GTA V PC ANNOUNCEMENT!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2011

GTA V PC ANNOUNCEMENT!!

http://www.rockstarannouncement.com/#sthash.PM2bO7mJ.dpbs Vad kan detta vara för något? Är det på riktigt eller fake? Någon som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Titlen på denna tråd är lite missvisande, samt om den u handlar om PC så ligger den i fel forums del.

Skulle rekommendera att du ber en moderator byta namn.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Feb 2011

jag bara väntade på att den skulle dyka upp här

Dom flesta verkar överens om att det är fake. Rockstar har redan en egen kanal på sin site, och hittills har dom varit rätt konsekventa med att använda den.

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

En sida som heter rockstarannouncement.com och folk undrar om det är legit...sigh...

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2011

Ok, som vanligt är alla smartasses här på swec. Finns det normalt folk här överhuvudtaget? Ville bara höra om någon visste mer än det som REDAN finns att hitta på google.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av DeadSilet:

Ok, som vanligt är alla smartasses här på swec. Finns det normalt folk här överhuvudtaget? Ville bara höra om någon visste mer än det som REDAN finns att hitta på google.

Ja dom på Rockstar vet nog säkert, så du kan ju prova lägga iväg ett mail
Och information om ett möjligt PC release kommer på deras egna hemsida/twitter/FB först antagligen, så du kan ju lurka där om du vill va först med infon.

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av DeadSilet:

Föga troligt, med tanke på att googles sökmotor sträcker sig över hela internet. Det skulle isåfall vara om någon här på Sweclockers skulle ha kontakt med någon som jobbar hos Rockstar och därmed arbetar med spelet GTA.

Annars är det väldigt liten chans att ett så litet forum som Sweclockers som dessutom är svenskt har mer koll på uppgifter angående ett amerikanskt spel än vad man kan få tag på google.

Just saying

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av plajton:

Föga troligt, med tanke på att googles sökmotor sträcker sig över hela internet. Det skulle isåfall vara om någon här på Sweclockers skulle ha kontakt med någon som jobbar hos Rockstar och därmed arbetar med spelet GTA.

Annars är det väldigt liten chans att ett så litet forum som Sweclockers som dessutom är svenskt har mer koll på uppgifter angående ett amerikanskt spel än vad man kan få tag på google.

Just saying

Fan Plajton, var inte ett smartass nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N.H.K. // STHML
Registrerad
Dec 2010

• MBPr 15" 1TB • iPhone 6 • Z3c • iPad mini 2g • Audioengine D1 • Grado GS1000s • Shure se215 • B&W P7 • Dual CS 511+505-II • Grado Gold 1/AT95E + Pro-ject Tube Box s • NAS m/ 5820k+12TB WD RED • PS4 •

Bianchi Pista -14 Chrome Ed.

Frågor om externa GPU-lösningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av DeadSilet:

http://www.rockstarannouncement.com/#sthash.PM2bO7mJ.dpbs Vad kan detta vara för något? Är det på riktigt eller fake? Någon som vet?

Om spelet ska släppas om 14h i skrivande stund så betyder det att många butiker skulle ha ett par pallar GTA IV PC version och då skulle det självklart läcka ut!

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2011

Står ingenting om att gta ska släppas om 14h så vart får du det ifrån keVVa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004

folk går verkligen på vad fan som hellst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av DeadSilet:

Fake - http://news.en.softonic.com/gta-v-rockstar-announcement-site-...

Sorry bro!

En dator, en mobil och en tablet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

Antagligen fake som många andra skriver.
Slår man upp domänen rockstargames.com (officiella sidan) så står det att Take-Two Interactive Software, Inc. har registrerat domänen. Take-Two Interactive Software har två helägda dotter bolag som är 2K Games och Rockstar Games.

Men om man slår upp rockstarannouncement.com så är den som registrerade domänen dold av WhoisGuard.

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2011

Är det inte så att det kommer till USA idag?

Edit: måste ha drömt

.: Chassi: Fractal Design Define R3 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX| OS Disk: Samsung 840 evo 120gb| Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: BenQ G2420HDBL 24" | Server: HP Proliant N54L 1Tb :.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
internet
Registrerad
Nov 2010

jag skulle inte ens gå in på den sidan, lycka till när datorn blivit kapad

Lenovo Y50-70 4K GTX-960 2TB SSD, 32GB RAM, nybygge i kolfiber chassi på G

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av ari86:

jag skulle inte ens gå in på den sidan, lycka till när datorn blivit kapad

Därför man använder sin linux-vm till att se vad det handlar om

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jun 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Jag såg rubriken under "Nytt i forumet" och tänkte YES!!!

När jag såg länken i första inlägget förstod jag att det var fake... Trist!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012

Fasen.. Började nästan gråta av glädje när jag såg titeln..

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Kylare: Kelvin S36 RAM: 14GB 1333MHz MOBO: Z97S SLI Krait Edition Lagring: 3x240GB SSD & 2TB WD Green Ljud: DT990 250Ω, PC360, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Testpilot, Moderator
Kevin Dahlberg
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Eftersom det är fake och det även redan finns flertalet trådar om GTA V till PC i PC-avdelningen så låser jag den här tråden.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]