Återställa en hel hårddisk utan att ta bort windows 7 Och Röra dom andra hårddiskarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Återställa en hel hårddisk utan att ta bort windows 7 Och Röra dom andra hårddiskarna.

Tja jag har haft ett väldight störande problem. Mina media players och andra program har fårr erroret Has stopped Working. Så jag tänker göra en restore. Jag har inte en gammal återställnings punkt så hur tar jag wipar jag clean EN Hårddisk som har windows 7 . Och utan att röra andra hårddiskar ??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Dec 2012

Installera ubuntu på ett usb och boota med det. Sen formaterar du hårdisken

i5 3450 @ 3,1 GHz | MSI GTX 660 Twin Frozr OC 2GB | Corsair 8GB @ 1600 MHz
Gigabyte GA-H77-D3H | Seagate Barracuda 1TB | XFX Core Edition 550W
Fractal Design Define R3 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av J0ELIZE:

Installera ubuntu på ett usb och boota med det. Sen formaterar du hårdisken

Fast om man formaterar så tar man ju bort Windows 7. Som TS inte ville.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Om du vill testa att reparera Windows 7 och behålla operativsystemet så kan du stoppa in DVD skivan eller USB minnet med Windows 7 installations filerna som även har Service Pack 1 och sedan starta setup.exe som du hittar på DVD skivan eller USB minnet, läs mer på denna sida http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

O.b.s ! Om du använder denna metod så skall du alltså inte boota DVD skivan eller USB minnet, du skall istället starta setup.exe inifrån Windows.

Edit: Denna metod tar lång tid, du får räkna med mellan 1 och 2 timmar.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Slaktardej:

Fast om man formaterar så tar man ju bort Windows 7. Som TS inte ville.

Okej jag förstod inte det.

i5 3450 @ 3,1 GHz | MSI GTX 660 Twin Frozr OC 2GB | Corsair 8GB @ 1600 MHz
Gigabyte GA-H77-D3H | Seagate Barracuda 1TB | XFX Core Edition 550W
Fractal Design Define R3 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Nu är det så att jag inte har windows 7 skivan finns det något annat sätt ?. Eller Vet nått sätt att fixa dom här errosen ?,

Error posten är här (fick ingen succses där) : #13795510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av raman02:

Nu är det så att jag inte har windows 7 skivan finns det något annat sätt ?. Eller Vet nått sätt att fixa dom här errosen ?,

Error posten är här (fick ingen succses där) : #13795510

Vilken version av Windows 7 har du installerad i datorn? är det Windows 7 Home Premium 64Bit Svenska?

Jag har ingen direkt lösning på dina error men jag hade avinstallerat programmen som krånglar och sedan laddat hem dom senaste versionerna och gjort en ny installation av dessa program.

Edit: Vilken typ av dator har du? är det en märkesdator tex Dell eller HP?

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Har Windows 7 Ultimate 64bit svenska. Jag har gjort det flera gånger utan succses.

Inte en märkesdator den är custom..

amd fx 6100 X6

Amd radeon hd7770 msi pmd1 INTE OC

Asus m5a97 le r2.0

8 gig ram

cooler master storm scout.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Kan man inte hämta Windows 7 från Microsoft hemsida?

Chassi: Define R3 | Moderkort: MSI Z77A-S01 | CPU: i5-3570k @ 4.2GHz | GPU: GTX 770 | PSU: Tesla 650W | RAM: 8GB @ 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Kylning: Noctua NH-U12P SE2 | SSD: 120GB Intel 520 | Skärmar: Eizo Foris FS2333 Benq E2200HD | Mus: Zowie FK1 | Tangentbord: Ducky Shine 3 MX Blue | Hörlurar: Sennheiser HD598 | Musmatta: Zowie P-SR | Ultrabook: Asus Zenbook UX303LN-R4140H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

har ingen återställnings punkt :(.. Och om jag hade skulle det vara väldight jobbigt att dra ut hårddiskarna för mitt cable managment e inte så bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Gör en partion till OS nästa gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Jag tror jag kan få tag på min kusins win7 skiva. Hur ska jag göra då ?. Så jag inte rör andra hårddiskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Från denna sida kan du ladda hem Windows 7 Ultimate x64 Engelska och lägga över ISOn på ett USB minne eller bränna på en DVD skiva http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Om du absolut vill ha Svenska direkt vid installationen så kan du ladda hem Windows 7 Professional x64 Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen och då kan du välja Ultimate vid installationen.

Edit Om gör en reparation enligt guiden som jag länkade och du har Service Pack 1 installerat på datorn så måste du använda en DVD skiva eller USB minne med Windows 7 installationsfilerna som har Service Pack 1, detta finns på alla Windows 7 som är på Sweclockers guide sidan.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Du får väl helt enkelt låta bli att formatera dem ?

Har aldrig någonsin varit med om att vid installation så frågar installationsprogrammet "vill du formtera alla dina andra hårddiskar också?".

Installera win på den berörda hårddisken bara, dock lär du behöva installera om program om du nu inte bara gör en reparation.

Jag äger en k6-200 med Windows98, den har aldrig varit online.
Övrigt: X220 i7,ips,4,160ssd, phenom quadcore, pentax k-5, duron900 med freebsd bla bla bla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Det finns ju lagliga Windows isos att hämta. Dessa saknar såklart produktnyckel. Googla Windows 7 download official ISO så bör du hitta.

Om du ska köra inifrån Windows (som nämns ovan) är det bara att packa upp hämtad iso. Tar du bort ei cfg får du välja Windowsversion också.

| CPU : FX-8120 | GPU : XFX R9 nano | PSU : Corsair HX750i | MOBO : CH IV | RAM : 8GB 1600mhz Corsair | SSD Samsung 840 Pro 128 GB | Asus MG279Q | Custom loop |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av raman02:

Jag tror jag kan få tag på min kusins win7 skiva. Hur ska jag göra då ?. Så jag inte rör andra hårddiskar

Du kan koppla bort SATA kablarna till dina andra hårddiskar och då är det 100% säkert att ingenting händer med dessa enheter.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Äh jag tar bara skivan som min kusin har e ändå bara 10 min bort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av raman02:

Äh jag tar bara skivan som min kusin har e ändå bara 10 min bort

Är det en Windows 7 Ultimate x64 skiva med Service Pack 1?

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

det är "cough"Crackat"cough" Så alla versioner finns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av janee:

Från denna sida kan du ladda hem Windows 7 Ultimate x64 Engelska och lägga över ISOn på ett USB minne eller bränna på en DVD skiva http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Om du absolut vill ha Svenska direkt vid installationen så kan du ladda hem Windows 7 Professional x64 Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen och då kan du välja Ultimate vid installationen.

Edit Om gör en reparation enligt guiden som jag länkade och du har Service Pack 1 installerat på datorn så måste du använda en DVD skiva eller USB minne med Windows 7 installationsfilerna som har Service Pack 1, detta finns på alla Windows 7 som är på Sweclockers guide sidan.

Jag Tror jag gör detta men är du säker att bara en hårddisk (.C.) Formateras?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av raman02:

Jag Tror jag gör detta men är du säker att bara en hårddisk (.C.) Formateras?

Om du gör enligt guiden ovan så kommer ingen annan hårddisk att formateras och som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan du koppla bort SATA kablarna till dom andra hårddiskarna om du vill vara 100% säker att ingenting händer med dessa enheter.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av janee:

Om du gör enligt guiden ovan så kommer ingen hårddisk att formateras, vid denna reparation kommer alla system filer i Windows att kontrollers och om någon fil är skadad så kommer den att repareras.

Reparation ? trodde jag installera om windows och formatera bara ?

vi pratar väll om denna : http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av raman02:

Reparation ? trodde jag installera om windows och formatera bara ?

vi pratar väll om denna : http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Jag skrev fel, reparationen gäller en annan tråd som jag skriver i.

Edit: Nu är det lite förvirrat i denna tråd, vill du bara göra en ny installation eller vill du reparera Windows?

janee

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av raman02:

det är "cough"Crackat"cough" Så alla versioner finns.

"§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ."

Trådskaparens egna version verkar vara lika piratkopierad den, alltså låses tråden och jag får be om noggrannare regelläsning i framtiden.

Det är inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne när den tidigare låsts.

*Tråd låst*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *