Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tollarp
Registrerad
Apr 2011

Dags för ny kylplatta

Hejsan!
Jag sitter med en laptop och spelar.
Behöver nu tips på bra kylplattor för den jag har sitter det bara 2 små fläktar i mitten på plattan så den kyler inte tillräckligt.
Får kosta runt 400kr helst mindre
Sen är det väll dags att öppna upp och göra rent datorn igen.
Kan jag köpa ny fläkt och sätta i?
Kommer det göra nån skillnad mot för fläkten som sitter i redan? (inte trasig vad jag vet, ville bara byta ändå)

Samsung R580

//Gh0sTy^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Feb 2011

Jag har en Cooler Master Notepal U3 och är helnöjd med den. Kyler min Asus G53SW med den och den gör sitt jobb bra.
Cooler Masters hemsida: http://www.coolermaster.com/product/Detail/mobile/notepal-ser...

Speldatorn: MSI Z87-G45 | i7 4790K | 16 GB DDR3 1600 MHz | Gigabyte GTX 980 Ti G1 Gaming - SLI | 2x250GB SSD + Seagate 3TB HDD 7200RPM | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Windows 8.1 64-bit
Kringutrustning: Logitech G502 | Logitech G810 | QPAD QH-90 | Asus PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Gh0sTy^:

Hejsan!
Jag sitter med en laptop och spelar.
Behöver nu tips på bra kylplattor för den jag har sitter det bara 2 små fläktar i mitten på plattan så den kyler inte tillräckligt.
Får kosta runt 400kr helst mindre
Sen är det väll dags att öppna upp och göra rent datorn igen.
Kan jag köpa ny fläkt och sätta i?
Kommer det göra nån skillnad mot för fläkten som sitter i redan? (inte trasig vad jag vet, ville bara byta ändå)

Samsung R580

//Gh0sTy^

Skrivet av Eronki:

Jag har en Cooler Master Notepal U3 och är helnöjd med den. Kyler min Asus G53SW med den och den gör sitt jobb bra.
Cooler Masters hemsida: http://www.coolermaster.com/product/Detail/mobile/notepal-ser...

Måste hålla med Eronki, denna kylplatta gör sitt jobb väldigt bra. Observera att den gör att datorn lutar en hel del.

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tollarp
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Flandersss:

Måste hålla med Eronki, denna kylplatta gör sitt jobb väldigt bra. Observera att den gör att datorn lutar en hel del.

Okej får kolla in en sån.
Lutningen gör ingenting, får antingen balansera upp det eller luta skärmen

Tackar för tipset grabbar