Permalänk

Problem med ramminnen

Hey alla.

Nu är det så att jag har köpt nytt ramminne till min dator för att upgradera den lite. Mitt motherboard heter M2N-LSI Deluxe asus och använder ddr2 ramminnen.
Jag har redan 2 stk 1 GB ram sen innan och nu köpte jag en 2 GB till.
Mitt problem är detta:
Windows vill bara starta i felsäkerläge och det säga den att jag har totalt 4 GB ram som det skall vara. Men när jag starter windows i normal tillstånd, då kommer jag bara till windows logan och sen startas datorn av. i visa fald kommer det bluescreen.
Jag har även testat att ta utt de gamla ramminnen och bara köra på det nya, men då starta datorn, men skärmen är stängt och det bip ljudet som kommer när man starter sin dator, det kommer inte

Detta är min första tråd, så jag vet inte om jag har varit spesifik nog för att få hjälp.
Fråga gärna

Permalänk
Medlem

Först och främst kan det vara bra att du skriver vad du har för moderkort och processor.
Det verkar som att RAM minnena inte är kompatibla till moderkortet eller att dom helt enkelt inte fungerar bra.
När min bror hade problem med sin dator kunde felmeddelanden synas på min skärm men inte på hans så det kan mycket väl vara så att datorn försöker visa ett felmeddelande men att din skärm inte kan visa upp det..
Anyway: Kolla upp att det är samma minnestyp, att dom är korrekt installerade och att alla stickor är likadana. Jag vet inte om minnena måste jobba i en viss mhz som moderkortet tillåter heller men om du har en moderkortsmanual föreslår jag att du tar en snabb titt i den också.