PS4 släpps 15:e November i USA och 29:e November i Europa

Permalänk
Medlem

PS4 släpps 15:e November i USA och 29:e November i Europa

Sony gjorde det för några enstaka minuter sedan officielt att PS4 kommer släppas 15:e November i USA och 29:e November i Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seithu:

Sony gjorde det för några enstaka minuter sedan officielt att PS4 kommer släppas 15:e November i USA och 29:e November i Europa.

Still better(läs: sooner) than Microsoft.

Permalänk
Medlem

härligt

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Ps4 spöade precis skiten ännu mer ur xbox one.
Även fullt Twitch stöd, som många använde som selling point för xbox one.

Se om det blir en godis ps4 och busa med i november

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Marcuswb:

Still better(läs: sooner) than Microsoft.

Iofs inte så svårt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Under E3 sa Microsoft, "Minecraft - Xbox One exclusive".
Not so much anymore!:)

Kolla vid, 0:34. Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=jjkD4USzeZE

Permalänk
Medlem

M§ Fanboys kommer fortfarande att hitta ursäkter till att rata Ps4 och Sony bakom konsolen i det tidigare släppet för 2013 och att Minecraft inte blir exklusivt för XboxOne. Lite synd att det skall vara så, det blir så uppenbart att det handlar om fanatiskt blind fanboyism.

- Minecraft suger!
-2013 is fo Foolz!

Permalänk
Medlem

Microsoft kommer förlora pengar på det här. Det är fakta.

Inte för att de rika snorungarna med "pappa betalar" mentalitet fattar det, men det finns de som bara kommer ha råd med EN konsol och inte bryr sig så mycket vilken, så de tar den som kommer först, och blir der PS4 som kommer först så blir det ju den. Även om det känns som om de flesta valt PS4 även om de kommit exakt samtidigt och kostat lika mycket.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Varför har det blivit så jäkla populärt att hata Microsoft? Att dessutom ge sig på deras kunder och generalisera dessa som rika snorungar som köper fler än en konsol är ju bara barnsligt. De som föredrar Xbox One över Playstation 4 behöver nödvändigtvis heller inte vara "fanboys". Jag håller med om att Playstation 4 verkar ha ett försprång när det gäller hårdvaruspecifikationer, men inget kan i dagsläget bevisa att detta i realiteten kommer påverka spelupplevelsen.
Jag tycker att de som har åsikter ska få uttrycka sig, men att ropa hej innan man kommit över bäcken är rent utsagt dumdristigt. Så snälla, ni som uppenbarligen ogillar (om inte hatar) Microsoft, försök att hålla en mer objektiv syn på saken, och gräv ner fördomarna i blomrabatten.

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMetius:

Varför har det blivit så jäkla populärt att hata Microsoft? Att dessutom ge sig på deras kunder och generalisera dessa som rika snorungar som köper fler än en konsol är ju bara barnsligt. De som föredrar Xbox One över Playstation 4 behöver nödvändigtvis heller inte vara "fanboys". Jag håller med om att Playstation 4 verkar ha ett försprång när det gäller hårdvaruspecifikationer, men inget kan i dagsläget bevisa att detta i realiteten kommer påverka spelupplevelsen.
Jag tycker att de som har åsikter ska få uttrycka sig, men att ropa hej innan man kommit över bäcken är rent utsagt dumdristigt. Så snälla, ni som uppenbarligen ogillar (om inte hatar) Microsoft, försök att hålla en mer objektiv syn på saken, och gräv ner fördomarna i blomrabatten.

Skulle nog hävda att på de Svenska forumen så är Xbone löjligt upphottat och folk spottar på Ps4an. Så att hata xbone är knappast norm. Bara kolla på alla trådar här på Swec, så kommer du se att majoriteten är ännu xbone trogna. Emedan på de större internationella sidorna så är det omkastade roller. Personligen så ser jag ingen fördel med xbone i jämförelse med ps4. Ingen... Men som alltid är det personliga preferenser som avgör.

Det som gör mig förbannad nu dock är att det inte kan se till att ha gemensamt internationellt släpp. Varför i helvete skall Europa alltid behöva vänta när det gäller konsoler/spel mot Japan/US. Detta om något är irriterande till den grad att jag kanske skiter i konsol helt och hållet. Och att hävda på att det har att göra med 'localization' är skrattretande. Har arbetat inom översättning och det går sjukt fort... Men betalar man några analfabeter så självklart tar det längre tid.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hzup:

Skulle nog hävda att på de Svenska forumen så är Xbone löjligt upphottat och folk spottar på Ps4an. Så att hata xbone är knappast norm. Bara kolla på alla trådar här på Swec, så kommer du se att majoriteten är ännu xbone trogna. Emedan på de större internationella sidorna så är det omkastade roller. Personligen så ser jag ingen fördel med xbone i jämförelse med ps4. Ingen... Men som alltid är det personliga preferenser som avgör.

Det som gör mig förbannad nu dock är att det inte kan se till att ha gemensamt internationellt släpp. Varför i helvete skall Europa alltid behöva vänta när det gäller konsoler/spel mot Japan/US. Detta om något är irriterande till den grad att jag kanske skiter i konsol helt och hållet. Och att hävda på att det har att göra med 'localization' är skrattretande. Har arbetat inom översättning och det går sjukt fort... Men betalar man några analfabeter så självklart tar det längre tid.

Japp, kommer att köra på den konsoll som allt funkar bäst på och har spel som jag finner underhållande, sen om det står sony, ms, Nintendo, kjell&company skiter jag i

Det med olika datum för olika kontinenter är bejs. Jag antar att det har med någon sorts lokalisering att göra, kanske inte just språken men juridiska eller tekniska lokaliseringar. Men antagligen är det bara för att kunna tillgodose de två fetaste marknaderna först, usa och Asien

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Det som gör mig förbannad nu dock är att det inte kan se till att ha gemensamt internationellt släpp. Varför i helvete skall Europa alltid behöva vänta när det gäller konsoler/spel mot Japan/US. Detta om något är irriterande till den grad att jag kanske skiter i konsol helt och hållet. Och att hävda på att det har att göra med 'localization' är skrattretande. Har arbetat inom översättning och det går sjukt fort... Men betalar man några analfabeter så självklart tar det längre tid.

Just den marginella skillnaden två veckor senare kan säkert bero på att det tar längre tid att frakta hit konsolerna från Kina, om de nu inte flygfraktar dem.

Sen verkar ju Japan få vänta längst den här gången, oavsett om det gäller Xbox One eller PS4.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMetius:

Varför har det blivit så jäkla populärt att hata Microsoft? Att dessutom ge sig på deras kunder och generalisera dessa som rika snorungar som köper fler än en konsol är ju bara barnsligt. De som föredrar Xbox One över Playstation 4 behöver nödvändigtvis heller inte vara "fanboys". Jag håller med om att Playstation 4 verkar ha ett försprång när det gäller hårdvaruspecifikationer, men inget kan i dagsläget bevisa att detta i realiteten kommer påverka spelupplevelsen.
Jag tycker att de som har åsikter ska få uttrycka sig, men att ropa hej innan man kommit över bäcken är rent utsagt dumdristigt. Så snälla, ni som uppenbarligen ogillar (om inte hatar) Microsoft, försök att hålla en mer objektiv syn på saken, och gräv ner fördomarna i blomrabatten.

Om det är mig du menar så ta av dig de färgade glasögonen och läs såhär istället:

Om företag X släpper en konsol före företag Y, och man bara har råd men en konsol, och skiter i vilken, så köper man förmodligen konsolen från företag Y, eftersom den kom först. Alltså förlorar företag Y pengar.

Rika snorungar finns det överallt, om PS4 kommit efter XB1 hade de säkerligen köpt båda i alla fall.

Det var inget illa ment mot några specifika snorungar. Jag hatar alla som har "pappa betalar" mentalitet. Mitt inlägg var mest ett torrt konstaterande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Skulle nog hävda att på de Svenska forumen så är Xbone löjligt upphottat och folk spottar på Ps4an. Så att hata xbone är knappast norm. Bara kolla på alla trådar här på Swec, så kommer du se att majoriteten är ännu xbone trogna. Emedan på de större internationella sidorna så är det omkastade roller. Personligen så ser jag ingen fördel med xbone i jämförelse med ps4. Ingen... Men som alltid är det personliga preferenser som avgör.

Det som gör mig förbannad nu dock är att det inte kan se till att ha gemensamt internationellt släpp. Varför i helvete skall Europa alltid behöva vänta när det gäller konsoler/spel mot Japan/US. Detta om något är irriterande till den grad att jag kanske skiter i konsol helt och hållet. Och att hävda på att det har att göra med 'localization' är skrattretande. Har arbetat inom översättning och det går sjukt fort... Men betalar man några analfabeter så självklart tar det längre tid.

Den upplevelsen jag hittills fått är nog ändå att man i regel avskyr stora, hemska och giriga Microsoft, men det är som sagt min personliga upplevelse. Om din är en annan respekterar jag det.
Att de inte lyckas med lanseringen håller jag däremot med dig om. Det gör mig bitter att USA och Japan ständigt prioriteras högst upp på listan, och att resten av världens alla delar ska behöva stå skuggan. De får alldeles för mycket tid i rampljuset. Det är visserligen förståeligt, då marknaden trots allt styrs av efterfrågan...

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte använda någon av dom men finner det ändå svårt att gilla Sony då "the last of us" inte släpptes till PC
Kan ju bara säga att jag så som det ser ut nu inte kommer äga en next gen konsol utan sitta kvar vid min PC.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

give me trials evolution =(

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av koreinu:

M§ Fanboys kommer fortfarande att hitta ursäkter till att rata Ps4 och Sony bakom konsolen i det tidigare släppet för 2013 och att Minecraft inte blir exklusivt för XboxOne. Lite synd att det skall vara så, det blir så uppenbart att det handlar om fanatiskt blind fanboyism.

- Minecraft suger!
-2013 is fo Foolz!

Halo och Fable legends är två bra ursäkter men i övrigt så föredrar jag PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Och att hävda på att det har att göra med 'localization' är skrattretande. Har arbetat inom översättning och det går sjukt fort... Men betalar man några analfabeter så självklart tar det längre tid.

Håller med. Det är inte så att dom började jobba på Xbox One igår, det har ju hållit på i ett antal år och att nu skylla på det är ju så nära skitsnack man kan komma.

Permalänk
Medlem

Jo visst känns det så. Det är snarare brist på konsoller som gör att de skippar vissa länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, kommer att köra på den konsoll som allt funkar bäst på och har spel som jag finner underhållande, sen om det står sony, ms, Nintendo, kjell&company skiter jag i

Det med olika datum för olika kontinenter är bejs. Jag antar att det har med någon sorts lokalisering att göra, kanske inte just språken men juridiska eller tekniska lokaliseringar. Men antagligen är det bara för att kunna tillgodose de två fetaste marknaderna först, usa och Asien

Om jag inte är helt snurrig i skallen nu så var det inte alls länge sedan SweC skrev en nyhet om Xbox 1 och att MS i ett citat sade att förseningen berodde på just översättning och appar/material som ska ge relevant lokal information för oss i Europa.

Det att översättningen skulle dra ut på tiden är antingen BS eller riktigt, riktigt dålig planering av MS. När det gäller att information som kanske väderinformation (jag har ingen aning om exakt vad det gäller) så kan jag förstå att de vill ordna det, men det är ju också något de borde planerat för ett bra tag sedan känns det som. Det känns nästan som att det är bortförklaringar så de ska slippa säga att de har ev. problem med produktionen och/eller begränsat med enheter och då prioriterar bort oss.

Om det bara är översättning + anpassning av information som är den riktiga anledningen förstår jag inte varför det inte släpps en internationell version som är på engelska även här i Sverige? Jag föredrar engelsk text i menyer och spel och engelskt tal i spel alla dagar i veckan. Då slipper man fula översättningar så som det alltid blir imo. För att inte tala om hur fattigt det låter att spela tex FIFA eller NHL med svenska kommentatorer. Jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag spelade något av de spelen och hörde kommentarerna på svenska. Och jag tror nog inte jag är ensam att föredra engelska - eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMetius:

Varför har det blivit så jäkla populärt att hata Microsoft? Att dessutom ge sig på deras kunder och generalisera dessa som rika snorungar som köper fler än en konsol är ju bara barnsligt. De som föredrar Xbox One över Playstation 4 behöver nödvändigtvis heller inte vara "fanboys". Jag håller med om att Playstation 4 verkar ha ett försprång när det gäller hårdvaruspecifikationer, men inget kan i dagsläget bevisa att detta i realiteten kommer påverka spelupplevelsen.
Jag tycker att de som har åsikter ska få uttrycka sig, men att ropa hej innan man kommit över bäcken är rent utsagt dumdristigt. Så snälla, ni som uppenbarligen ogillar (om inte hatar) Microsoft, försök att hålla en mer objektiv syn på saken, och gräv ner fördomarna i blomrabatten.

du missade allt som hände från Orthgate till strax efter E3?

MS förtjänade allt hat de fick

Permalänk
Medlem

32 länder i Europa, hoppas Sverige och Finland är bland dom då. Finns det nån lista vilka 32 det är? någon som vet?

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz_88:

32 länder i Europa, hoppas Sverige och Finland är bland dom då. Finns det nån lista vilka 32 det är? någon som vet?

http://www.wired.com/gamelife/2013/08/playstation-4-release-d...

Så det är nog spikat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

32 länder i Europa, hoppas Sverige och Finland är bland dom då. Finns det nån lista vilka 32 det är? någon som vet?

Tydliigen ska Sverige vara ett av länderna ja, om man får tro Gamereactor svar från Nordisk Film.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Hoppas man kan välja bort svensk översättning, pinsamt hur det ser ut nu, precis som Microsoft är det en blandning av engelska och svenska i Sonys gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Blir nog att jobba som en galning hela hösten och spara pengar så köper jag båda 2 för att balansera ut olikheterna =).
Killer Instinct är mitt argument för Xbox då det är kul ölspel med polare haha

För ps4 är det The Division som lockar kompis skaran som oftast köper den konsolen först.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Grattis Sony till en väldigt fint försprång. Vet ett företag som kommer skratta hela vägen till banken nu iaf. Medans ett annat sitter och tröstäter donuts.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tydliigen ska Sverige vara ett av länderna ja, om man får tro Gamereactor svar från Nordisk Film.

Tackar! Kliar i fingrarna om man ska förbeställa eller inte..

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Blir nog att jobba som en galning hela hösten och spara pengar så köper jag båda 2 för att balansera ut olikheterna =).
Killer Instinct är mitt argument för Xbox då det är kul ölspel med polare haha

För ps4 är det The Division som lockar kompis skaran som oftast köper den konsolen först.

Division kommer släppas till PC också

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Division kommer släppas till PC också

Jag hade helt missat det. Förmodligen blir det en PS4 for the funz ändå

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64