Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Tyvärr är iOS 7 mycket långsammare på iPhone 4 än ios 6.1.3. Jag har jämfört sida vid sida och t.ex. fylla i en web adress i Safari så fryser den en liten stund när den ska hitta förslagen vilket inte hände i 6.1.3.

Även på iPad 3 går vissa saker hackigt t.ex. när man växlar mellan landskapsläge och vanligt ute på "skrivbordet". Känns nästan som min gamla HTC desire i hackighet

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Skrivet av Milky Way:

Tyvärr är iOS 7 mycket långsammare på iPhone 4 än ios 6.1.3. Jag har jämfört sida vid sida och t.ex. fylla i en web adress i Safari så fryser den en liten stund när den ska hitta förslagen vilket inte hände i 6.1.3.

Även på iPad 3 går vissa saker hackigt t.ex. när man växlar mellan landskapsläge och vanligt ute på "skrivbordet". Känns nästan som min gamla HTC desire i hackighet

Har du återställt och inte uppdaterat? Det gör stor skillnad. iPad 3 fungerar helt perfekt för mig.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Har du återställt och inte uppdaterat? Det gör stor skillnad. iPad 3 fungerar helt perfekt för mig.

Ipad 3an fungerar bra och så, det är mer ett estetiskt problem. Testa att gå ut till ett av dina skrivbord och växla mellan landskapsläge och vanligt genom att vrida paddan så ska du se att animationen hackar.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Prövade den tidigare idag, funkade

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Gick tillbaka till ios 6.1.3 på min 4S i förrgår eller när det var. 7an har för många onödiga animationer som gör att det känns segt. Får vänta ett bra tag innan jag börjar använda 7.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Upptäckte just att man kan flytta Tidningskiosken till en mapp nu! Har stört mig länge på det innan IOS7 då jag har en "Skräp"-mapp jag lägger allt i som jag sällan använder.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk

Såg att #186 hade backat från iOS 7 till 6.1.3, är det möjligt att backa från iOS 7 på min iPhone 4s till iOS 6.1.2 (visst är det den senaste jailbreakade versionen?)?

Permalänk
Skrivet av Milky Way:

Ipad 3an fungerar bra och så, det är mer ett estetiskt problem. Testa att gå ut till ett av dina skrivbord och växla mellan landskapsläge och vanligt genom att vrida paddan så ska du se att animationen hackar.

Det funkar fint för mig, frågar igen: har du återställt och inte uppdaterat? Däremot buggar bakgrunden ibland när jag låst iPaden i porträttläge, och haft en app som tvingar sig i landskapsläge och sen går tillbaka till hemskärmen så är alla ikoner rätt (i porträttläge) men bakgrunden är fast i landskapsläge. Jag måste rotera fram o tillbaka för att det ska bli rätt igen. Enda buggen jag upplever i iOS 7 iofs så det är ju rätt bra för att vara en första release.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Såg att #186 hade backat från iOS 7 till 6.1.3, är det möjligt att backa från iOS 7 på min iPhone 4s till iOS 6.1.2 (visst är det den senaste jailbreakade versionen?)?

Till 6.1.3 går (fast kanske inte nå mer), men 6.1.2 går inte.
Hur man gör detta är att man laddar ner en .ipsw med iOS versionen man vill ha, sedan lägger man telefonen i DFU mode, och då kan man återställa den med den nerladdade .ipsw filen. Då kanske du undrar: "Men, varför är det inte väldigt enkelt då att lägga in t.ex. iOS 5 eller 6.0 om man vill?". Well, när du gör denna operation så kollar Apple upp filen du lägger in. Signerar dem den ännu, så går det, signerar dem inte den (de bryr sig inte om nå mer i stort sett) så går det inte att installera.

Så varför jag säger att det kanske inte är möjligt att gå till 6.1.3 nå mer är pga detta: http://www.idownloadblog.com/2013/09/21/apple-not-signing-ios... - och eftersom det är om 6.1.3 så vore det ju konstigt om de signerar en ännu äldre version (6.1.2.)

tl;dr: Nej, du kan inte komma tillbaka till iOS 6.1.2.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Upptäckte just att man kan flytta Tidningskiosken till en mapp nu! Har stört mig länge på det innan IOS7 då jag har en "Skräp"-mapp jag lägger allt i som jag sällan använder.

Hur fixar man en mapp? Eller funkar det bara på telefonen jag har en ipad mini.

Permalänk
Medlem

Bara håll ner fingret på en ikon tills den börjar skaka, sedan dra och släpp på en annan ikon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Blev förbjuden att uppdatera jobbets iPhone 5 av koncernens IT. Så jag får vänta men på rak arm så är designen ett steg framåt från det gamla i mitt tycke. Hur det fungerar får jag avvakta med att avgöra

Haha, jag med. Men jag gjorde det iallafall...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har märkt att batteritiden har försämrats groteskt mycket? Har en iPad 4 16GB 4G. Någon här kanske redan har påpekat detta men jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Är det bara jag som har märkt att batteritiden har försämrats groteskt mycket? Har en iPad 4 16GB 4G. Någon här kanske redan har påpekat detta men jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

Märker ingen skillnad

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Patrik Stjärna:

Är det bara jag som har märkt att batteritiden har försämrats groteskt mycket? Har en iPad 4 16GB 4G. Någon här kanske redan har påpekat detta men jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

Min har snarare blivit bättre. Jag ger det återkommande bästa tipset som finns för batteritid - återställ den utan att läsa in backup.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Min har snarare blivit bättre. Jag ger det återkommande bästa tipset som finns för batteritid - återställ den utan att läsa in backup.

Men hur ska man få in alla telefonnr då?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Delerium:

Men hur ska man få in alla telefonnr då?

Synca dem med antingen Google eller iCloud eller vad du nu använder.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför heldags-events inte syns i notification centre längre? Från kalendern dvs.

Edit: F.ö. är det lite segt på Iphone 4 när man har mkt saker uppe. Inte så farligt, men ändå lite. Den började ifs bli seg redan efter ios 6. Men jag har märkt att det underlättare att ha iaf 1-2gb utrymmet ledigt, när den börjar hamna under 1gb så börjar den bli riktigt seg. Vet inte om Ios använder lagringsminnet som cash på något sätt eller vad det är som gör att den blir seg.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Det funkar fint för mig, frågar igen: har du återställt och inte uppdaterat? Däremot buggar bakgrunden ibland när jag låst iPaden i porträttläge, och haft en app som tvingar sig i landskapsläge och sen går tillbaka till hemskärmen så är alla ikoner rätt (i porträttläge) men bakgrunden är fast i landskapsläge. Jag måste rotera fram o tillbaka för att det ska bli rätt igen. Enda buggen jag upplever i iOS 7 iofs så det är ju rätt bra för att vara en första release.

Jag provade det nu. Det hjälpte för en del saker som t.ex autocomplete i Safari (liten skillnad bara dock då det funkade skapligt innan återställning), men för den hackande animationen så blev det ingen skillnad. Läste in backupen nu, då jag inte tyckte det var värt den lilla skillnaden det var.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Skrivet av Milky Way:

Jag provade det nu. Det hjälpte för en del saker som t.ex autocomplete i Safari (liten skillnad bara dock då det funkade skapligt innan återställning), men för den hackande animationen så blev det ingen skillnad. Läste in backupen nu, då jag inte tyckte det var värt den lilla skillnaden det var.

Det finns ingen anledning att läsa in backup på iPad, man förlorar inget om man syncat den mot iCloud eller datorn. På iPhone förlorar man SMS/iMessages enbart. Märkligt att dina animationer hackar, för mig är det möjligt att det gjorde det i början nu när jag tänker efter men försvann efter ett tag.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Är det bara jag som har märkt att batteritiden har försämrats groteskt mycket? Har en iPad 4 16GB 4G. Någon här kanske redan har påpekat detta men jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

Tycker nästan det är bättre. 4 timmars användande och 80% kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moaddi:

Hej alla

Ni som tänker uppgradera er iPad 3 till IOS 7 GÖR INTE DET!!!

Det fungerar så dåligt så man kräks, allt laggar. ska du byta från tangentbord till siffror i tex safari tar det 2-3 sekunder.

Har du mer än typ 1 program igång laggar det ordentligt.

Jag kör IOS7 Golden Master, vilket ska vara samma version som kommer idag/ikväll.

Har även hört att iPad 4 har samma problem, kan dock inte bekräfta det. IOS 7 är inte klart till iPad3.

Dock har jag kört IOS 7 på min 5a sen beta 1 och det fungerar klockrent med Golden Master. så ni som har 5an uppgradera helt klart. 4s och 4an laggar på ganska bra så ni vet. De verkar som de endast prioriterat 5an inför nya 5s och 5c releasen. skulle tro att IOS 7 blir bättre på iPad inom de närmsta månaderna då Apple förmodligen planerar ett extra event kring iPad och Macbook senare i år. precis som förra året.

Har installerat det på min Ipad 2 och det fungerar utmärkt, varför detta :o?

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

Som en som ogillar Apple undrar jag om det finns något revolutionerande med iOS7.
Finns det något som inte finns till Android?
Finner fortfarande IPhone som en tråkig låst telefon men gillar det nya UI:t.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Märker ingen skillnad

Skrivet av tooobe:

Min har snarare blivit bättre. Jag ger det återkommande bästa tipset som finns för batteritid - återställ den utan att läsa in backup.

Skrivet av Aktsu:

Tycker nästan det är bättre. 4 timmars användande och 80% kvar.

Gick in på Inställningar - Allmänt - Bakgrundsuppdatering - AV. Nu är det mycket bättre, från att ha gått från 100% till ca. 80% efter lite YouTubande och surfande så ligger jag på samma som jag gjorde innan jag gick och lade mig. Den kunde dra över 10% över natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Gick in på Inställningar - Allmänt - Bakgrundsuppdatering - AV. Nu är det mycket bättre, från att ha gått från 100% till ca. 80% efter lite YouTubande och surfande så ligger jag på samma som jag gjorde innan jag gick och lade mig. Den kunde dra över 10% över natten.

Jag har dock bakgrundsuppdatering på. 5.5 timmars användande och 72% kvar. Enda dåliga med iOS 7 för mig är att det är mindre flyt i det på iPad än 6an, men det fixar de nog snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Är det bara jag som har märkt att batteritiden har försämrats groteskt mycket? Har en iPad 4 16GB 4G. Någon här kanske redan har påpekat detta men jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

Gått igenom de nya funktionerna och dina befintliga appar, så att dem inte ligger och begär platstjänst info och dyl.?

Skrivet av Aktsu:

Tycker nästan det är bättre. 4 timmars användande och 80% kvar.

Ja, nog tycker jag att batteritiden känns bättre. Verkar jobba lite smartare nu.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Har nu gjort en total återställning av min iPhone4 och lagt in iOS 7.02 utan att dra in en säkerhetskopia efteråt. Kontakter m.m. har jag via iCloud och bilder o musik synkade jag in manuellt. Blev rejält mycket snabbare än tidigare, sparas nämligen en jävla massa skit i säkerhetskopiorna som segar ner telefonen ordentligt.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Kanske man borde återställa telefonen nån gång också. Min installation är fyra år gammal nu.

Annars är jag väldigt nöjd med att Apples prylar inte verkar drabbas av "bit rot" som det kallas. Min iMac 2011 kom med 10.6 och kör fortfarande på originalinstallation. Har installerat 10.7 och 10.8 ovanpå bara. Samma sak med iOS-prylarna.

Permalänk
Skrivet av Perc:

Kanske man borde återställa telefonen nån gång också. Min installation är fyra år gammal nu.

Annars är jag väldigt nöjd med att Apples prylar inte verkar drabbas av "bit rot" som det kallas. Min iMac 2011 kom med 10.6 och kör fortfarande på originalinstallation. Har installerat 10.7 och 10.8 ovanpå bara. Samma sak med iOS-prylarna.

Det är främst när man ska installera nyare mjukvara på lite äldre hårdvara. På min iPhone 5 tex gör det ingen skillnad om jag läser in en gammal backup, medan det gör stor skillnad på iPhone 4 och iPad 2/3 med iOS 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌