Samsung 250gb SSD billlig!

Permalänk
Medlem

förstod att det var för bra för att vara sant, får helt enkelt se när mailet om att det blivit ett fel dimper ner i inkorgen

PS.
Lite lamt av dem att det tog så lång tid att korrigera, de borde sett ganska tidigt att det las jättemånga beställningar och därmed tagit en andra titt på det

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Någon som fått sin order makulerad ännu?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Jupiter IV:

Någon som fått sin order makulerad ännu?

Om dom blir makulerade så blir det nog på måndag skulle jag tro. Min order är fortfarande OK.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk

Ifrån igår 31/8

You are now connected to Phinedelle from Amazon.co.uk
Me:
Hi. i just wonder if the price is correct on http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00E...(See full link) its extremly cheap
Phinedelle:
Hello. Thank you for choosing Amazon Chat support. My name is Phinedelle. I'd be glad to assist you today.
I'd be glad to check on this for you. Please wait.
Me:
yes thank you
Phinedelle:
You are most welcome. May I confirm if this is for the "Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive "??
Me:
Yes exactly
Phinedelle:
I have checked and can confirm that the price of this item is £47.90 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery.
Me:
Okey, thank you.

Dold text

Ifrån idag 1/9

Hi You se my order.
Will it get it for that price since you have change the price on the ssd, i chat with u yesterday and you said that the price is correct.
Ranjan:
Hello, my name is Ranjan. I'll do my best to help you.
Could you please help me with the order number for me to assist you in a better way?
Me:
Order # 204-0659268-5853909
Ranjan:
Thank you for the order number.
Could you please elaborate the query so that I can assist you in the correct manner?
Me:
Ive order the ssd, for the price of 49.99 and now you have change the price to 149,99. I now wonder if the price of 49,99 is correct wich you said yesterday when i chat with you
Ranjan:
Thank you for elaborating the query.I have checked the item "Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive" in your order and can confirm that you will be charged only 49.90 GBP on this item.
Rest be assured from us in this regard.

Me:
Okey, thank you
Ranjan:
You're welcome. Apart from this, Could I be of any further assistance for today?

Dold text

Dvs de kommer leverara.

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig lita på chatsupport.
Amazons högre kommer ta beslutet om dom är redo att förlora sjuka summor på detta eller inte.
Chatsupport är långt ifrån informerade oftast och saker kan dessutom ändras i sista sekund.

Hänt ofta på våra svenska butiker som inet, cdon osv också.

Bara att vänta och se, ingen vet säkert nu ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Samsung har väl ingenting med prisfelet att göra?

Kan vara så att amazon har försökt få en bra deal av samsung så dom kanske hade kunnat leverera felbeställningarna, där samsung sagt nej.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Man ska aldrig lita på chatsupport.
Amazons högre kommer ta beslutet om dom är redo att förlora sjuka summor på detta eller inte.
Chatsupport är långt ifrån informerade oftast och saker kan dessutom ändras i sista sekund.

Hänt ofta på våra svenska butiker som inet, cdon osv också.

Bara att vänta och se, ingen vet säkert nu ändå.

Men till saken hör väl lite att jag nu i princip blivit lovad och få den till det priset.
Jag kommer ta det så långt det bara går om de inte levererar då två personer sagt att jag ska få den leverarad till det priset och det är knappast mitt fel om deras chattpersonal är kass.

Permalänk

Me:Hello
Gladwin:Thank you for contacting Amazon.co.uk. My name is Gladwin. May I have your name, please?

Me:Ie made a order yesterday, number 202-xxxxxxx-xxxxxx
On the very cheap SSD
MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive
And the price at the time was 49.90 and today it was corrected to 149, will it still be delivered?

Gladwin:I see that the item cost is 49.90 GBP at the time of order. So, we will charge you in the amount of 49.90 GBP.
Once the order is sent, you will receive a confirmation email.

Me:Okey, but i know that the price is extremely cheap, was there in faults made when u set the price at first? I know alot made orders on the SSD because the price was less then half of the normal price

Gladwin:No, it is listed with the seller now. So, it doesn't matter if the price increased. We charge you the amount what was listed at the time of placing the order.
So, no need to worry about it.

Me:Okey, thank you,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Men till saken hör väl lite att jag nu i princip blivit lovad och få den till det priset.
Jag kommer ta det så långt det bara går om de inte levererar då två personer sagt att jag ska få den leverarad till det priset och det är knappast mitt fel om deras chattpersonal är kass.

Ta du det så långt du kan mot amazon, kommer bli kul att följa

Beställde även jag en men gör mig inget om dom stoppas i slutet.
Tycker däremot inte att amazon ska leverera typ 20+ diskar till dom som beställt, vill dom köra goodwill så limitera det till en.
Bra komprimiss om dom vill ha goodwill för sig.

Permalänk

NYTT:

Tyson:Sorry for the inconvenience.
It is a pricing error and the issue is being looked into.

Permalänk
Medlem

Köpte bara för att kolla om det funkade...men vad jag ska ha den till vette f.n

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

NYTT:

Tyson:Sorry for the inconvenience.
It is a pricing error and the issue is being looked into.

Fick också det svaret.. :/

Permalänk
Medlem

Vad är det för IDIOTER som hör av sig till Amazon och frågor om priset är korrekt. Ju färre som hör av sig desto större chans att det går igenom

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Vad är det för IDIOTER som hör av sig till Amazon och frågor om priset är korrekt. Ju färre som hör av sig desto större chans att det går igenom

På vilket sätt skulle det vara större chans att det gick igenom om vi lät bli att skriva till dem?

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Vad är det för IDIOTER som hör av sig till Amazon och frågor om priset är korrekt. Ju färre som hör av sig desto större chans att det går igenom

Tror inte det har ett dugg med om man hör av sig till dem eller inte faktiskt. Dom har fått massor av beställningar på en ssd, dom ser att den är för lågt prissatt.
Lär ju knappast spela någon roll om alla de som beställt hör av sig och frågar eller om alla håller tyst...

För övrigt fick jag detta till svar

Me:Hello!
I've ordered the "Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive"

I've now noticed a price change on it, from 49,90£ to 149,90£
and therefore my question is, will I get the ssd for 49,90£?
My order number is "203-xxxxxxxxx"
Akash:Hello, My name is Akash. I'll be glad to help you.
Thank you for elaborating the issue.
I will need to investigate this with our internal team and wait for their update.
As soon as they have updated me with this information, I will personally update you with this information within 3-5 business days.

Dold text
Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdigkaka:

På vilket sätt skulle det vara större chans att det gick igenom om vi lät bli att skriva till dem?

Vad tror du? Rent spontant känns det som att de kollar upp saken ingående om fler frågar om det och chansen att få dessa blir mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vad tror du? Rent spontant känns det som att de kollar upp saken om vissa frågar efter det och chansen att få den blir mindre.

Fast det syns ju fortfarande att det beställts en massa diskar till ett lågt pris, tror inte bara det skickas iväg utan att kollas upp. Speciellt inte när det säkerligen handlar om så stort antal beställningar

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vad tror du? Rent spontant känns det som att de kollar upp saken ingående om fler frågar om det och chansen att få dessa blir mindre.

De märker väl förmodligen oavsett att någonting plötsligt sålt alldeles onormalt mycket och då lär de ju upptäcka ett eventuellt felaktigt pris...

Det är ju dock ofrånkomligt att om deras support fullkomligt bombarderas med frågor om en enskild produkt så slutar de efter ett tag att bara kolla på din beställning och svara "ja, du har beställt den för priset x" (vilket såg ut att vara vad de första svaren som folk klistrat in här var) och börjar istället fråga vidare internt om allting verkligen står rätt till.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Behovet av att spekulera verkar vara på top, varför inte bara vänta och se vad dom säger senare idag eller på måndag? så fort någon får ett konkret svar på en order eller att den bli makulerad så lär det dyka upp här i forumtråden.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

De märker väl förmodligen oavsett att någonting plötsligt sålt alldeles onormalt mycket och då lär de ju upptäcka ett eventuellt felaktigt pris...

Det är ju dock ofrånkomligt att om deras support fullkomligt bombarderas med frågor om en enskild produkt så slutar de efter ett tag att bara kolla på din beställning och svara "ja, du har beställt den för priset x" (vilket såg ut att vara vad de första svaren som folk klistrat in här var) och börjar istället fråga vidare internt om allting verkligen står rätt till.

Precis det svaret jag fick, att de skulle kolla upp det internt.

Sen kvarstår ju fortfarande faktumet att om priset fel satt, så spelar det nog ingen roll om folk hör av sig eller inte.
Då tror jag snarare att det kanske kan skynda på processen med att få ett svar om många frågar, eftersom då kommer det bli ett "prioriterat" ämne som de antagligen vill lösa så fort som möjligt.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Behovet av att spekulera verkar vara på top, varför inte bara vänta och se vad dom säger senare idag eller på måndag? så fort någon får ett konkret svar på en order eller att den bli makulerad så lär det dyka upp här i forumtråden.

Senare idag tycker jag låter mycket osannolikt.

Antar att det bara är supporten som jobbar en dag som denna, de kan väl säkert inte ta några sådana beslut. Känns väl snarare som att de stoppat leverans på dessa tillsvidare och att någon får detta i knät på måndag och sedan får vi väl se hur lång tid de behöver.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag tror diskarna kommer. Hade nog varit en annan femma om disken såldes av någon annan än just amazon. Ska bli gött med en uppgradering i laptopen samt i stationära.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag ifall Amazon tänker försöka sätta stopp för detta, kan de i alla fall skicka ut 1 ssd till alla som beställde till £49.

Permalänk
Avstängd

Priset har inte höjts, amazon har tagit bort sin listing, nu säljs den av en tredjepartssäljare för 149,99

Permalänk
Medlem

Självklart kommer inte Amazon ta smällen enbart för "goodwill". Jag kan bara spekulera i hur många diskar som sålts sammanlagt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Vad är det för IDIOTER som hör av sig till Amazon och frågor om priset är korrekt. Ju färre som hör av sig desto större chans att det går igenom

Så du tror att över 1500 SSDer bara ska packas utan att någon märker det? Det har kommit in alldeles för många beställningar för att de ska gå igenom utan att Amazon vet att priset är £49.

Produkten är 1 bland best sellers i Computers & Accessories.
2a kommer en Extern hårddisk från samsung med över 1400 reviews och det är antagligen mer som har köpt den. Så med andra ord bör det vara långt över 1400 SSDer eftersom den ligger på första plats.

Om det nu var så att det endast var vi på sweclockers som beställde den så kan jag hålla med dig. Men inte när den är 1a på best sellers...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Troligtvis avbryter de alla ordrar men samtidigt så är inte förlusten för exempelvis 10 000 diskar så stor som man skulle kunna tro. Åtminstone inte för Amazon som gick med vinst $631 miljoner i vinst under 2011. 10 000 diskar till en förlust på 700 kr styck skulle motsvara 0.15% av Amazons vinst*. Insåg precis hur enormt Amazon är.

*Med reservation för att min hjärna kortslöt och mattematiken blev något fel.

Permalänk
Medlem

10000*700/631000000=0,011 så ca 0.11%
damn........

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Troligtvis avbryter de alla ordrar men samtidigt så är inte förlusten för exempelvis 10 000 diskar så stor som man skulle kunna tro. Åtminstone inte för Amazon som gick med vinst $631 miljoner i vinst under 2011. 10 000 diskar till en förlust på 700 kr styck skulle motsvara 0.15% av Amazons vinst*. Insåg precis hur enormt Amazon är.

*Med reservation för att min hjärna kortslöt och mattematiken blev något fel.

Fast 7 000 000 kr tror jag inte att de skulle bjuda på bara så där, trots att det utgör en liten del av företagets totala vinst (enligt din uträkning, senaste kvartalet gick de väl med förlust?). Nu hoppas jag självklart att varan inte är felprissatt så att jag får min ssd i början av oktober:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

10000*700/631000000=0,011 så ca 0.11%
damn........

//E

...0,011 är inte lika med 0,11%...