Explorer hittar inte extern USB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund/Halmstad
Registrerad
Mar 2011

Explorer hittar inte extern USB HDD

Jag har en Verbatim 500gb Store and Go hemma som min morsa använder som backup till hennes bilder men nu hittar inte windows explorer disken längre men diskhanteraren hittar disken som en fungerande disk men den saknar enhetsbeteckning men kan inte ge den en själv.

Jag har också försökt med diskpart men diskpart hittade inte disken eller partitionerna på disken överhuvudtaget, har provat med olika datorer med och USB 2.0 och 3.0 men inget verkar funka har också googlat på det men har inte hittat något konkret.

Någon som haft liknande problem eller känner till en lösning så skulle det gärna uppskattas.

Tack i förhand, Pinkn00b

"The voice of insanity and reason"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2008

Svårt att säga.

Om du inte får ordning på det skulle du som ett sista alternativ kunna testa att plocka ur hårddisken ur det externa kabinettet och sätta in den i datorn/en docka så du vet om det är kabinettets interface som är paj eller själva hårddisken.

ASUS Z170I PRO GAMING | i5 6600K | ASUS GTX 970 Strix | 16GB DDR4-3200 | be quiet! Pure Power L8 630W | A-DATA SP900 128GB | 7TB HDD | CM Seidon 120M | Lian Li PC-Q08B