Partitions borttagning utan att boota windows

Permalänk

Partitions borttagning utan att boota windows

Hej!

Jag undrar om det finns något program som man kan boota direkt från uppstart av datorn för att ta bort partitioner eftersom jag har skapat en dynamisk partition och kan inte komma in på OS:et.

Tack!

Jag kan ha förklarat dåligt men säg till isf!

Permalänk
Medlem

Ladda hem en Ubunti Live-CD (USB) så kan du boota på den och in och fippla så mycket du vill med partitioner.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Ladda hem en Ubunti Live-CD (USB) så kan du boota på den och in och fippla så mycket du vill med partitioner.

Jag har testat med Linux Mint Live CD och med nåt som heter GDPartion eller något liknande. Men den hittar inte den dynamiska partitionen där. Jag har testat att starta Windows installations programmet och då hittar den partitionen.

Permalänk
Medlem

GParted löser dina problem.

EDIT: Oj, läste inte, du kanske redan har testat det?

Permalänk
Medlem

Testa med Ultimate boot cd.
http://www.ultimatebootcd.com/

Visa signatur

Primär: MB: Asus PRIME Z690-P WIFI D4| Cpu:i5-12600KF | Ram: 2x 8GB Corsair Vengeance RGB PRO SL | HDs: 1X WD Blue SN570 NVMe SSD 1TB M.2
1x DT01ACA300 3TB 1x WD30EZRX 3TB| GFX: RTX 3060Ti| Nättagg:Corsair/ Cooler Master 650W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av nmc:

GParted löser dina problem.

EDIT: Oj, läste inte, du kanske redan har testat det?

Japp, testade där men programmet hittar inte partitionen :/

Skrivet av Pocho:

Tack! ska testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pocho:

Tack för tipset! Den här ska jag börja ha med mej när jag ska felsöka släktens datorer.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Windows DVD/USB minnet kan också ta bort partitionen om du väljer det avancerade alternativet 2 gånger efter varandra för att få flera val att göra om disken.

Permalänk
Medlem

Du kan köra diskpart från windows installationsdisk. Kör CLEAN så rensas alla partitioner o.dyl.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB