FX 8350 vs 4670(K) för Cakewalk Sonar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2012

FX 8350 vs 4670(K) för Cakewalk Sonar

Hej Sweclockers!
Min fader är sugen på att uppgradera sin dator nu, och han håller på en hel del med musikskapande och redigerande i mjukvaran Sonar. Han spelar även på fritiden. Då jag är en Intel-fanboy tänkte jag fråga er här på swec vilken av dessa som skulle ge bäst blandning av Sonar- och spelprestanda. Har plockat ihop två olika paket, ett AMD och ett Intel-baserat.

Intel: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3911250/pappas-dator-intel

AMD: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3911454/pappas-dator-amd

Synpunkter på dessa paket skulle uppskattas. Han kommer antagligen att slänga in en till mekanisk hårddisk från sin nuvarande dator, men inte mer. Det är off-topic, men nåväl.

Chassi: Define R4 Moderkort: ASUS Sabertooth Z77 CPU: i5 3570K @4.2 GHz RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @1866 MHz CPU-Kylare: NZXT Kraken X40 GPU: Gainward GTX770 2GB PSU: Cooler Master V-Series 700W
Utrustning: Microsoft Sidewinder X4 | Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm | Turtle Beach Arena Grip | Razer Goliathus Control Ed. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Intel är bättre men BYT NÄTAGG. CX är jättebudget och allmänt skit. Ta något som Seasonic, FPS eller någon annan bra OEM har gjort. Exempelvis XFX Core 550. Den ska tyvärr inte vara jättetyst, men det är å andra sidan inte CX heller.

EDIT: Varför mITX? Det är lätt att få ett tyst ATX för bättre pris.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av LemonIllusion:

Intel är bättre men BYT NÄTAGG. CX är jättebudget och allmänt skit. Ta något som Seasonic, FPS eller någon annan bra OEM har gjort. Exempelvis XFX Core 550. Den ska tyvärr inte vara jättetyst, men det är å andra sidan inte CX heller.

EDIT: Varför mITX? Det är lätt att få ett tyst ATX för bättre pris.

mITX p.g.a. storleken. Som sagt, du får gärna lämna förslag! Om du kan fixa ett tyst mATX (helst, litet ATX fungerar också) paket uppskattas det. XFX är ju 550W och 770 rekommenderar 600W. Vet att de brukar överdriva men better safe than sorry.

Chassi: Define R4 Moderkort: ASUS Sabertooth Z77 CPU: i5 3570K @4.2 GHz RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @1866 MHz CPU-Kylare: NZXT Kraken X40 GPU: Gainward GTX770 2GB PSU: Cooler Master V-Series 700W
Utrustning: Microsoft Sidewinder X4 | Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm | Turtle Beach Arena Grip | Razer Goliathus Control Ed. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

XFX 550W kommer leverera åtminstone lika mycket som budget CX600.