Filer är borta från mitt usb-minne

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2009

Filer är borta från mitt usb-minne

Hej har ett usb-minne på 4 gb. Nu helt plötsligt har en del mappar försvunnit. Vet inte varför. Läst att det kan vara att jag missat säker bortagning. Vet inte om det är så.

Har testat usb-minnet på olika datorer samt olika os xp och Windows 7.

Hur ska jag göra för att få tillbaka filerna?

Är viktiga?

Hoppas någon kan hjälpa.

Önskar er en trevlig dag/kväll!

Martin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av martin_355:

Hej har ett usb-minne på 4 gb. Nu helt plötsligt har en del mappar försvunnit. Vet inte varför. Läst att det kan vara att jag missat säker bortagning. Vet inte om det är så.

Är viktiga?

Hoppas någon kan hjälpa.

Martin

Kör Recuva eller GetDataBack på USB-minnet.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av martin_355:

Är viktiga?

Hoppas någon kan hjälpa.

Martin

Att missa säker borttagning kan definitivt påverka.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design core 500, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007

testdisk kan återställa saker så testa. Det som kan ha hänt är att USB sticka håller på att gå sönder eller som du skrev missat en säker borttagning.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2009

ok. Läste på nätet att man bör göra någon avbild på usbminnet innan man återställer data?

hur gör man en avbild?

Glömde skriva att det är pdf filer det handlar om. Är inte bilder.