Kan inte starta Datorn på "On" knappen på chassit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Aug 2013

Kan inte starta Datorn på "On" knappen på chassit

Tjena, jag har lite "problem" med mitt nya moderkort som är ett asus crosshair v formula-z. Det är så att jag kan inte starta datorn på chassit utan jag måste öppna datorn och klicka "Start" på moderkortet. Går detta att ändra? Jag kan inte heller starta om den på reset knappen på chassit, men den fungera igår. Tack på förhand!

"A human being should be able to change a diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, die gallantly. Specialization is for insects."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Har du kopplat i kablarna från power/reset/front usb/mic- headsetjack i moderkortet?

Chassi:Fractal Define r4 CPU:i5 4670k@3.4Ghz CPUkylare:Noctua D14 MB:Gigabyte GA-z87x-D3H GPU:ASUS GeForce GTX 770 PSU:Fractal Design Tesla R2 650W 80+guld Lagring: Seagate Barracuda 500GB & Corsair Neutron 240GB Tillbehör:Benq xl2411t | Sidwinder x4 |Intellimouse explorer 3.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Aug 2013

Yes, det har jag. headsetjack och micen fungerar, samma med LED knappen till fläkten. Men Reset knappen fungera igår när jag installera alla drivrutiner. Men power knappen testade jag inte då. Och nu fungara inget utom LED knappen.

"A human being should be able to change a diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, die gallantly. Specialization is for insects."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Något kanske är lite glapp. Kolla så att alla sladdar sitter ordentligt.

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Feb 2007

Mest troligt är att du misslyckats med att koppla powerknappen rätt... Men annars kan du testa flytta reset till power och power till reset och se vad det blir som inte funkar då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Aug 2013

Jag har nu provat bytta plats på dem, men det vill fortfarande inte fungera. Men LEDn fungerar fortfarande på fläkten. Spelar ingen roll vart jag placerar den.