OCZ Vertex 2 SSD problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Evigheten
Registrerad
Jan 2005

OCZ Vertex 2 SSD problem

Jag köpte en SSD för snart två år sedan för att snabba upp den lilla bärbara, lyckades aldrig installera operativ på den så den åkte in i HTPC:n istället där det gick som en dröm med installationen av Win7 och den har rullat på sen dess, numera med Win8 på. Datorn började hänga sig vid filmvisning och almän slösurfning för nån vecka sen, har inte haft tid att ta itu med den förrens nu.
Jag tänkte bara återställa den men det gick inte, den bara hängde sig, så jag testade formatera den, även detta gick dåligt, ibland fick den ett felmeddelande och ibland fanns den inte alls med.
Provade på nytt installera den i bärbara med Win 8 denna gång bara för att kolla om det skulle funka, inte då.
har lyckats formatera hårddisken i en annan dator utan problem men den vill inte vara med på installation trots det.

Jag såg att det är 3 års garanti på den och den köptes på Overclockers här i stan. Vad kan man göra? lämna in den och hoppas på att få en ny? I så fall, vad får jag tillbaks, en lika stor eller samma märke? Får jag betala om det visar sig vara en felfri disk som bara jävlas i mina datorer? kommer inte åt att felsöka den.

PS3 40GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

Min OCZ Vertex 2 har dött, ska skicka in den till Webbhallen när jag får tid. Har garanti fram till maj 2014.

 MacBook Pro i7, 2,67 GHz - 8GB DDR3 - 256GB SSD - OS X El Capitan .
 iPhone 6S+ 128 GB Svart 
 [And @ Pc Win 10 Pro 64-bit]
[ASUS SABERTOOTH Z77][Intel Core i7-3770K @ 4,1GHZ][Corsair HX 850w]
[Rog ASUS GeForce GTX 1080 Strix edition][32GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1866MHZ CL9]