Steam får delade spel för familj och vänner

Permalänk
Melding Plague

Steam får delade spel för familj och vänner

Att testa spel genom plattformen Steam blir snart betydligt enklare. Utvecklaren Valve lanserar en ny funktion för att dela titlar med familjen och närmaste vännerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Better late than never!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Detta ser jag fram emot! Det blir ju nästan som att det finns demon till alla spel på steam (vilket hade varit ännu bättre ).
Keep up the good work!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Valve ångar på....

Oh you, Emil

Permalänk
Avstängd

Hundratals titlar på Steam? Snarare tusentals.

Permalänk
Medlem

Hur kan man inte gilla Steam!?

Permalänk

Äntligen!

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

NU JÄVLAR!

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Fungerar det på olika datorer? Nog inte så många familjer som delar på en dator?

Permalänk
Medlem

Gött, letade igenom texten noggrant efter något sorts pris men fann inget så bra gjort Valve!

Permalänk

Bra Valve!

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Om Origin och Uplay bara kunde vara lite mer som Steam, vad vacker världen skulle vara.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Hur kan man inte gilla Steam!?

Ett ord: DRM.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Kolla på "bästa pris" saken, står ju för tusan episode 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Hur kan man inte gilla Steam!?

Varför ska jag behöva Steam för att spela en fysisk kopia av ett single player-spel jag köpt?

Permalänk
Medlem

Väldigt nice.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Elitist:

Varför ska jag behöva Steam för att spela en fysisk kopia av ett single player-spel jag köpt?

Varför går utvecklingen frammåt? Varför finns det skydd mot piratkopiering?
Jag har ingen aning!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem

Är detta ett steg närmare PRIVATkopiering som vi ändå betalar för?

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

Ett ord: DRM.

Skrivet av Elitist:

Varför ska jag behöva Steam för att spela en fysisk kopia av ett single player-spel jag köpt?

Jag kunde då inte sagt det bättre själv.., att det skall vara så svårt att förstå att det finns folk som inte är intresserade av att få sina grundläggande konsumenträttigheter (typ äganderätt och annat småroligt) åsidosatt för drm och upplevd smidighet för pöbeln...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gyroshrimp:

Varför går utvecklingen frammåt? Varför finns det skydd mot piratkopiering?
Jag har ingen aning!

Herrejösses vad naivt

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Hur kan man inte gilla Steam!?

Dålig, kompromisslös support. Jag blev lite irriterad på dem när jag inte kunde flytta ett spel köpt på fel konto.

Med det sagt gillar jag egentligen steam, och detta är ju faktiskt en lösning på mitt problem

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Gnäll gnäll gnäll från gnällspikar...

Det här är i längden positivt hur som helst. Det finns nackdelar med alla systemen likt steam men å andra sidan skulle speltillverkarna öppna upp sina försäljningsformer och kanaler så mycket som gnällspikarna önskar skulle de gå bankrutt. Steam m.fl. är en flexibel kompromiss som gynnar konsument som utgivare och mellanhanden.

Håll er till gamla titlar om ni nu ska vara så DRM-allergiska. Det finns DRM man inte kan försvara, Steams är dock en form som är tämligen kompromisslös i förhållande.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Gillar inte Steam eller någon av de andra tjänsterna men detta var väl ett plus.

Synd bara att Steam klienten är så förbannat buggig, de fixar ett fel och lägger till tre nya.

Permalänk
Medlem

Vad i hela fridens!? ...NYA HL BEKRÄFTAT!

Permalänk
Medlem

Härligt! kan man ju låna nya spel av varandra när man är klar ect, fan va gött hoppas också XBONE får tillbaka den funktionaliten sen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Komedi på hög nivå:

""Bästa pris påHalf-Life 2 Expansion: Episode Three
Webhallen
449:-""

Permalänk
Medlem

Är orolig över huruvida detta driver upp spelpriserna. :/

Permalänk
Inaktiv

Wunderbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Dålig, kompromisslös support. Jag blev lite irriterad på dem när jag inte kunde flytta ett spel köpt på fel konto.

Med det sagt gillar jag egentligen steam, och detta är ju faktiskt en lösning på mitt problem

Håller med om deras support, hade problem med något av Half-Life spelen men kommer inte ihåg vilket och vad exakt det var för problem men jag kommer ihåg att mitt i att inte vara hjälpfulla så byte de språk från Engelska till Tyska... Där gav jag upp och slutade försöka, tror det var Half-Life: Source det var som inte funkade, slutade med att jag skaffade original Half-Life och spelade igenom det. (Eller så var det tvärtom med spelen.. I can't remember)

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasfer:

Är detta ett steg närmare PRIVATkopiering som vi ändå betalar för?

Både ja och nej! Hade det varit PRIVATkopiering så hade bägge parter fått spela spelet samtidigt Nu är det bara en åt gången..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!