Samsung 250gb SSD billlig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Mar 2005

Samsung 250gb SSD billlig!

Skrev detta i fynd tråden också, men tänkte att det kanske vore bra med en post här också. Tvivlar ju på att det är korrekt, men de som vågar kan ju försöka få en mega deal...

Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive
Ca 500kr. (50£) med frakt... Måste nästan vara något fel...
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EPFKL0A?ie=UTF8&tag=pri...

Edit: För alla som är ovana med Amazon. Deras 'Super Saver' frakt är gratis för (vissa) varor över 25£. Denna SSDn inkluderad. Därav vid val av SuperSaver (3-10dagar) så är frakten gratis.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2012

Hmm...

Inte så van vid Amazon, men hur ser man vem säljaren är osv ?

Sedan så var det +£25 för frakt till sverige

Så slutsumman är ca 750kr

Men om man går ihop några personer ifrån samma stad så går det få bra deals.

Edit: Det stog 25£ i frakt, men när man beställde så gick det att välja "FREE SHIPPING"

Beställde själv en Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
Corsair Carbide Air 540 | Core i7 2600K | Asus P8Z68-V LX | 16GB Vengeance 1866 MHz | Fractal Deisgn Newton R2 1000W | Asus Xonar Essence ST | Radeon 7970 ghz | Mionix Naos 8200 | Ducky Shine 4 | Sennheiser 595 | Blue Yeti | Logitech c910+c920+c922 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av TheWolfbane:

Hmm...

Inte så van vid Amazon, men hur ser man vem säljaren är osv ?

Price: £47.90 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery. See details and conditions
Usually dispatched within 2 to 5 weeks.
Dispatched from and sold by Amazon. Gift-wrap available.

Är det en annan säljare så står det där.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Hmm.. 840 basic e väl ingen räser men jag chansade med en beställning iaf. Ibland har de ju bra erbjudanden på amazon.

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 12Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007

Torde vara något sorts feltryck. Priser skiljer sig för mycket mot liknande produkter för att jag ska tro att det ligger stor validitet i det.
Men det är bara att prova, antar jag.

Fractal Design XL R2, Gigabyte GA-Z77X-D3H, Intel i5 3570k @4,6ghz, 12GB DDR3, Sapphire HD7950 (1100/1450), Seasonic Platinum 760W, Samsung 840 Basic 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Asus Xonar DG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plast
Registrerad
Sep 2011

Det går att välja gratis frakt till Sverige också, så priset blir ~500 spänn.
Vill man ha den via expressfrakt (1-2 dagar)så blir det ~£16 dyrare.

Vet inte riktigt var du fått £25 i frakt ifrån?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av d0b:

Det går att välja gratis frakt till Sverige också, så priset blir ~500 spänn.
Vill man ha den via expressfrakt (1-2 dagar)så blir det ~£16 dyrare.

Vet inte riktigt var du fått £25 i frakt ifrån?

Det kommer upp när man klickar på See details and conditions. Där står det 25£ men det står även att vissa produkter är gratis, beroende på vikt osv. Går iaf. att beställa den med fri frakt.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005

Frågan är varför det ska ta så j*vla lång tid att skicka????

Your estimated delivery date is:
Tuesday, September 24, 2013 -
Monday, October 14, 2013

Your delivery option:
Super Saver Delivery

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Slängde iväg en beställning jag med, vad finns det att förlora liksom?

Edit:
Väldigt lång leveranstid för mig med. Hoppas att den inte stämmer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av screamin-daemon:

Monday, October 14, 2013

Your delivery option:
Super Saver Delivery

Mycket bra fråga, men la precis en order så får vi väl se om den hittar fram nån gång.

Blev 49,90 pund allt som allt för mig.

Gameriggen: CPU: i7 6850K OC 4.7GHz Kylning: Custom EK Water Loop on GPUs/CPU MOBO: Asus Strix X99 Gaming ROG GPU: 2x EVGA GTX 1080 FTW OC 2112MHz RAM: Corsair Dominator Platinum ROG 32GB 3200MHz SSD: Samsung 960 PRO 1TB Chassi: Corsair 750D PSU: Corsair AX1200i Ljudkort: Asus Strix Raid DLX Headset: Audio Technica ATH-ADG1 Mic: Blue Yeti Pro Mus: SteelSeries Rival 700 Keyboard: Corsair K65 RGB RF Skärmar: 2x Asus ROG Swift PG279Q | Citera mig för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Mar 2005

Den som väntar på nått gott...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av screamin-daemon:

Monday, October 14, 2013

Your delivery option:
Super Saver Delivery

Konstigt, beställde för någon minut sen och fick dessa datum istället:

• DISPATCH ESTIMATE FRIDAY 20 SEP 2013 - WEDNESDAY 2 OCT 2013

Stationär: i7 4790K | 16GB Corsair LP Vengance | ASUS Maximus Hero VII | MSI GTX 1060 6GB OC | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB Barracuda | NZXT H440 Black/Red | EVGA Supernova G2 850W |
Laptop: Surface Pro : i5 3317U | 4GB | 64GB | 64GB Samsung PRO micro-sd |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Känns lite för billigt... men jag beställde ändå.

Monday, October 14, 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Okt 2003

1090 kr för 500 GB ssd är inte illa faktiskt!
Dispatch estimate: 20 Sep 2013 - 2 Oct 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Det står annars "Usually dispatched within 2 to 5 weeks" i beskrivningen.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Monday, September 23, 2013 -
Wednesday, October 09, 2013

Testade beställa 3st

Edit: Har aldrig beställt från Amazon, drar Amazon pengarna först då varan skall levereras? I sådana fall måste jag kanske ändra payment option då jag startade ett e-kort på swedbank med endast 1 månads giltighet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Apr 2002

Bra tips! Bara hålla tummarna nurå! - spännande om än låg chans att vi får dem ^

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Jäklar, det var en ganska bra deal. Hade de accepterat Paypal så hade jag köpt en.

Skickades från m.sweclockers.com

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Drar dom pengar direkt eller när dom skickat? Inte så sugen att betala för något jag inte tror att jag kommer få. Även fast man säkert får tbx pengarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

"Usually dispatched within 2 to 5 weeks."?

La en order. Få se vad som händer. Har handlat därifrån förut, så var rätt enkelt.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av jonasies:

Drar dom pengar direkt eller när dom skickat? Inte så sugen att betala för något jag inte tror att jag kommer få. Även fast man säkert får tbx pengarna.

Ja, dem bytte policy 2009 med att dem drar tidigast 2-3dagar innan dem skickar iväg varan!

Stationär: i7 4790K | 16GB Corsair LP Vengance | ASUS Maximus Hero VII | MSI GTX 1060 6GB OC | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB Barracuda | NZXT H440 Black/Red | EVGA Supernova G2 850W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2009

de verkar inte dra pengarna direkt, har inte dragit några för mig ännu iaf. (beställde 2 st)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

om ni kollar lite längre ned så står det vad andra också kolalt på, där finns den där SSDn fast för 128$ ? o.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2012

Kastade iväg en beställning står
dock i det finstilta att varan kan tas tillbaka tills man fått en mail om "Your order has Been sent" och dom dragit pengar... Men håller fortfarande tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2010

Troligtvis missat en etta i priset, här är samma disk fast med en extra etta:

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HD-162-S...

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av broschi:

Ja, dem bytte policy 2009 med att dem drar tidigast 2-3dagar innan dem skickar iväg varan!

Ok tack!

Då lade jag en order. Tror inte på det dock men prövar man inte så får man inte veta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Lägger en order imorgon satt å kollade på 128gb ssd idag med någon under 1000 så hittar man en 250 för 500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Beställde 2, hoppas nu bara. Finfint pris, 1000 spänn för 500GB inte illa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Läste igenom detta och hittade ingenstans om paketet kommer skickas eller inte om varan är prissatt fel. Men kanske finns där någonstans
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=ox_...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av tazk3n:

Läste igenom detta och hittade ingenstans om paketet kommer skickas eller inte om varan är prissatt fel. Men kanske finns där någonstans
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=ox_...

Amazon brukar iofs hålla det pris man får i orderbekräftelsen, men vi får se, för inte så länge sen sålde dem en LED-tv värd minst 5000kr för 400kr. Vi får väl hoppas att dem fullföljer!

EDIT: tydligen inte riktigt uppdaterad om händelsen, men det var en tv värd runt 9000kr och den såldes ut för ungefär 360kr. Dem makulerade ordrarna då, men det var ju inte lite pengar.. Amazon brukar ju ha bra reor. Men som sagt man får hoppas att dem fått tag i ett utförsäljning-parti iom att EVO nu släppts..