Permalänk
Medlem

Windowsfråga

Hej!

Jag ska köpa ett nytt chassi, moderkort och därför också en ny kopia av Windows. Jag har beställt en SSD från Amazon, men den verkar inte komma förrän i mitten av oktober (om den nu ens kommer). Så jag har lite frågor:

- Jag har Windows 8 i min dator nu, hur kan jag få bort det och installera Windows 7 (eller 8 beroende på hur 8.1 är)?

- Kan jag få över Windows till SSD:n när den kommer? Hur? (Ja, det är bråttom med att byta, kan inte vänta på SSD:n)

OT: Tror ni det är värt att köpa W8 inför W8.1? Jag tycker om W7 mycket mer i nuläget men jag har inte testat W8.1.

Med vänliga hälsningar,
Pata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Hej!

Jag ska köpa ett nytt chassi, moderkort och därför också en ny kopia av Windows. Jag har beställt en SSD från Amazon, men den verkar inte komma förrän i mitten av oktober (om den nu ens kommer). Så jag har lite frågor:

- Jag har Windows 8 i min dator nu, hur kan jag få bort det och installera Windows 7 (eller 8 beroende på hur 8.1 är)?

- Kan jag få över Windows till SSD:n när den kommer? Hur? (Ja, det är bråttom med att byta, kan inte vänta på SSD:n)

OT: Tror ni det är värt att köpa W8 inför W8.1? Jag tycker om W7 mycket mer i nuläget men jag har inte testat W8.1.

Med vänliga hälsningar,
Pata

- Formatera
- Spegla

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

- Formatera
- Spegla

Tack! Men hur? Har aldrig gjort det förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Tack! Men hur? Har aldrig gjort det förr.

Där kniper det, gör sånt så sällan att jag glömmer bort det, sök på interwebben, men speglingen ska vara rätt enkelt. Formatering av W7/W8 har jag för mig är rätt knepig om man inte först installerar OS på en annan disk. Eller så har jag fel, men går gör det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)