Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Hjälp! Min dator startar ej!

Hej, min dator som jag haft nere i källaren ett tag startar ej!
Den här bilden illustrerar mitt problem antar jag, jag är helt rökt när det gäller datorer i övrigt. Men vad jag kan läsa av är att en utav mina hårddiskar inte fungerar? Men det borde gå att starta med bara en(1) fungerande, right?

http://speedy.sh/8NEuJ/speedyshare.png

Ska jag plocka bort den hårddisken som inte fungerar och starta datorn? Eller kan man gå in i datorn och stänga av den helt?

Det är verkligen viktigt att jag får igång denna, så hoppas jag kan få någon hjälp! Tacksam

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Det bör tilläggas: Den här varning kom upp varje gång jag startade den förr när jag var aktiv med datorn, men jag klickade bara F1 och startade som vanligt, nu kommer jag inte in ens. Direkt när jag trycker F1 kan jag välja att starta windows vanligt eller repair. Väljer jag vanligt, kommer denna upp igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Utan att ha öppnat din länk;

Ja, du kan plocka bort en ej fungerande hårddisk och köra vidare på enbart en. Detta förutsätter förstås att det är 2 fysiskt olika diskar, och att du har ditt operativsystem på den fungerande disken..

Om du dock har problem med att boota Windows så borde det vara just din operativdisk som strular.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8