Filer är borta från mitt usb-minne

Permalänk

Filer är borta från mitt usb-minne

Hej har ett usb-minne på 4 gb. Nu helt plötsligt har en del mappar försvunnit. Vet inte varför. Läst att det kan vara att jag missat säker bortagning. Vet inte om det är så.

Har testat usb-minnet på olika datorer samt olika os xp och Windows 7.

Hur ska jag göra för att få tillbaka filerna?

Är viktiga?

Hoppas någon kan hjälpa.

Önskar er en trevlig dag/kväll!

Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_355:

Hej har ett usb-minne på 4 gb. Nu helt plötsligt har en del mappar försvunnit. Vet inte varför. Läst att det kan vara att jag missat säker bortagning. Vet inte om det är så.

Har testat usb-minnet på olika datorer samt olika os xp och Windows 7.

Hur ska jag göra för att få tillbaka filerna?

Är viktiga?

Hoppas någon kan hjälpa.

Önskar er en trevlig dag/kväll!

Martin

Kör Recuva eller GetDataBack på USB-minnet.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av martin_355:

Hej har ett usb-minne på 4 gb. Nu helt plötsligt har en del mappar försvunnit. Vet inte varför. Läst att det kan vara att jag missat säker bortagning. Vet inte om det är så.

Har testat usb-minnet på olika datorer samt olika os xp och Windows 7.

Hur ska jag göra för att få tillbaka filerna?

Är viktiga?

Hoppas någon kan hjälpa.

Önskar er en trevlig dag/kväll!

Martin

Att missa säker borttagning kan definitivt påverka.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

testdisk kan återställa saker så testa. Det som kan ha hänt är att USB sticka håller på att gå sönder eller som du skrev missat en säker borttagning.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

ok. Läste på nätet att man bör göra någon avbild på usbminnet innan man återställer data?

hur gör man en avbild?

Glömde skriva att det är pdf filer det handlar om. Är inte bilder.