OCZ- Solid3 60gb Försvinner ur BIOS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2011

OCZ- Solid3 60gb Försvinner ur BIOS.

Hej som topic lyder så har jag fått problem med min SSD.
Den är helt ny och har varit använd i ca 4 dagar. Men igår började något konstigt hända med Windows i datorn. Alla program / sidor, jah allt som jag har uppe i Windows slutar att fungera en efter en. Tillslut så fryser datorn fast helt o hållet och jag måste starta om den. MEN, då så får jag upp ett meddelande om att jag ska installera windows på datorn för att jag har ingen disc som " bootar " upp datorn. Och när jag går in i BIOS och kollar så finns inte ens min SSD med i listan längre. Så jag började byta SATA kabel från dvd läsaren till min ssd och då startade den upp igen. Men nu idag så hände det igen. Och nu så har jag bytt SATA uttag i moderkortet samt prövat 4 olika satakablar och inget händer. Vet fan inte vad mer jag kan göra nu.. Olyckligt nog så köpte jag denna på tradera MEN, den var faktist helt ny i förpackning så personen där har ju inte lekt med den innan. Så någon garanti för att lämna in den har jag inte tyvärr. Så har ni någon aning eller vad som helst så skriv!

Och snälla, säg inte att den redan har gått till graven och lagt sig. För det vill jag minst av allt höra nu med den ekonomin jag har..

OBS: SSDn har hittat tillbaka 3gånger än så länge men har försvunnit efter en liten stund igen.

Mvh!

Jag ELSKAR stora gose björnar<3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007

Prova byta strömkabel, om du inte redan gjort det.

Fo3

Har du provat uppdatera firmware?

Father of love and Father of rain.... Father of loneliness and pain-
(Manfred Mann's Earth Band)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av FatherOfThree:

Prova byta strömkabel, om du inte redan gjort det.

Fo3

Har du provat uppdatera firmware?

Byta kabel hjälpte inte,

Hur uppdaterar jag det när jag inte kommer in i datorn? Just nu så sitter jag inne i BIOS.. Kommer inte längre heller. Då burken vill att jag ska sätta in windows skivan igen, Men det hjälper ju inte heller eftersom jag inte ens hittar min "Windows disk"..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Eftersom den "hittat tillbaka" 3 ggr hittills så får du hoppas att den gör det igen och när den gör det så se till att du har ett bootbart USB minne tillgängligt med OCZ Toolbox på för att uppdatera firmware.

Edit: och även om du inte har butikskvitto så brukar det gå att använda sig av fabriksgarantin ändå, dock lär du få stå utan din enhet ett tag och du lär få betala frakten till OCZ.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av TiasE:

Eftersom den "hittat tillbaka" 3 ggr hittills så får du hoppas att den gör det igen och när den gör det så se till att du har ett bootbart USB minne tillgängligt med OCZ Toolbox på för att uppdatera firmware.

Edit: och även om du inte har butikskvitto så brukar det gå att använda sig av fabriksgarantin ändå, dock lär du få stå utan din enhet ett tag och du lär få betala frakten till OCZ.

Kom just på att jag sitter ju för fan på en laptop.. kan ju bara ladda ner det på denna återkommer när jag är färdig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2011

Jag sitter fast ännu en gång. Jag har satt ssdn i min andra burk men det är samma sak där, och jag har prövat att BOOTA med USB i båda datorer men när jag kommer till detta "Punkten" så står det still för mig. http://www.ocztechnologyforum.com/staff/ryderocz/pc_tools/too...

Jag får inte upp några drivrutiner i den listan som bilden ovanför visar.. Vilket gör att jag inte kan komma någonstans?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Dezin:

Jag sitter fast ännu en gång. Jag har satt ssdn i min andra burk men det är samma sak där, och jag har prövat att BOOTA med USB i båda datorer men när jag kommer till detta "Punkten" så står det still för mig. http://www.ocztechnologyforum.com/staff/ryderocz/pc_tools/too...

Jag får inte upp några drivrutiner i den listan som bilden ovanför visar.. Vilket gör att jag inte kan komma någonstans?

Datorn måste givetvis hitta din SSD först, hittas den inte i BIOS kommer den inte hittas av toolboxen så det är bara att hoppas på att den dyker upp igen som den ju tydligen gjort tidigare.
Dock är ju risken att den aldrig mer kommer dyka upp.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av TiasE:

Datorn måste givetvis hitta din SSD först, hittas den inte i BIOS kommer den inte hittas av toolboxen så det är bara att hoppas på att den dyker upp igen som den ju tydligen gjort tidigare.
Dock är ju risken att den aldrig mer kommer dyka upp.

Kollade lite på deras egna forum och det dem hade o säga var att all ström ska kopplas ur i ca 1 timme så batteriet laddas ur. Sedan försöka igen. Om detta inte funkar så blir det RMA enligt dem..