Betala för nedladdad media [mikro-transaktioner i praktiken]

Permalänk
Medlem

Betala för nedladdad media [mikro-transaktioner i praktiken]

PONERA att du ser en film/tv-serie/x som du inte betalat för (tex hemma hos dig, eller hos en vän!). Du uppskattar verkligen det du sett och vill STÖDJA skaparna.

Vad finns det för alternativ då? Säg t.ex. att din villighet att stödja sträcker sig till donera en 20-lapp.

Skippa gärna tankar om VARFÖR eller OM du/man/jag ska betala för det du sett- vi håller oss till HUR nu ok.

Permalänk
Medlem

En variant är ju Flattr, om nu det finns stöd för det, skulle funka fint på t.ex. youtube om serien finns där eller på annan streamingtjänst.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

En variant är ju Flattr, om nu det finns stöd för det, skulle funka fint på t.ex. youtube om serien finns där eller på annan streamingtjänst.

Jag testade Flattr men det verkar vara extremt begränsat gällande vem man kan "flattra ". Säg tex att man vill stödja Dreamworks eller en spelstudio eller ett produktionsbolag, osv. .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pender:

Jag testade Flattr men det verkar vara extremt begränsat gällande vem man kan "flattra ". Säg tex att man vill stödja Dreamworks eller en spelstudio eller ett produktionsbolag, osv. .

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, det var det jag menade med "om det nu finns stöd för det".

Men absolut, Flattr är inget som fått något genomslag. Men idén är god.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ok!

Jo, Flattr är en bra idé.

Jag försökte vidare luska ut om man kan använda paypal, men det verkar inte gå heller?

Hmm, är det bara jag som ens är intresserad av ett sånt här koncept med mikro-donationer DIREKT till skaparna?