Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du verkar dessutom få en hel rad med spel också på köpet PLUS garanti. Tvivlar att man får det med den andra datorn. Däremot är datorn hyfsat obalanserad fortfarande. Ett GTX 770 klarar inte av att dra runt tre skärmar i BF4 i 120 FPS.

Självklart inte, det är ett korkat paket. Men blocket annonsörens GTX 680 bör inte klara det heller

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd

Haha vilken hater som hittade hit. Antar att han hade en annons

"Stort Chassi för uppgraderingar, får plats med mycket större mordekort."

Ett mordekort? He wants his women like he wants his boards, heavy, and metal! (League of Legends för de förvirrade)

Förövrigt, det här är ju typ roligaste tråden jag hittat här på SweC XD

EDIT: hahahaha 14k datorn försvann illa kvickt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Haha vilken hater som hittade hit. Antar att han hade en annons

"Stort Chassi för uppgraderingar, får plats med mycket större mordekort."

Ett mordekort? He wants his women like he wants his boards, heavy, and metal! (League of Legends för de förvirrade)

Förövrigt, det här är ju typ roligaste tråden jag hittat här på SweC XD

EDIT: hahahaha 14k datorn försvann illa kvickt

Kanske efter att jag upplyst honom om problemet med det priset? Eller så valde blocket för någon anledning lyssna på en ev. report från någon Sweclockers medlem.

*Edit* Japp. Det var jag.

Får be om ursäkt for priset fick fel information av han som väderade datorn ska fixas om gående

Detta fick jag från killen som la upp annonsen..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Kanske efter att jag upplyst honom om problemet med det priset? Eller så valde blocket för någon anledning lyssna på en ev. report från någon Sweclockers medlem.

*Edit* Japp. Det var jag.

Får be om ursäkt for priset fick fel information av han som väderade datorn ska fixas om gående

Detta fick jag från killen som la upp annonsen..

vad fick du?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Vad i hela H-vete?!!? Är han riktig? Sedan när hade en 3770K åtta trådar? Vad jag vet så har den fyra kärnor och fyra trådar.

Inte för att det har så mycket med min tråd att göra men det har den ju faktiskt och det har i7-or haft sedan första generationens i7-or för cirka 5 år sedan
Hur kan du ha missat det?!

Dold text

För övrigt väldigt roliga annonser som hittats i denna tråd och jag hoppas att det blir fler! Lägg gärna upp en bild på annonsen om den är riktigt patetisk så att den kan förevigas!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Hade lite tråkigt, så plockade ihop ett bättre paket som slutade på under 30K med nya delar. 5K- 40K rabatt, köp!
(Kan vara något som inte stämmer då jag slängde ihop det snabbt)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4383028/blocket-swec

När jag läser vissa annonser här skrattar jag.
Och andra dör jag åt.
Som den för 70000:-, jag menar hallå, tror han att han sitter på Tvelanders rigg? 0_0

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

vad fick du?

Ett email från killen som la upp datorn för 14.000:-

[B]

Skrivet av Uzanar:

Inte för att det har så mycket med min tråd att göra men det har den ju faktiskt och det har i7-or haft sedan första generationens i7-or för cirka 5 år sedan
Hur kan du ha missat det?!

För övrigt väldigt roliga annonser som hittats i denna tråd och jag hoppas att det blir fler! Lägg gärna upp en bild på annonsen om den är riktigt patetisk så att den kan förevigas!

Var trött -.-

Sorry.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Den här var bra http://www.blocket.se/stockholm/HP_w2207_22_tums_LCD_skarm_51...
en 6 år gammal havdan skärm för endast 3000:-
Tar man bort en nolla så hamnar mer rätt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Den här var bra http://www.blocket.se/stockholm/HP_w2207_22_tums_LCD_skarm_51...
en 6 år gammal havdan skärm för endast 3000:-
Tar man bort en nolla så hamnar mer rätt

Bästa pris på prisjakt 7640:-
Recensioner på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=168925

Kan ju ha och göra med att den har utgått ur sortimentet -.-

Hur tänker folk egentligen?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vet att det inte är blocket men tradera.

Någon som är sugen på ett 600 kr presentkort på game för 649 kr?

http://www.tradera.com/item/343029/198741795/game-presentkort...

600 + 49 frakt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Vet att det inte är blocket men tradera.

Någon som är sugen på ett 600 kr presentkort på game för 649 kr?

http://www.tradera.com/item/343029/198741795/game-presentkort...

600 + 49 frakt ^^

Fast det står ju att han skickar frakt fritt om du läser rubriken..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på idioter... 13 000:- för den... Då bygger jag hellre nytt...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Entusiast

Jävlar i havet, den kylaren ska jag ha
35C i load med en överklockad 3770K är inte illa det men det han säger måste ju vara sant för det är ju på Internet!

Sicken slutkläm...

Citat:

Kan du datorer och tillbehör vet du redan att detta är en extremt schysst deal!

Älskar den här tråden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fast det står ju att han skickar frakt fritt om du läser rubriken..

varför ska man krångla med att köpa hans presentkort för 600kr när man lika gärna kan gå till game direkt och köpa det man vill ha för samma summa?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

ja, min cpu med samma överklockning håller 38'c i idle med en NH-D14, han måste ju ha minusgrader inomhus?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/kalmar/Kraftfull_speldator_51140260.htm...

Bara att köpa till CPU....Kingston 30GB SSD med Operativsystem, låter tight.

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av droid002:

http://www.blocket.se/kalmar/Kraftfull_speldator_51140260.htm...

Bara att köpa till CPU....Kingston 30GB SSD med Operativsystem, låter tight.

Alltså, det är inte direkt en super bra deal.... Men den är inte allt för korkad, sett långt värre saker. 30GB ssd med OS? Det tar jag utan problem med tanke på att man bara hoppar att lagra något annat på den SSDn

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Vet att det inte är blocket men tradera.

Någon som är sugen på ett 600 kr presentkort på game för 649 kr?

http://www.tradera.com/item/343029/198741795/game-presentkort...

600 + 49 frakt ^^

"Byter ett presentkort på GAME mot pengar."

Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Alltså, det är inte direkt en super bra deal.... Men den är inte allt för korkad, sett långt värre saker. 30GB ssd med OS? Det tar jag utan problem med tanke på att man bara hoppar att lagra något annat på den SSDn

Det hade varit ett bra pris om prylarna hade varit nya. Sedan får man köpa till en cpu själv (som ska orka dra hela paketet) .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Avstängd

min polare ringde nysss på den datorn för 35.000kr . killen som svara lägger bara på. hahaha...

EDIT: Han svarade nu , tydligen inte killen som man ringer till som lagt upp annonsen. Så är väl någon rolig kompis som busat.

Permalänk
Avstängd

Tro det eller ej men det finns lika många dumma köpare som säljare så blir ni förvånade över pris kontra prestanda så är någon annan som har noll koll tror att han gör världens fynd.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa hela tråden, men ja det finns folk som är idioter och grisar som utnyttjar detta.
En bekante köpte ett 780 för en månad sen och sålde sina två 6950 TF2 för 3500... De va likadant när han sålde förra datorn han hade, sålde den för 2-3lök mer än den var värd. Korten i fråga har han haft i 2½ år och nypris var väl runt 5 lök, vilket han garanterat skrivit i annonsen samt att "dom maxxar Bf3" eller nå liknadne.

När jag frågar hur han kan vara ett sånt jävla rövhål och medvetet sälja saker till priser dom inte är värda så svarar han att "för att jag kan" eller "dom är ju värda de om folk betalar det".

Kan säga att det inte är en så god vän och att han gillar pengar och ska tjäna på allt han gör, hade han kunna sälja sina fisar på burk hade han gjort det.

Edit: Jag kanske ska ta lite snygga bilder på min o sälja den för 15 med. Bara o skriva "Maxxar allt de kommande åren" så tror ju svennebanan att det är sant.
//ironi jag vet att jag ska va glad om jag får 6 för den.

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Inte så farligt, han begärde inte 24.000:- iallafall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Kul rubrik bara.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Du får ju "Alien media player"!!! Köööp!!

Permalänk

Kanske dags för lite självrannsakan? När folk här på forumet frågar vad deras begagnade datorer eller komponenter eventuellt skulle vara värda är den stående rekomendationen olika priser för samma vara beroende på var man lägger annonsen. Forumets annonsavdelning tingar ett pris, Blocket ett annat och alltid högre pris.
Det är ju folk här på forumet som råder säljare att höja priset för en vara om man annonserar ut den på Blocket, just saying...

Visa signatur

Dieselmotorer drar mindre bensin...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

Alltså, det är inte direkt en super bra deal.... Men den är inte allt för korkad, sett långt värre saker. 30GB ssd med OS? Det tar jag utan problem med tanke på att man bara hoppar att lagra något annat på den SSDn

Skulle inte lagt ut 15500:- på det paketet.. Speciellt inte när man får det sprillans nytt för det priset.

Skrivet av Compucrasher:

Kanske dags för lite självrannsakan? När folk här på forumet frågar vad deras begagnade datorer eller komponenter eventuellt skulle vara värda är den stående rekomendationen olika priser för samma vara beroende på var man lägger annonsen. Forumets annonsavdelning tingar ett pris, Blocket ett annat och alltid högre pris.
Det är ju folk här på forumet som råder säljare att höja priset för en vara om man annonserar ut den på Blocket, just saying...

Så man ska alltså ha lite självrannsakan för att folk på blocket är en säregen art som verkar tro att man ska sälja begagnade komponenter till över nypris? Ahh.. Då förstår jag. Tvivlar att de på blocket ens slagit en titt på Sweclockers ännu mindre gjort en tråd om det. Ingen person i sina sinnes fulla bruk skulle lägga dessa enorma priset på inrådan från någon på sweclockers.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds