Seagate Barracuda 7200 rpm vs Asus GTX 660 ti CU II idle eller Intel stockkylare eller så

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Seagate Barracuda 7200 rpm vs Asus GTX 660 ti CU II idle eller Intel stockkylare eller så

Hej. En del menar att Barracudan låter en del, om den låter mer p.g.a. parkerat diskhuvud kanske det går att slå av det men rotations- och vibrationsljud har man ju ändå.

Men hur är det med ljudnivån relativt andra grejer? Hur mycket upplevs ljudet? Är en 5400 rpm disk märkbart tystare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

jag har en baracuda, dock är den extradisk (maindisk är en ssd) och ligger bara 150gig spel på den och backups så den låter bara när jag startar något (dator spel eller liknande på den disken) och det är inte så mycket gämmfört vad mitt 660Ti låter (referenskylare) men om du har den som maindisk så kan den låta mer.
Jag har inte koll på 5400rpm diskar mer än det jag har i laptops

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Beror på chassiet också. Monteras disken stumt i chassiet kan vibrationerna fortplantas i chassiet så det agerar resonanslåda.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Jag kör detta med min barracuda: http://img.gawkerassets.com/img/18s3slpzyso69png/original.png
Noll ljud när den arbetar!

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Mar 2006

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom du redan skapat en på detta ämne. Uppdatera den tråden ifall ny information finns.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik