Vart tog Ace Edge 3200 vägen ? ( Letar mus, HJÄLP )

Permalänk
Medlem

Vart tog Ace Edge 3200 vägen ? ( Letar mus, HJÄLP )

Jag tänkte nu gå ifrån min Razer Deathadder Respawn till en större klumpigare och mycket skönare och ergonimskare mus.
Tänkte då på Ace Edge 3200 som är en otroligt skön mus, men hittar den inte någonstans. Någon som har en aning vad jag kan få tag på en sådan?

Om den nu inte går att få tag på, finns det något likvärdigt? Med några få enkla knappar, men stor och jäkligt skön mus. Gärna LED så att man ser var man har musen osv..

MvH

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Håller med dej om att det är en riktigt bra mus (har en själv). Du kanske ska snegla på: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1448285.

Har varit sugen, men Edge 3200 håller så bra ihop. Ser knappt använd ut efter flera år.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Tydligen, då den inte finns i lager där.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Tydligen, då den inte finns i lager där.....

Efter 10 sekunder på google hittade jag 3 ställen som sålde den, men det e ju jobbigt att söka själv...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

tror dom konkade ?? eller har ingen aning men har inte sett nån ace mus på läänge! på deras hemsida verkar det gå köpa! http://www.aceofsweden.com/catalog/product/view/id/114/s/edge...

edit1: googlade och ace of sweeden har blivit uppköpta av något utländskt bolag således går det inte få tag i denna mus längre , det nya bolaget har en spindel på loggan kan tyvärr ej vad det heter! men du skulle kunna testa deras modell borde vara liknande... mch

edit2: nya musen heter Prestigio PMSG dvs samma mus men annat namn.. mvh

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Efter 10 sekunder på google hittade jag 3 ställen som sålde den, men det e ju jobbigt att söka själv...

Länka dom då så är du snäll. För tror det är slut i lager på dom ställena du hittade ?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Letar du efter en stor och klumpig mus kanske detta kan vara något?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Qpad 5K? Stor och riktigt skön och bra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Qpad 5K? Stor och riktigt skön och bra.

Har faktiskt kollat på den, men den känns mycket plastigare på något sätt.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Har faktiskt kollat på den, men den känns mycket plastigare på något sätt.

Det är alltid svårt att rekommendera möss och tangentbord , då alla har olika tycke och smak.
För mig är Qpad-5K helt perfekt , för andra tvärtom.
Det bästa är ju om man kan testa dom först , men en ny mus tar ju ett tag innan man känner om den känns bra eller inte.
Lycka till i jakten på den perfekta musen för dig / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Har faktiskt kollat på den, men den känns mycket plastigare på något sätt.

Alla möss är ju plastiga

Logitech G600 tror jag är rätt så lik Ace musen i formen. Ta en titt på Func MS-3 också, samma still som Qpad/Mionix men lite annorlunda grep (och IMO mycket, mycket skönare). Finns tonvis med liknande former på mössen. Lider du brist på fantasi finns ju alltid Ikari optical att falla tillbaka på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Jag tänkte nu gå ifrån min Razer Deathadder Respawn till en större klumpigare och mycket skönare och ergonimskare mus.
Tänkte då på Ace Edge 3200 som är en otroligt skön mus, men hittar den inte någonstans. Någon som har en aning vad jag kan få tag på en sådan?

Om den nu inte går att få tag på, finns det något likvärdigt? Med några få enkla knappar, men stor och jäkligt skön mus. Gärna LED så att man ser var man har musen osv..

MvH

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Permalänk
Medlem

Sorry att jag återupplivar en gammal tråd, men tänkte höra här om någon möjligtvis har drivers till edge 3200 då jag slarvat bort min skiva och ace of sweden inte tycks finnas kvar alls längre. Hade vart riktigt nice isf om någon kunde slänga upp det för download någonstans. Vill ju gärna ha mjukvaran för macros o shit som jag haft till musen innan.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Sorry att jag återupplivar en gammal tråd, men tänkte höra här om någon möjligtvis har drivers till edge 3200 då jag slarvat bort min skiva och ace of sweden inte tycks finnas kvar alls längre. Hade vart riktigt nice isf om någon kunde slänga upp det för download någonstans. Vill ju gärna ha mjukvaran för macros o shit som jag haft till musen innan.

Här har du Som tur var så hade polaren kvar drivrutinerna. Han lånar min Edge. Så jag bad honom skicka den till mig.
https://anonfiles.com/file/3c8289c9bf51ad2e2666af68cd67f543

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Här har du Som tur var så hade polaren kvar drivrutinerna. Han lånar min Edge. Så jag bad honom skicka den till mig.
https://anonfiles.com/file/3c8289c9bf51ad2e2666af68cd67f543

Underbart, tackar så hemskt mycket

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Nyrelease av Ace 3200 fast under namnet "Sentey Revolution Pro Laser Gaming Mouse "..... efter 4-5 år.... ?!

http://www.tweaktown.com/reviews/6255/sentey-revolution-pro-l...

Precis när min gamla har börjat glappa och jag köpt en Corsair M65:a...

//Lasse

Permalänk

Ace 3200 = Arachnid Neoscona

@brajonk: Det stämmer att dom blev uppköpta, tror att företaget heter Arachnid och deras logga är en spindel. Musen Ace 3200 finns på Teknikmagasinet, den är lite röd och går under namnet Arachnid Neoscona.
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/moss/...

Sen har ADX en mus som är exakt likadan men heter ADC Firepower H01 och är orange istället för röd. Elgiganten säljer den för samma pris som Teknikmagasinet säljer Arachnid Neoscona i dagsläget.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Väldigt skön mus, använder den från Teknikmagasinet i skrivande stund Mitt enda problem är att dess glidytor verkar "fastna" lite i min tygmusmatta. Defenetivt ett bra köp, min fungerar exakt lika bra som den gjorde för en mängd år sen.

Mvh, grabb på 15 från Stockholm

Permalänk
Medlem

@Jonathan Lindskog: TACK DIN MAGNIFIKA JÄVEL!!!!! Herregud jag trodde jag skulle dö när jag inte kunde köpa ett nytt exemplar av den enda sköna musen jag någonsin hållit i. Nu lärde jag mig att den finns under 4(!) nya namn och kostar 500kr mindre än vad jag förväntade mig.

Du är bland det bästa som har hänt mig och jag gjorde ett konto bara för att tacka dig.

Puss.

Permalänk

@Dundgren: Glad att vara till hjälp för någon! Konstigt att musen inte är populärare enligt mig

Permalänk
Medlem

Har hittat flera trådar där alla har sagt att de har blivit uppköpta utav olika bolag. Men den bästa "kopierna" utav ACE of Sweden är nog speedlink. Typ denna är precis som edge gx500 från max gaming. https://www.maxgaming.se/gaming-mus/kudos-rs-gaming-mouse-1

Permalänk
Medlem

Usch vem vill ha en mus med en sådan okompetent optisk motor som flippar ur för minsta lilla?
Ja jag har också haft en Ace Edge 3200...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)