Hittar inte HDD Disk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Hittar inte HDD Disk

Hej som titeln säger så hittar jag inte min HDD, har nyligen installerat om OS på min nyinköpta SSD. Båda är inkopplade men i "Disk Management" finns endast min SSD. Samma sak gäller om jag startar upp datorn från HDD:n då finns bara HDD:n där och inte SSD:n. Några förslag vad jag ska göra? Tacksam för svad

(Säg till om texten är otydlig svårt och förklara )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Reality42:

Hej som titeln säger så hittar jag inte min HDD, har nyligen installerat om OS på min nyinköpta SSD. Båda är inkopplade men i "Disk Management" finns endast min SSD. Samma sak gäller om jag startar upp datorn från HDD:n då finns bara HDD:n där och inte SSD:n. Några förslag vad jag ska göra? Tacksam för svad

Vilka filsystem har du på diskarna?

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av LemonIllusion:

Vilka filsystem har du på diskarna?

NTFS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Reality42:

Kan du se alla diskarna i Bios?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Tuvok:

Kan du se alla diskarna i Bios?

Ja båda finns där

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Tack för svar men det fungerar inte "datorn" hittar bara SSD:n

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om du "tappat bort" den efter ominstallation så saknar du nog drivers till diskkontrollern.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av mrqaffe:

Om du "tappat bort" den efter ominstallation så saknar du nog drivers till diskkontrollern.

Så, hur installerar jag nya?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Kör färdigt alla win uppdates och funkar det inte efter det så gör det manuellt från moderkortets hemsida.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av mrqaffe:

Kör färdigt alla win uppdates och funkar det inte efter det så gör det manuellt från moderkortets hemsida.

Tack! Behövde bara uppdatera så funkade det, hittar nu disken. En snabb fråga bara, kan jag "avinstallera" windows och andra onödiga filer från den gamla disken och isåfall hur?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Vill du tömma den gamla disken helt så formatera den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av mrqaffe:

Vill du tömma den gamla disken helt så formatera den.

Tack för hjälpen, det funkar utan problem nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Kan jag stänga den här tråden eller hur gör jag?^^

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Tråden finns kvar och du behöver inte stänga den utan det är bara att lämna den genom att inte skriva fler inlägg i den, folk som kommer senare med liknande problem kan hitta den genom sökningar och slipper då kanske fråga om samma sak om de läser igenom det här.