Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Radera alla canvas

Hej,

Jag håller på med att göra ett kortspel. Spelet ritar upp kort med hjälp av canvas, utifrån slumpade värden.

Koden för att slumpa fram och måla upp ser ut som följer:

def shuffle(self): import random random.shuffle(self.cards) DrawCard = self.cards[0] card_graph = DrawCard.draw() deal.play()

Koden nedan gör så att det enbart ligger tre kort på bordet åt gången:

self.draw_card_stack.append(card_graph) if len(self.draw_card_stack) > 3: self.draw_card_stack[0].destroy() del self.draw_card_stack[0]

Till frågan: Hur gör jag för att radera alla kort ifrån bordet? Jag håller nu på med att göra en resetknapp och får inte rätt på det alls.

Tack på förhand!

//Robin

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Varför gör du inte så att när man klickar på reset knappen så återgår spelet till standard värden? Ungefär som när man gör typ CMD bus;
@echo off
a
start cmd
:goto a

Inte helt 100% på att jag skrev rätt. Men du kan ju följa samma koncept ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av JagBlevTappadSom:

Varför gör du inte så att när man klickar på reset knappen så återgår spelet till standard värden? Ungefär som när man gör typ CMD bus;
@echo off
a
start cmd
:goto a

Inte helt 100% på att jag skrev rätt. Men du kan ju följa samma koncept ?

Uppriktigt sagt, jag har inte en aning om hur man gör detta ? :S

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av AnonymaRaj:

Uppriktigt sagt, jag har inte en aning om hur man gör detta ? :S

Hmm.. Skall jag vara helt ärlig så är inte jag någon l33t-C0d3R. Antar att du försöker skriva ett .net spel? Försök med goto eller liknande. Om du skriver i vbscript så finns det ju småtips som en dropdown meny när du börjar skriva något!