jag av med allt data?
Har mitt moderkort inbyggt stöd för RAID?

Tack!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du då ska kanske betala lite mer och köpa en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1441708 .

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Jag tycker att du då ska kanske betala lite mer och köpa en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1441708 .

Är det värt 300kr mer än RAID-konfigurationen?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Är det värt 300kr mer än RAID-konfigurationen?

Hellre en stor. Du kommer ändå inte märka skillnad i hastighet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Om inte Inet, Komplett eller Webhallen har fått in dom i lager så tvivlar jag på att ''Datorfixarna'' har några. Men vem vet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Om inte Inet, Komplett eller Webhallen har fått in dom i lager så tvivlar jag på att ''Datorfixarna'' har några. Men vem vet!

Inet har haft men de har tagit slut.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Det finns 8 EVO 250 Basic hos Inets butiker, det brukar gå bra att beställa då.
Men ställ frågan till inet här på SWEC om dom kan sälja och skicka en till dig ändå

http://www.inet.se/produkt/4304583/samsung-ssd-evo-basic-840-...

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Lägg en beställning på Inet precis som du brukar. Kontakta sedan support och fråga om dom kan skicka från butik. Problem solved.

Så har jag gjort innan iaf, och då hade varan redan gått ut från butik innan support hann läsa mitt mail ens.