Permalänk

kylare råd!

spelar ingen roll om ni är erfarna eller inte, jag vill mest ha råd och vill få tillgång till vad ni tror!

vilken rekommenderar ni till den bästa kylningen till min CPU.

Vattenkylning.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766852#reviews

eller luftkylning:

http://www.inet.se/produkt/5322166/noctua-nh-d14?utm_source=p...

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av arekusandaa:

spelar ingen roll om ni är erfarna eller inte, jag vill mest ha råd och vill få tillgång till vad ni tror!

vilken rekommenderar ni till den bästa kylningen till min CPU.

Vattenkylning.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766852#reviews

eller luftkylning:

http://www.inet.se/produkt/5322166/noctua-nh-d14?utm_source=p...

1. Vad har du för cpu?
2. Ska du överklocka?
3. Budget?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

av dem två hade jag lätt kört på NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag gillar luft.
Men hade kört på Thermalright. Gillar dem bättre - är det motivation nog?
Eller Dark Rock (snyggare).

Permalänk

jag hade valt ndh 14 kylaren av noctua. har haft en sådan för ett tag sen och älskade den, kyler grymt bra för att vara en luftkylare. sen så har jag inte så mycket erfarenhet av zalman kylaren, har dock haft en del zalman kylare sen innan och dom har varit sådär och då var det ändå deras värsting i luftkylar väg.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Skrivet av running_wild:

1. Vad har du för cpu?
2. Ska du överklocka?
3. Budget?

Amd 8350 med stockkylaren, går upp emot 60-65 grader när jag spelar.
jag har inga direkta intressen i att överklocka särskilt mycket.
jag ska köpa den begagnad för 400Kr (inkl frakt då) (Noctua NH-D14 då)

Skrivet av mudzi:

av dem två hade jag lätt kört på NH-D14

ja som jag skrev över, de är antingen NH D14 för 400 kr inkl frakt eller vattenkylningen, men jag tycker de känns som att luftkylning är säkrare!

Skrivet av Imaculent:

Jag gillar luft.
Men hade kört på Thermalright. Gillar dem bättre - är det motivation nog?
Eller Dark Rock (snyggare).

läs de jag skrev över haha xD

Skrivet av turboprocess:

jag hade valt ndh 14 kylaren av noctua. har haft en sådan för ett tag sen och älskade den, kyler grymt bra för att vara en luftkylare. sen så har jag inte så mycket erfarenhet av zalman kylaren, har dock haft en del zalman kylare sen innan och dom har varit sådär och då var det ändå deras värsting i luftkylar väg.

Tack för ditt råd! men se vad jag skrev över du med haha xD så slipper jag skriva om allting!

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk

Om du inte ska överklocka så mycket skulle jag kört på luft. Skulle även kört på en billigare luftkylare än Noctuan. Kanske Silverstone Argon som är med i Sweclockers sommardator eller klassikern Cooler Master Hyper evo 212? Annars har jag hört mycket bra om Thermalright HR-02 Macho.

Jag kör iofs vattenkylt, men det blir aldrig helt tyst. Hade kört luft om det hade fått plats en vettig kylare i mitt chassi.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Om du inte ska överklocka så mycket skulle jag kört på luft. Skulle även kört på en billigare luftkylare än Noctuan. Kanske Silverstone Argon som är med i Sweclockers sommardator eller klassikern Cooler Master Hyper evo 212? Annars har jag hört mycket bra om Thermalright HR-02 Macho.

Jag kör iofs vattenkylt, men det blir aldrig helt tyst. Hade kört luft om det hade fått plats en vettig kylare i mitt chassi.

såg du vad jag skrev över till de andra? ^^ jag ska köpa Noctua NH-D14 begagnat för 400Kr inkl frakt, och jag vet inte, men borde inte den va bättre en CM hyper evo 212? ^^

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Cooling Stuff

om du söker bra och enkel kylning, kör på luft, de färdiga slutna LC system är inte bättre än de bästa luftkylare men dyrare, vill du får bättre prestanda så får du satsa på en riktig LC

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Skrivet av Cooling_Stuff:

om du söker bra och enkel kylning, kör på luft, de färdiga slutna LC system är inte bättre än de bästa luftkylare men dyrare, vill du får bättre prestanda så får du satsa på en riktig LC

tack för tipset! ^^

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Skrivet av arekusandaa:

såg du vad jag skrev över till de andra? ^^ jag ska köpa Noctua NH-D14 begagnat för 400Kr inkl frakt, och jag vet inte, men borde inte den va bättre en CM hyper evo 212? ^^

Jo jag såg det, men dom jag länkade till är ju ännu billigare. Av dom du länkar till hade jag lätt tagit Noctuan till det priset, om den får plats i chassit osv. Noctua är bra skit.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jo jag såg det, men dom jag länkade till är ju ännu billigare. Av dom du länkar till hade jag lätt tagit Noctuan till det priset, om den får plats i chassit osv. Noctua är bra skit.

ja och om den inte får plats, får man ordna plats! ^^ bryr mig inte om utseende, bara att de ska fungera och smidigt på samma gång

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Skrivet av arekusandaa:

ja och om den inte får plats, får man ordna plats! ^^ bryr mig inte om utseende, bara att de ska fungera och smidigt på samma gång

Med slutna vattenkylningssystem ingår ofta lite krångel och oljud. Kör på luft! Hade jag gjort.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Noctua helt klart.

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Med slutna vattenkylningssystem ingår ofta lite krångel och oljud. Kör på luft! Hade jag gjort.

Ja, jag tycker personligen att luft känns mycket säkrare, och jag har aldrig direkt gett mig in i att förstå till hundra hur vattenkylning fungerar, så om något händer har jag ingen aning om vad som händer eller fixa de.

Trodde ju att vattenkylning var tystare ^^ men har ju aldrig haft de så kan ju inte säga mycket om de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Skrivet av arekusandaa:

Trodde ju att vattenkylning var tystare ^^ men har ju aldrig haft de så kan ju inte säga mycket om de

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, får man ett ex där pumpen är helt tyst och man byter till tystare radiatorfläktar är det tyst med sluten vattenkylning. Men det är ju i idealfall.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Visst, får man ett ex där pumpen är helt tyst och man byter till tystare radiatorfläktar är det tyst med sluten vattenkylning. Men det är ju i idealfall.

okey, jag är ju inte särskilt kräsen så jag skiter ju i hur högt det låter, jag bryr mig bara om hur effektivt de är ^^

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb