Knepigt Ps3 slim problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svanskog
Registrerad
Jan 2008

Knepigt Ps3 slim problem

Jo det är så att idag så tänkte jag ta hem demos via playstation store men när den har laddad hem allt och ska börja installera så tvär dör konsolen så måste dra ur strömsladden för att den ska funka för startknapps dioden är svart och funkar inte å trycka igång.

För trodde det va något med den demon för försökte 2ggr men med samma resultat och 1 gång med ett annat spel men kan sitta och spela på den utan att något händer så är väldigt fundersam va det kan va och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2011

Hur länge har du haft konsollen? Låter som värmeproblem. men då borde den dö under spelning också. Är detta fallet?

[CENTER]Hell awaits you

[/CENTER]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svanskog
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Deathdevil:

Hur länge har du haft konsollen? Låter som värmeproblem. men då borde den dö under spelning också. Är detta fallet?

Ja du det är frågan det tror jag köpte det för 3 år sen kanske?

jo det verkar ju som det men har ju alltid haft den på något och aldrig på golvet samt att ca 2 månader sedan så plockade jag isär och blåste rent med elektronik luft även då va den inte så farligt dammig på insidan.

Nej det är just det att jag spelade i 3-4 timmar för någon dag sen och inga problem då så detta är nytt problem som startade idag :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2013

Den kan ha fått LOID, smälter på insidan p.g.a fläktproblem. That sucks!

DESKTOP (HP) Intel Core i7 3770k 3.4GHz (Dualthread) l MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr OC Edition (Overclockat) l 16GB ram 1600MHz l 2TB HDD l Windows 8.1 Pro l
BÄRBAR (Macbook Pro) Intel Core i5 4258U l Intel Iris Graphics 5100 1GB l 8GB RAM 1600MHz l 256GB SSD l Mac OS X Yosemite 10.10 l

Var snäll mot mig så är jag snäll mot dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svanskog
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Malkolmen:

Den kan ha fått LOID, smälter på insidan p.g.a fläktproblem. That sucks!

Okej lät läskigt men om det är det så hur fixar man det då och hur ser man det?

Samt varför blir det bara när jag ska installera demos men inte vid spelande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Låter snarare som korrupt HD, eller annat som orsakar att konsolen krashar under installation.

Skulle rekommendera att du kör en Restore File System samt Rebuild Database och testa igen.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/14...

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svanskog
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av MugiMugi:

Låter snarare som korrupt HD, eller annat som orsakar att konsolen krashar under installation.

Skulle rekommendera att du kör en Restore File System samt Rebuild Database och testa igen.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/14...

Okej kollade på det men när jag startade det förut så kunde jag installera ena demon som jag laddade hem 2ggr så det verkar som den stänger av sig när man inte kör i bakgrunden utan kör så den laddar hem och installerar samtidigt om du förstår vad jag menar