PS3 + Benq Monitor = Kaoz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011

PS3 + Benq Monitor = Kaoz

Tjena!

Köpte en ps3 och GTA V för att spela på min Benq GL2750-b pc monitor. Köpte en HDMI kabel samt en HDMI>DVI adapter för att kunna spela på skärmen. Detta gick bra ända tills jag drog ut HDMI>DVI länken för att stoppa in min dators DVI-kabel. Sedan när jag skulle koppla in HDMI>DVI länken i monitorn så blev det knas. När detta gjordes så var det enda som visades på min skärm myrkrig som sporadiskt utbyttes till en svart skärm. Sedan håller den på så, fram och tillbaka.
Jag drog då ut HDMI>DVI kabeln för att sedan stoppa in den igen. Detta gjordes ett par gånger tills jag tillslut fick tillbaka PS3 bilden på skärmen.

Nu dock, efter ett par omgångar in och ut stoppningar av kablar, så vill inte PS3 bilden komma tillbaka utan är fast i myrkrig/svart skärm.

Det jag har gjort hittills i mitt felsökande är:

Starta om PS3 och hålla in Power knappen i 5 sek så att man får välja att återställa bildinstäällningar(no success).

Försökt fabriksåterställa min skärm(no success).

Bytt håll på HDMI-kabeln(Så att delen som satt i PS3 nu sitter i skärmen och tvärtom)(no success).

HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003

Jag tycker nästan att det låter som dåliga/glappiga kablar... Du har ingen annan hdmi-kabel du kan testa med? Låna en från tv-boxen, dvd-spelaren eller liknande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Säker på att du gör rätt när du återställer ps3an?