Permalänk
Medlem

Pc headset till PS3 ?

Tja jag har googlat lite och det står att pc headset inte funkar till ps3. Är det sant ? Och varför funkar det inte ? Tack för svar

Permalänk
Medlem

Alla USB headset som inte kräver drivrutiner bör fungera utan problem.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Vill man använda mic och prata med andra måste man ha blåtand också.

Permalänk
Medlem

Mic skall fungera också på usb-headset så vitt jag vet. Så länge det är drivrutins-fritt som sagt

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Mic skall fungera också på usb-headset så vitt jag vet. Så länge det är drivrutins-fritt som sagt

Summasummarum, med ett USB headset så skall man både få ljud ifrån spelet och ev vänner som är i samma party?
Förutsatt att man inte behöver några drivrutiner till headsetet.

Permalänk
Skrivet av Frrr:

Vill man använda mic och prata med andra måste man ha blåtand också.

Det måste det inte, dock måste det vara USB om man ska ha mic. Annars kan man ta det via RCA om det bara är ljudet. Som en åvan skriver så bör alla USB-ljudkort som inte kräver drivrutiner att fungera.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Hade varit shyst med några förslag om headset till PS3 nu när GTA V kommer så man kan kommunicera sen kommer man kunna använda den till PS4 också

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Alla USB headset som inte kräver drivrutiner bör fungera utan problem.

Mitt headset använder firmware (Razer Megladon) så det borde väl inte funka eller ?

Permalänk
Medlem

PS3 stödjer USB, men eftersom det inte är windows på den stödjer den bara standard USB funktioner. Vilka headset som fungerar får du googla på. Det finns alltid någon som testat. Om Ps4 stödjer på samma sätt vet jag inte. Men förutsätter att de har samma stöd för usb som på Ps3.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag hade visst fått det om bakfoten, tänkte på trådlösa..
Efter en snabb goggling får man fram att Razer Megalodon inte funkar.
Du kan inte tänka dig trådlösa? Vet många som använder dessa officiella från Sony -> http://www.prisjakt.nu//produkt.php?p=950286
Här är annars en lista på headset som ska funka till PS3, tror dock att det finns fler utöver dessa
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s130965960&o=produkt_pr...

Permalänk

Ska åka förbi gamestop idag efter jobbet och se vad det kan finnas för alternativ.:)

Permalänk
Skrivet av Isskrevet:

Ska åka förbi gamestop idag efter jobbet och se vad det kan finnas för alternativ.:)

Köpte Turtle beach p11, kunde ej installera då jag saknade min VA kabel och kör via fiberkabel, får köpa imorgon och återkomma med resultat..

Permalänk
Medlem

Har man redan ett headset med 3.5mm plugg för ljud och mic kan man köpa den här. Då är det bara plugga in ljudkabeln i tv/förstärkare etc vad du nu har. Sen kör man mickabeln i den här o sen in i PS3 usbport. Funkar klockrent!
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Skrivet av Isskrevet:

Köpte Turtle beach p11, kunde ej installera då jag saknade min VA kabel och kör via fiberkabel, får köpa imorgon och återkomma med resultat..

Så, nu var allt fixat Fungerar riktigt bra. Headsetet ligger runt 500-700 fungerar både till ps3 och PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isskrevet:

Så, nu var allt fixat Fungerar riktigt bra. Headsetet ligger runt 500-700 fungerar både till ps3 och PC.

Tack uppskattar det