Rykte: Expert tar över Media Markt i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Expert tar över Media Markt i Sverige

Obekräftade uppgifter gör gällande att Expert är på väg att göra comeback genom att ta över Media Markts svenska verksamhet, inklusive personal och butiker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det låter ju inte som en jättebra deal för oss konsumenter.
Mediamarkt har ju haft rätt bra priser och hyfsat kunnig personal, det kan man ju verkligen inte säga om de expertbutiker som funnits tidigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det låter ju inte som en jättebra deal för oss konsumenter.
Mediamarkt har ju haft rätt bra priser och hyfsat kunnig personal, det kan man ju verkligen inte säga om de expertbutiker som funnits tidigare..

Hyffsad personal är frågan, varje gång jag har varit inne i dessa (Framförallt på datorer samt tillbehör, tv och mobil hörnan så är personalen helt okunnig och tvingas bli rättade hela tiden.

Men ja, otippad vändning!

Permalänk
Medlem

Hur kan ett företag som gått i konkurs helt plötsligt ha kapital att köpa ett annat företag?

Permalänk
Medlem

Dem var dock "Xperter" på löjoväckande överpris och usel service generellt?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det låter ju inte som en jättebra deal för oss konsumenter.
Mediamarkt har ju haft rätt bra priser och hyfsat kunnig personal, det kan man ju verkligen inte säga om de expertbutiker som funnits tidigare..

Håller med... Dyrt kommer det att bli. :/

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Fyfan för Expert, blir väl prishöjningar d1ReCKT#¤"!

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tweak:

Hur kan ett företag som gått i konkurs helt plötsligt ha kapital att köpa ett annat företag?

Det svenska dotterbolaget kursade, inte koncernen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Keeper of Traditions

Det var oväntat, må jag säga.

Vad har ändrat sig så mycket sen de valde att ansöka om konkurs att de helt plötsligt anser det vara värt ett köp av MM?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lillem4n:

Fyfan för Expert, blir väl prishöjningar d1ReCKT#¤"!

I så fall blir det till att UnD3Rv1K4 ▓ :]

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat mediamarkt. Känns som enna riktiga tomtar.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

det här måste ju vara ett skämt.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dunder:

Det var oväntat, må jag säga.

Vad har ändrat sig så mycket sen de valde att ansöka om konkurs att de helt plötsligt anser det vara värt ett köp av MM?

Kan vara så att de bedömde att det skulle kosta mer att omstrukturera den svenska verksamheten, som drogs med stora förluster, än att lägga ned och vänta på ett nytt tillfälle att etablera sig. Men som sagt, det är inte bekräftat ännu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

NEEJ, lär inte bli scheisebilligt då om de blir uppköpta av expert :(.

Permalänk
Medlem

Det sätter nog stopp för priskriget en gång för alla, hade helst haft en marknad utan Expert som aktör.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Den källan har nog rökt på...varför skulle Media-Saturn låta Expert få använda deras varumärke i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Så expert som verkar ha som affärsidé att ha väldigt höga priser och dålig service ska ta över Media Markt som försöker vara så billiga som möjligt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det här tror jag inte på, med tanke på att jag sett Expert koncernen från våra grannländer senaste veckan gråta över situationen och tigga in sina krediter från lite olika håll
Nä, det här måste vara nån udda rykteskarusell

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Inte expert igen.... Nu kommer allt kosta skjortan...

Permalänk
Medlem

Expert är notoriskt dyra så det blir inte en bra deal för oss.

Webhallen slukas av Komplett, om MM dras in i Expert så kan vi börja se en situation som liknar Oligopol på elektronikmarknaden, då lär vi se högre priser och kartellbildning.

Hoppas inte MM blir sålda.

Permalänk

tidernas tidigaste Maj, eller aprill aprill skämt?

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Det här låter ju helrubbat. Varför skulle ett företag som tidigare gjort konkursansökan försöka ta sig in på den uppenbarligen extremt hårda marknaden igen och göra det genom ett företag som redan går med förlust? Fattar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Fyfan för Expert, blir väl prishöjningar d1ReCKT#¤"!

Tro fan det när media markt nu senaste året gick typ 800 miljoner back. Företag ska tjäna pengar inte sälja med förlust så att så många som möjligt får så mycket som möjligt. Elektronik prisbilden är helt vriden... Å folk fortsättar säga att de är dyrt.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Mediamarkt kommer inte saknas som kedja av mig men alltid bra med konkurrens, hoppas innerligt att webhallen håller kvar sin goda profil efter kompletts uppköp.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Detta går inte alls ihop i mitt huvud...

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk

Expert var experter på att ta överpriser för deras varor.

De gångerna jag handlade där var räknade. Det fanns dock småbutiker lite varstans där man kunde köpa småsaker snabbt, nu tycker jag dock teknikmagasinet har tagit över just detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Musikälskare

wat?

Inte för man handlar på Media Markt men ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Tro fan det när media markt nu senaste året gick typ 800 miljoner back. Företag ska tjäna pengar inte sälja med förlust så att så många som möjligt får så mycket som möjligt. Elektronik prisbilden är helt vriden...

Första inlägget som kommer med sanning och sunt förnuft, Tackar!

För övrigt tror jag att detta kan stämma. Det Nordiska centrallagret i Skillingaryd som byggdes upp strax innan konkursen startades upp igen för någon vecka sedan.. Att Expert kommer tillbaka till Sverige är bara en tidsfråga, om det blir att ta över Media Markt här låter jag vara osagt men är fullt rimligt! Media Markt skulle för övrigt in i Norge detta året, de planerna finns inte längre.. De vill nog lämna Norden helt som det ser ut.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt ta över expert låter bättre!

Permalänk
Entusiast

NEJ! Kan de inte bara hålla sig döda. Vi slapp ju äntligen skiten.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24