FIFA 14 gratis för Xbox One i Europa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

FIFA 14 gratis för Xbox One i Europa

Samtliga Xbox One "Day 1 Edition" förhandsbokningar får FIFA 14 gratis i europa. Ej officiellt bekräftat av MS men kommer att utannonseras imorgon under gamescom.

Hoppas att vi får något liknande i USA

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Knuckles:

Samtliga Xbox One "Day 1 Edition" förhandsbokningar får FIFA 14 gratis i europa. Ej officiellt bekräftat av MS men kommer att utannonseras imorgon under gamescom.

Hoppas att vi får något liknande i USA

Ni får ju boxen månader innan vi får den, nån kompensation får vi väl ha
För övrigt känns detta - liksom de policies MS ändrat på senaste tiden - som ett tafatt försök att locka de kunder de är på väg att förlora till Sony.
Men det är bara min åsikt

Jag rear ut min själ, allt ska bort - - Fractal Design Define R3 | Corsair RM750i | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB & Sapphire Dual-X R9 280X 3GB OC | 840 PRO 128 GB + 850 PRO 128 GB + Spinpoint F3 1 TB + NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 2x3 TB JBOD | BenQ XL2411T + AOC E2461FWH + AOC E2476VWM6 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Intel 600p M.2 256 GB + 850 EVO 500 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Måste muntra upp sitt misslyckande på något sätt. Dock känns det inte som att Fifa är ett lämpligt spel då gruppen antingen älskar eller hatar det. Ett mer allsidigt spel vore bättre.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design core 500, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Behind you..
Registrerad
Sep 2003

WTF?! Fifa14 hoppas jag till gudarna att det inte är!!!!! Fy fan säger jag i så fall.....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Måste muntra upp sitt misslyckande på något sätt. Dock känns det inte som att Fifa är ett lämpligt spel då gruppen antingen älskar eller hatar det. Ett mer allsidigt spel vore bättre.

Europas mest sålda spel (FIFA 13) är inte lämpligt för Europa? Tycker även att det kan inte bli mer allsidigt än fotboll då alla åldrar kan tycka om spelet.

PS. XBox One är inget misslyckande bara för att de är släpper nyheter och uppdateringar om sina funktioner, PS4 däremot vägrar ju säga något alls vilket borde vara ett större misslyckande

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Knuckles:

Europas mest sålda spel (FIFA 13) är inte lämpligt för Europa? Tycker även att det kan inte bli mer allsidigt än fotboll då alla åldrar kan tycka om spelet.

PS. XBox One är inget misslyckande bara för att de är släpper nyheter och uppdateringar om sina funktioner, PS4 däremot vägrar ju säga något alls vilket borde vara ett större misslyckande

Oh, FIFA 14 gratis... lockande. Hade det varit förra generationens konsoler så hade jag gått över till Xbox, nu har MS helt enkelt misslyckats alltför mycket på alla fronter för att jag ska lita på dem vad gäller någonting alls förutom Enterprise OS. Får bli ett PS4 och betala för mitt FIFA14

Edit: Kan också tycka att det är orättvist skrivet att Sony inte säger något alls, Sony och Microsoft har i runda slängar sagt precis lika mycket om sina konsoler. Den stora skillnaden är att Microsoft tagit tillbaka mer än hälften av vad de sagt och således har det snackats mycket om XbOne.

Rolig signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hbg
Registrerad
Feb 2007

Xbox är ett misslyckande, men som Amerikan är det svårt att inse detta PS4 kommer sälja bäst överallt förutom i USA och några få Amerikaniserade länder.

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2009

Xbonen kommer inte misslyckas eftersom M$ vaknat ur sin hypnos och insåg att tåget var på väg att krascha.

Men de kommer ändå troligtvis att bli utsålda av PS4.
PS4 har 30% bättre GPU, den har en bättre deal när det gäller vad man kan göra online utan att betala(om man vill ha Netflix på sin PS4 så behöver man t.ex. inte ha Playstation Online's avgift utan det räcker med gratisvarianten, på Xbonen så måste man betala två gånger).

Dessutom är PS4 billigare, och man får också med ett headset som Microsoft skickar med också. Det enda är om man verkligen, verkligen vill ha Kinect, men vill man det?

Xbonen har ändå en fanbase, särskilt i Nordamerika, som räcker att ta den över den försäljningsgräns för att den ska sälja ok. Men den är fortfarande sämre än PS4 trots alla kovändningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bortre kosmos
Registrerad
Sep 2011

Damage control.

Jag kan ingenting om datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av ZaInT:

Ni får ju boxen månader innan vi får den, nån kompensation får vi väl ha
För övrigt känns detta - liksom de policies MS ändrat på senaste tiden - som ett tafatt försök att locka de kunder de är på väg att förlora till Sony.
Men det är bara min åsikt

Ja eller så känns det som folk måste gnälla för gnällandets skull, sen när är det på något sett negativt att få ett spel gratis?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Haha. Fifa suger

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Xi:

WTF?! Fifa14 hoppas jag till gudarna att det inte är!!!!! Fy fan säger jag i så fall.....

Det är ju onekligen ett väldigt populärt spel. Vad skulle man annars välja för spel?

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

De kunde kanske ha ett par olika från olika genrer? Inte alla som gillar sport. För min del är sport totalt ointressant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Det måste ju gälla de länder i Europa som får Xbox One först. Till exempel Tyskland och Storbritannien.

Xbox One lär enligt senaste ryktena komma i vår till Sverige och då har alla som är intresserade av Fifa 14 redan spelat det i månader till något annat format. Inga spel blir ju gamla så snabbt som EAs sportspel, fullpris ena månaden, 29,90 i reabacken en stund senare. Det känns som en rätt märklig deal eftersom spelat dels inte är exklusivt för formatet och dels eftersom Fifa-spelare inte direkt är samma kundgrupp som springer benen av sig för att köpa den senaste konsolen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Grumie:

Det är ju onekligen ett väldigt populärt spel. Vad skulle man annars välja för spel?

Jadu. GTA5?

i7 3770k@5.8GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@24000MHz/CL10, 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 540 Kompressor 760WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

För FIFA är ju kul, not. Vill ha en Day One edition, det jag beställde.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Demonoidz:

Jadu. GTA5?

Du kanske får tänka på att GTA V har relativt hög rekommenderad åldergräns jämfört med FIFA (18 vs 3 år). Tänk dig PR-fiaskot när det står: "Micro$oft ger bort mördarspel till barn" på löpsedeln.

Jag tror att FIFA var ett rätt lämpligt val i detta fallet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ar i landslaget
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Demonoidz:

Jadu. GTA5?

Jag det är ju väldigt passande, många glada föräldrar när deras barn får hem 18-års klassade spel där de mejlar ner folk med automatvapen och flame throwers... Du ser inget problem där?

Jag kan nog tycka att det hade varit lite bättre om det fanns säg 3 olika spel att välja på ur olika genrer - så att de flesta får något de iaf borde uppskatta lite. Men ska de bara skicka ett spel, ja det är ju lite svårt att göra och FIFA är väl då ett lika bra val som något annat. Vad de än väljer kommer folk att klaga, så är det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: Intel i7 3770K @ 3,9 GHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair H80i | Gainward GTX 1080 "GLH" OC @ 2101 MHz/11,45 GHz (max boost/mem) 8GB | Corsair Vengeance 32GB 1600 MHz RAM | Corsair AX750 | Corsair Neutron 240GB SSD + XTB lagring | Xonar Essence STX | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144 Hz, 1440p, IPS + Dell 27" U2711 1440p, IPS
Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II ||| "Be Humbleholic™, ENJOY life and live it like YOU want!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Razzay:

Du kanske får tänka på att GTA V har relativt hög rekommenderad åldergräns jämfört med FIFA (18 vs 3 år). Tänk dig PR-fiaskot när det står: "Micro$oft ger bort mördarspel till barn" på löpsedeln.

Skrivet av aMpari:

Jag det är ju väldigt passande, många glada föräldrar när deras barn får hem 18-års klassade spel där de mejlar ner folk med automatvapen och flame throwers... Du ser inget problem där?

Jag kan nog tycka att det hade varit lite bättre om det fanns säg 3 olika spel att välja på ur olika genrer - så att de flesta får något de iaf borde uppskatta lite. Men ska de bara skicka ett spel, ja det är ju lite svårt att göra och FIFA är väl då ett lika bra val som något annat. Vad de än väljer kommer folk att klaga, så är det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Hah, okejdå!

i7 3770k@5.8GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@24000MHz/CL10, 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 540 Kompressor 760WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Razzay:

Lämpligt hade varit att kunna välja mellan 2-3 spel. Inte ge bort ett spel som folk antagligen hatar eller gillar.

Sport spel är den kategori av spel jag inte spelar i huvud taget, detta kunde lika väl kvitta för min del då jag inte hade spelat det för 5 öre. Inte ens under pistolhot.

Men grattis till de som gillar Fifa.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av LeVvE:

För FIFA är ju kul, not. Vill ha en Day One edition, det jag beställde.

Det är det du får plus FIFA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Demonoidz:

Jadu. GTA5?

Inte säkert GTA 5 ens kommer till One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008

Yippie, FIFA. Kul för oss som inte gillar sport.
Jag har spelat dator/tv spel i över 25 år, har nog testat kanske 2-5 sportspel på den tiden. Nä MS, ge en e-värdecheck så folk kan välja sitt "tröst" spel.

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: MSI Gaming M7, GPU: EVGA 980Ti SC+
CPU: Intel i7 6700@4.5Ghz, Ram: 2x8GB Corsair DDR4
Chassi: Fraktal design R5, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: Samsung 850, 500GB, Disk 2: Crucial mx, 500GB,PSU: EVGA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

Folk klagar alltså på ett gratis spel. Herregud vad efterblivna vissa folk är.

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Hur många andra nextgen-spel släpps i direkt anslutning till Xbone och som är barntillåtna?

EA och MS har ju som bekant också varit ganska nära varandra vid några tillfällen.

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Tjodd:

Hur många andra nextgen-spel släpps i direkt anslutning till Xbone och som är barntillåtna?

EA och MS har ju som bekant också varit ganska nära varandra vid några tillfällen.

Här är iallafall en lista på alla launch games till Xbox One.

Assassin's Creed IV Black Flag (Ubisoft, Ubisoft)
Battlefield 4 (DICE, Electronic Arts)
Call of Duty: Ghosts (Infinity Ward, Activision)
Crimson Dragon (Grounding/Land Ho!, Microsoft Studios)
Dead Rising 3 (Capcom Vancouver, Microsoft)
FIFA 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Fighter Within (AMA Ltd., Ubisoft)
Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios, Microsoft Studios)
Just Dance 2014 (Ubisoft Paris, Ubisoft)
Killer Instinct (Double Helix, Microsoft Studios)
LEGO Marvel Super Heroes (TT Games, Warner Bros. Interactive)
Lococycle (Twisted Pixel, Microsoft Studios)
Madden NFL 25 (EA Sports, Electronic Arts)
NBA 2K14 (Visual Concepts, 2K Sports)
NBA LIVE 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Need for Speed: Rivals (Ghost Games, Electronic Arts)
Peggle 2 (Popcap, Electronic Arts)
Powerstar Golf (Zoe Mode, Microsoft Studios)
Ryse: Son of Rome (Crytek, Microsoft Studios)
Skylanders: Swap Force (Vicarious Visions, Activision)
Watch Dogs (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
Zoo Tycoon (Frontier Developments Ltd., Microsoft Studios)
Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, Majesco)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av MrGangBanger:

Här är iallafall en lista på alla launch games till Xbox One.

Assassin's Creed IV Black Flag (Ubisoft, Ubisoft)
Battlefield 4 (DICE, Electronic Arts)
Call of Duty: Ghosts (Infinity Ward, Activision)
Crimson Dragon (Grounding/Land Ho!, Microsoft Studios)
Dead Rising 3 (Capcom Vancouver, Microsoft)
FIFA 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Fighter Within (AMA Ltd., Ubisoft)
Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios, Microsoft Studios)
Just Dance 2014 (Ubisoft Paris, Ubisoft)
Killer Instinct (Double Helix, Microsoft Studios)
LEGO Marvel Super Heroes (TT Games, Warner Bros. Interactive)
Lococycle (Twisted Pixel, Microsoft Studios)
Madden NFL 25 (EA Sports, Electronic Arts)
NBA 2K14 (Visual Concepts, 2K Sports)
NBA LIVE 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Need for Speed: Rivals (Ghost Games, Electronic Arts)
Peggle 2 (Popcap, Electronic Arts)
Powerstar Golf (Zoe Mode, Microsoft Studios)
Ryse: Son of Rome (Crytek, Microsoft Studios)
Skylanders: Swap Force (Vicarious Visions, Activision)
Watch Dogs (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
Zoo Tycoon (Frontier Developments Ltd., Microsoft Studios)
Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, Majesco)

Ja, det är ju inte så mycket att välja på då.
Du förstår, Fifa drar in miljoners dollars på Ultimate Team dessutom, om inte en av världens mest spelade spelserier skulle vara nog anledning. Win-Win-win skulle jag vilja kalla det här.

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Knuckles:

PS4 däremot vägrar ju säga något alls vilket borde vara ett större misslyckande

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4149_goer_succe_innan_den_...

För de som inte orkar läsa artikeln:

Gör succé – innan den är släppt

Den finns inte ens att köpa ännu.

Trots det är Playstation 4 den näst mest populära produkten på Prisjakt just nu – endast slagen av Samsung Galaxy S4.

Sony Playstation 4 är uppföljaren till Sony Playstation 3. Den är ännu inte släppt, men förväntningarna på den nya tv-spelskonsollen är enorma.

Det syns inte minst på Prisjakt. Det är just nu den näst mest populära produkten. Den enda produkten som är mer populär är den storsäljande telefonen Samsung Galaxy S4. Det innebär att Playstation 4 är mer populär än exempelvis alla Apples Iphones och Ipads och HTC One.

Kommer i år?

Det är alltså ännu osäkert när Playstation 4 släpps, men rykten säger att det kommer att bli under någon av årets sista månader.

Den kommer bland annat att ha en optisk enhet (Blu-Ray och DVD), samt fokusera på nedladdning. Den kommer även att tillåta att man använder den offline, samt byte av spel.

Enough said.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av XpreS:

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4149_goer_succe_innan_den_...

För de som inte orkar läsa artikeln:

Gör succé – innan den är släppt

Den finns inte ens att köpa ännu.

Trots det är Playstation 4 den näst mest populära produkten på Prisjakt just nu – endast slagen av Samsung Galaxy S4.

Sony Playstation 4 är uppföljaren till Sony Playstation 3. Den är ännu inte släppt, men förväntningarna på den nya tv-spelskonsollen är enorma.

Det syns inte minst på Prisjakt. Det är just nu den näst mest populära produkten. Den enda produkten som är mer populär är den storsäljande telefonen Samsung Galaxy S4. Det innebär att Playstation 4 är mer populär än exempelvis alla Apples Iphones och Ipads och HTC One.

Kommer i år?

Det är alltså ännu osäkert när Playstation 4 släpps, men rykten säger att det kommer att bli under någon av årets sista månader.

Den kommer bland annat att ha en optisk enhet (Blu-Ray och DVD), samt fokusera på nedladdning. Den kommer även att tillåta att man använder den offline, samt byte av spel.

Enough said.

Förvånande att Sweclockers största Xbox One hatare kommer in i en tråd som handlar om Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av MrGangBanger:

Förvånande att Sweclockers största Xbox One hatare kommer in i en tråd som handlar om Xbox One.

Och för er som vill se vilken plats Xbox One kommer på (som för övrigt är slagen av en köksassistent från Kitchen Aid) kan ni se det här

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&l=v100#prodlista

För er som inte orkar läsa listan så ligger Xbox One på plats #30