Hur får jag hybridhårddisken att fungera efter installation av Windows 7 på en ASUS UX32A?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Hur får jag hybridhårddisken att fungera efter installation av Windows 7 på en ASUS UX32A?

Hej!
Jag har precis köpt en ASUS UX32A. Jag vill inte ha det medföljande Windows 8, utan har därför installerat om till Windows 7.
Så nu har jag installerat Windows på mekaniska disken, samtidigt som SSDn egentligen inte fyller någon funktion. Tyvärr är SSDn för liten för att installera hela OS på. Hur kan jag fixa så den cachar minne över till SSDn så jag har användning för det?
Varje gång jag genomför ett nytt moment, öppnar ett program eller laddar ner något tex, sp surrar min hårddisk upp och sen är den helt tyst. Så det verkar på något sätt vara inställd på att mekaniska disken ska vila, men att den inte kan det gå inte SSDn är igång som den ska.
Är det någon som kan hjälpa mig med detta problemet? I så fall vora jag mycket tacksam:)
Mvh/Andreas

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är väl drivrutinen som heter instant on som är deras "Super Hybrid Engine II" eller funkar inte det ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.