Hur kan man fixa en skiva som har fått en repa till Xbox 360?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Hur kan man fixa en skiva som har fått en repa till Xbox 360?

Hej, igår så spelade jag Black ops 2 och efter en runda av zombies så slog jag i mitt bord en gång (mitt xbox är på bordet). Efter det så blev hela spelet konstigt, jag kan inte längre se några vapen + om marken är t.ex gräs så är den bara grön istället. Kan jag fixa det med något hemma eller måste jag åka till GameStop?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012

Ta tandkräm på en mjuk och len trasa, sedan så putsar du runt runt runt. då kommer du få fler mindre repor men den stora minskas.
Har fixat ett antal skivor för mig, bland annat Civ City Rome

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 8 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av SiggeElTreo:

Hej, igår så spelade jag Black ops 2 och efter en runda av zombies så slog jag i mitt bord en gång (mitt xbox är på bordet). Efter det så blev hela spelet konstigt, jag kan inte längre se några vapen + om marken är t.ex gräs så är den bara grön istället. Kan jag fixa det med något hemma eller måste jag åka till GameStop?

Att skivan är repig brukar inte visa sig på det där sättet. Jag skulle nog egentligen mer oroa mig att nått gått sönder i xboxen. Testa lite andra spel och se om du får liknande symptom.

I7930@3.90 | RX480 | Intel 320 - 160 GB | 12 GB RAM | X58A-UDR3 (rev 1.0) | 650 WATT POWER

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Gör inte typ Game det för ~40sek? Dock var det på PS2 tiden jag gjorde det

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av FX9:

Att skivan är repig brukar inte visa sig på det där sättet. Jag skulle nog egentligen mer oroa mig att nått gått sönder i xboxen. Testa lite andra spel och se om du får liknande symptom.

Black ops 1 funkar helt perfekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Gör inte typ Game det för ~40sek? Dock var det på PS2 tiden jag gjorde det

Jo det var nog det jag tänkte på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N.H.K. // STHML
Registrerad
Dec 2010

testa att ladda in spelet på hårddisken och se om allt är som det ska då. Då behöver du bara använda skivan till att starta spelet, sedan så läses det av från HDD'n. Tänk på detta i framtiden

• MBPr 15" 1TB • iPhone 6 • Z3c • iPad mini 2g • Audioengine D1 • Grado GS1000s • Shure se215 • B&W P7 • Dual CS 511+505-II • Grado Gold 1/AT95E + Pro-ject Tube Box s • NAS m/ 5820k+12TB WD RED • PS4 •

Bianchi Pista -14 Chrome Ed.

Frågor om externa GPU-lösningar?