Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

blocket.se/uppsala/Extrem_gaming_dator_48381156.htm?ca=11&w=3

Extrem! Till och med amd quad core 4.2 GHz!
Man bygger en sån dator för det där priset

heheh "processorn ligger runt 19-25C idle ca 30-40 load" och med stockkylaren, han måste ha mät temperaturen ute i balkongen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Ha, Nivida geforce 2 GB :P. Säger mycket.

dude why så much hate, kolla på bilden innan du snackar!!!

apples klistermärke= vilket betyder att det är en överprisat gamingdator från apple som kör windows7 home, kommer med apples plast tangetbord

Dold text
Permalänk
Medlem

såg förut en dator med intel pentium ock GTX 460 för 9k
MEN den kunde ju maxa crysis 3 med minst 120 FPS!
Vissa människor är ju hyffsat dumma :'D
Också sett vanliga laptogs som maxar det mesta med inbyggda grafiken -.-

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Ha, Nivida geforce 2 GB :P. Säger mycket.

Ja, informationen på komponeterna var lite lulliga, haha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att sälja min dator på blocket, (om jag säljer den) trots allt.

Lär inte begära nypris för den, men kan man få några tusenlappar mer än vad man hade fått på Sweclockers marknad är det lätt värt det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

http://www.blocket.se/stockholm/Oslagbar_frack_dator_49119373...

Ett till exempel, skojar han? 17000?

Ännu bättre är att han påstår sig ha ett 770 i burken, men på bilden är det är Radeon 5xxx

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tuffingpågatan:

http://www.blocket.se/stockholm/Oslagbar_frack_dator_49119373...

Ett till exempel, skojar han? 17000?

Ännu bättre är att han påstår sig ha ett 770 i burken, men på bilden är det är Radeon 5xxx

Är en googlebild, haha.

Edit; såg nu vem det var. Bodde i Väsby för några år sedan och vet vem det är till och med, lol.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Skickade iväg ett meddelande till honom, blir kul att se vad jag får för svar!

låt oss höra svaret sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuffingpågatan:

http://www.blocket.se/stockholm/Oslagbar_frack_dator_49119373...

Ett till exempel, skojar han? 17000?

Ännu bättre är att han påstår sig ha ett 770 i burken, men på bilden är det är Radeon 5xxx

Hahaha denna va grym , ska nog slå till direkt...............NOT!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuffingpågatan:

Ännu bättre är att han påstår sig ha ett 770 i burken, men på bilden är det är Radeon 5xxx

Är det sant så är det lurendrejeri, och det är olagligt.

Vidare så skriver han:

Citat:

NYPRIS: 23700 (MED skärm.tangentbord, mus och andra saker)

"Andra saker"? Kan du vara lite mer diffus, snälla?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Är en googlebild, haha.

Edit; såg nu vem det var. Bodde i Väsby för några år sedan och vet vem det är till och med, lol.

Haha, skämtar du?
Sjukt..

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk

Denna var lite kul också: http://www.blocket.se/orebro/Varsting_speldator_For_dig_som_v...
Med värsta ddr4 minnena!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Denna var lite kul också: http://www.blocket.se/orebro/Varsting_speldator_For_dig_som_v...
Med värsta ddr4 minnena!

Skärmen är en LG 120 " skärm
Det är en hyfsat stor gaming skärm

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trojancreeper:

http://www.blocket.se/varmland/Kraftig_Server_Gaming_dator_49...
Jahaaaaaa
Den klarar alla senaste spel på MAX med minst 100 fps utan problem.
och sedan " **OBS** INNEHÅLLER INGET GRAFIKKORT*"

Det är som att sälja bilen utan motor

BMW M3 kan köras på minst 8500rpm utan problem

**OBS** INNEHÅLLER INGEN MOTOR**

Permalänk

Det där var nog banne mig det värsta jag sett. 100 fps utan skärm kanske..?

Skrivet av Trojancreeper:

http://www.blocket.se/varmland/Kraftig_Server_Gaming_dator_49...
Jahaaaaaa
Den klarar alla senaste spel på MAX med minst 100 fps utan problem.
och sedan " **OBS** INNEHÅLLER INGET GRAFIKKORT*"

Permalänk
Medlem

Många av dom annonser ni länkat, har fått mig att vilja slå ihjäl annonsörerna, bara för att dom försöker lura folk så förbannat.

Nåväl ingen dator, men här har ni ett par rejäla ""Genuina"", Cerwin-Vega högtalare för 2000:- spana in basarna.

http://www.blocket.se/lund/Hogtalare_Cerwin_Vega_AT_40_487633...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Roligaste med den var ju "professionell kabeldragning".

Till "alla andra": Men alltså. Vad är problemet, egentligen? Hur många företag tror ni inte finns där andra företag säljer grejer för förjävla massa billigare? Typ Ebay, säg till exempel kläder. H&M och alla andra kedjor som köper in kläder svinbilligt och säljer svindyrt.

Jävligt många företag lever på okunniga/ovetande kunder. Och så gnäller ni på några enstaka privatpersoner.

Word

Permalänk
Skrivet av sleipner42:

Denna var lite kul också: http://www.blocket.se/orebro/Varsting_speldator_For_dig_som_v...
Med värsta ddr4 minnena!

Tänkte precis länka den
Man kan ju undra var DDR4 minnena kommer ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Denna var lite kul också: http://www.blocket.se/orebro/Varsting_speldator_For_dig_som_v...
Med värsta ddr4 minnena!

"Moderkortet minns ja inte va det hette men det var det bästa i alla fall"

Fingrarna rycker av köpsug. Alltid bra att veta att datorn innehåller det bästa.

Helt överflödigt med fler detaljer.

Dock glad att han avslutade med "EV Byte, allt av intresse men bytesvärdet är avsevärt högre , minst 15 000 :- hör av er mvh !!" blir lite karma på alla erbjudanden han kan få.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniqs:

"Moderkortet minns ja inte va det hette men det var det bästa i alla fall"

Fingrarna rycker av köpsug. Alltid bra att veta att datorn innehåller det bästa.

Helt överflödigt med fler detaljer.

Dock glad att han avslutade med "EV Byte, allt av intresse men bytesvärdet är avsevärt högre , minst 15 000 :- hör av er mvh !!" blir lite karma på alla erbjudanden han kan få.

Där är så sjukt mycket 'fakta'fel i den annonsen.
Bland annat så skulle GTX 670 ha kostat 4500:- för 5 månader sedan (April 2013). GTX 670 kostade inte ens 3500:- när jag köpte mina för 15 månader sedan...

Klockrent att han säger att han har "de värsta minnena som finns tydligen" - Det var väl ett dåligt drag att sätta dåliga minnen i en speldator? Eller så är svenskan inte på topp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Finns ju många lägre personer här på swec, som på sista tiden haft priser som borde vara kriminella, med tanke på hur höga de varit. Kanske säljarna också var höga när de gjorde annonsen, vem vet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Az1337:

Finns ju många lägre personer här på swec, som på sista tiden haft priser som borde vara kriminella, med tanke på hur höga de varit. Kanske säljarna också var höga när de gjorde annonsen, vem vet...

Eller så är det flesta som sätter ut annonser i behov utav pengar och vet att på SweC-marknaden bjuder folk 150kr+frakt för en 3570k ibland. Antagligen är det ett finger i ögat på de som bjuder 5% utav annonspris osv.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Många av dom annonser ni länkat, har fått mig att vilja slå ihjäl annonsörerna, bara för att dom försöker lura folk så förbannat.

Nåväl ingen dator, men här har ni ett par rejäla ""Genuina"", Cerwin-Vega högtalare för 2000:- spana in basarna.

http://www.blocket.se/lund/Hogtalare_Cerwin_Vega_AT_40_487633...

Haha, MGR F-series. Den billigaste av de billiga, den sämsta av de dåliga.
Svintung kon i aluminium, när bling är viktigare än ljud.
Hur man tar en halvtaskig/halvbra högtalare, och gör den värdelös. Kan bli din, för bara 2000kr.

Permalänk

Hahaha grymt bra annons ju. Han skiter i det här med datorer och köper en EPA-traktor istället

Permalänk
Medlem

inte bara på blocket, tycker att SweC marknaden har massor med överprisade graffekort tex.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Är det bara jag som ser det från andra hållet?

Självklart ska lata, naiva människor inte ha samma förmånliga pris som de som researchar och letar.

Man ska inte behöva lägga ner 1månads research på att köpa en begagnad dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Finns ju många lägre personer här på swec, som på sista tiden haft priser som borde vara kriminella, med tanke på hur höga de varit. Kanske säljarna också var höga när de gjorde annonsen, vem vet...

säljaren får sätta vilket pris dem än vill, du är inte tvingad att köpa under pistolhot eller hur. sen får de lära sig att man får inte grejer sålt om sätter ett högre pris.

sen finns det dem som sätter ut saker med ett lite högre pris med prutmån, säg att jag vill sälja ett graffekort för 500:- men jag vet att folk alltid prutar då sätter jag ut det för ca 700:- folk prutar alltid så istället för att pruta å sälja något för mindre än 500:- så är chansen större iaf att du får sälja ditt graffekort för 500:- efter lite prutande. då har du fått va du velat ha egentligen hela tiden även om annons priset varit 700:-

finns massor med sätt att sälja saker på, och alla har olika taktiker och dem varierar mellan bra och dåliga.

taktiken, "putare gör sig inte besvär" i annons texter, ja dem skrämmer iaf även bort mig som är intresserad av produkten i annonsen, tex en bil, för på annons kan den se bra ut, men beg. bilar är aldrig lika bra som annonsen vill utlova, så efter man tittat på bilen så brukar man pruta lite på priset för att bilen helt enkelt har några fel eller skönhetsfel som gör att bilen inte är värd priset. inom rimliga gränser givetvis.

men som sagt sådana säljare skrämmer bort ev köpare som kanske verkligen vill köpa men pruta lite för att det är rimligt.

men sen finns det köpare som prutar på telefon utan att ens ha tittat och provat varan / produkten som annonseras ut och de upplever jag bara som otrevligt folk. och då väljer jag att inte sälja istället.

har varit med om en person som köpt en bil av mig, prutade på plats köpte bilen i mina ögon till ett lågt pris men det är min åsikt.
köpare ringer dagen där på och vill ha tillbaka pengar för att han vill pruta mer och tycker bilen inte är värd med efter att ha kört bilen ca 10mil. skall tilläggas att han gick igenom bilen ca 40min och provkörde ca 30min.
sådana köpare vet inte vad dem håller på med och blir ofta otrevliga och jobbiga att ha å göra med.

så denna beg. köp och sälj marknad som finns är rätt rörig och skrämmande ibland, men även andra tillfällen trevlig.

folk är folk, inte riktigt kloka å de gör som dem vill, gäller bara att navigera sig fram helskillnad i beg. marknaden

sen verkar folk ha en allmän tro att blocket.se där är allting skit billigt eller gratis. så vill man sälja något fint som kostar lite mer, då skall man inte annonsera på blocket.se helt enkelt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är väl egentligen varför alla på sweclockers förväntar sig att man ska sälja så jäkla billigt? Jag sätter ofta ut mina grejer på blocket till "överpris" för att lämna utrymme till att pruta på. Ibland prutar de inte och man får sålt till det man satte ut det för. Jag ser inget fel i det.

Permalänk
Medlem

Själv sålde jag en burk med 1800 MHz C2duo, noctuakylare, GTX260 +19" skärm för 1500:- på blocket.

Han som köpte, hade full koll:
"Jag ska vara ärlig, den är värd mera, ska se vad jag har..."

Han gav mej 1750, men det roligaste är att veta att ens kära prylar lever vidare hos någon som uppskattar dom!

(Han behövde en dator med extern grafik, för styra en NC-fräs för tillverkning av prototyper till hemliga mobiltillbehör).