Grand theft auto V LAGGAR på PS3 SLIM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Maj 2013

Grand theft auto V LAGGAR på PS3 SLIM

Tjena, jag köpte idag ps3 och gta v för att lira loss, dock laggar spelet ganska mycket och är väldigt "pixligt".. Finns det något tips ni har för att fixa detta? Köpte allt på gamestopp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Det är vad vi kallar konsol spel.

Jag beklagar att du har fått uppleva en sådan upplevelse.

Still play with birds like I hang with mother goose.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Kanske det beror på att PS3:ans hårdvara är jämförbar med min gamla Dell Precision M90 och att GTA V körs i 30FPS och 720p?
Förvänta dig inte mer av en föråldrad konsoll.

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av TheFlyingFin:

Kanske det beror på att PS3:ans hårdvara är jämförbar med min gamla Dell Precision M90 och att GTA V körs i 30FPS och 720p?
Förvänta dig inte mer av en föråldrad konsoll.

30fps laggar inte på third person spel, speciellt GTA..
Dock när det kommer under 27-29fps börjar det lagga, och det är 24-27FPS average på konsoll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Maj 2013

Okej, alltså, jag förstår att det är gammal programvara, men lagga? Verkligen? Jag ser inte det problemet när jag kollat video/streams av spelet..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Maj 2007

Japp verkligen, tyvärr.

Cooler Master Mystique | Gigabyte GA-P55-UD3 | i5 750@ 3,3Ghz | 6GB Kingston Value 1333Mhz | ASUS HD7970 | Intel X25 80GB | WD 1TB | Corsair TX 650W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av gruzzniotre:

Okej, alltså, jag förstår att det är gammal programvara, men lagga? Verkligen? Jag ser inte det problemet när jag kollat video/streams av spelet..

Har man filmat i 24 fps och spelet ibland trillar ner på under 30 så märks det inte lika mycket, det blir en lite utslätande effekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Trelleborg
Registrerad
Dec 2002

Angående pixlighet, råkade ut för det, med ett spel jag tidigare spelat!, har ny tv, det blev pixligt på den, men inte på projektorn, så jag började kolla på hur tvn skalade, då den är 1080, och spelet körs i 720p, trixade där, och vips så slapp jag den biten i a f, detta är dock inte gta, men kanske värt att kolla.

MerLox

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Xelithium:

Det är vad vi kallar konsol spel.

Jag beklagar att du har fått uppleva en sådan upplevelse.

Generellt sett så har du helt rätt men GTA V flyter faktiskt på bra och med ganska snygg grafik också (för att vara konsol) på xbox360, kan dock inte uttala mig om PS3 men trådskaparens PS3:a kanske är felande, eller så flyter GTA V mycket sämre på PS3?

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

Har onlinedelen släppts till gta 5?

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av gruzzniotre:

Tjena, jag köpte idag ps3 och gta v för att lira loss, dock laggar spelet ganska mycket och är väldigt "pixligt".. Finns det något tips ni har för att fixa detta? Köpte allt på gamestopp

Laggar det på PS3? Hårdvaran är ju bara 6-7 år gammal?

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Mitt GTA V på PS3 laggar då inte! Har dock hört att vissa som köpt det via PSN (alltså har all data på hårddisken) har stött på problem. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130920/psn-version-av-gta...

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2010

Man vänjer sig efter en stund

Chassi: Antec P280 Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD, 2TB WD Black CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W Brännare: Samsung 22X Surfplatta: iPad 16gb Wifi Mobil: Samsung Galaxy S6 Edge
P280 Crossfire Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Har du köpt via PSN?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saint Cloud, MN
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Lappa:

Har onlinedelen släppts till gta 5?

Släpps 1 oktober.

Dator: 3770K | GTX 980 Ti | 3DMark (ft. 780 Ti)
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | QX2710 @ 96 | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Wully:

Har du köpt via PSN?

Nej, som sagt, GameStop (så skiva ^^,)

Tack för alla svar.. Dock har jag snackat med en polare (till och med varit hemma hos honom och spelat med våra PS3 bredvid varandra) och mitt laggade, det gjorde INTE hans, vi har båda SLIM och inte SuperSlim.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av gruzzniotre:

Nej, som sagt, GameStop (så skiva ^^,)

Tack för alla svar.. Dock har jag snackat med en polare (till och med varit hemma hos honom och spelat med våra PS3 bredvid varandra) och mitt laggade, det gjorde INTE hans, vi har båda SLIM och inte SuperSlim.

Är det så till så kanske din PS3a är full av damm och därav throttlar?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Atlas Tasume:

Är det så till så kanske din PS3a är full av damm och därav throttlar?

Ingen aning.. Men måste man öppna det för att rengöra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av gruzzniotre:

Aaa. Med tryckluft på burk. Kostar inte mycket.
Dammsug INTE!

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Dumt designad hårdvara från 2006 och du är förvånad över att det laggar? Konsollen kom ut samma år som Half Life 2, har 256 mb ram och 256 mb grafikminne. Jag är förvånad över att det inte laggar mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av bagfalls:

Dumt designad hårdvara från 2006 och du är förvånad över att det laggar? Konsollen kom ut samma år som Half Life 2, har 256 mb ram och 256 mb grafikminne. Jag är förvånad över att det inte laggar mer.

Även om specifikationer talar så talar optimering ännumer. Använder man kod direkt till hårdvara istället för OpenGL eller Direct3D och ännumer faktiskt programmerar direkt för en direkt typ av hårdvara så är det nonsens att jämnföra hårdvara med vanlig PC.

Rockstar och GTA är dock kända att vara alltid nära gränsen på sina spel på konsoler och dåligt optimerade spel på PC.
Spelet på x360 samt PS3 drar runt på 30 fps med dropp till 19/24 fps även lägre vid explosioner.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av gruzzniotre:

Om du köpte det precis ska du INTE försöka öppna det, gå tillbaka med skiten och visa dem.

I övrigt verkar folk inte läsa TS's poster alls innan de svarar.

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
_
Registrerad
Jun 2008

Som folk nämnt innan - välkommen till konsollvärlden. Det är huvudsakligen på grund av detta som jag inte kan spela GTA på konsoll, både San Andreas på PS2 och GTA IV på PS3 laggar åt helvete och är borderline ospelbart för mig. Ännu en anledning till att hoppas att V kommer ut på PC.

Skrivet av bagfalls:

Konsollen kom ut samma år som Half Life 2

Nej, Half Life 2 kom ut 2004.

CPU: Phenom II 955BE@3,5 GHz | RAM: 12GB DDR3 1333MHz | MB: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | GPU: Radeon HD6950 | PSU: Scythe Kamariki4 650W | OS: Windows 7 pro x64 | Chassi: Lian-Li PC-8B | SSD: Intel 320 120 GB
Skärm: Dell Ultrasharp 2311H 23" FullHD
Laptop: Sony Vaio Pro 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2009

Har du installerat alla skivor från GTA V på din ps3? Eller bara "install disken"? Hört att folk kan lagga ifall dom har installerat alla skivor på ps3:an.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Blir lite nyfiken på varför du köpte GTA V för 600(?) kr och en gammal PS3 för ännu mer, istället för att antingen vänta på en PC-version för halva priset eller PS4.

(Det som framförallt förvånar mig är att du köper en PS3 nu, precis innan generationsskiftet.)

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av fimp3n:

Har du installerat alla skivor från GTA V på din ps3? Eller bara "install disken"? Hört att folk kan lagga ifall dom har installerat alla skivor på ps3:an.

finns bara 1 skiva till PS3..

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av HurMycket:

(Det som framförallt förvånar mig är att du köper en PS3 nu, precis innan generationsskiftet.)

Kommer antagligen att köpa PS4 förr eller senare, blev VÄLDIGT, VÄLDIGT, VÄLDIGT sugen på att lira GTA V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Dec 2010

Om man som jag, börjar med att spela på konsol, innan man hoppar på PC-tåget så känns det riktigt bra och ganska bra flyt, iallafall om man jämför med alla gamla datorer med Pentium 4:or jag ärvt...

Men sen när jag väl började spela BF3 och GTA IV (som jag båda har kört hur mycket som helst på PS3) på PC och jämför... så var det nästan läskigt och man börjar förstå att konsolerna verkligen ligger i botten och skrapar, hur mycket jag än försvarat konsoler genom alla dessa år...

Så det är bara att leva med det eller skita i det

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Zeuxlarsson:

Generellt sett så har du helt rätt men GTA V flyter faktiskt på bra och med ganska snygg grafik också (för att vara konsol) på xbox360, kan dock inte uttala mig om PS3 men trådskaparens PS3:a kanske är felande, eller så flyter GTA V mycket sämre på PS3?

Har xbox 360 slim, och det fps-droppar som F-an när man kör bil eller rör sig snabbt, det förstör verkligen spelupplevelsen. Inte värt att betala 600:- för ett spel som inte fungerar som det ska.

Hoppas det släpps på pc..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Vanlig 360 här.

Ligger rätt stadigt på 30FPS, skulle tippa på 28 average i free roam.
Inte underbart direkt, men det får gå.

i7 3770k@5.8GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@24000MHz/CL10, 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 540 Kompressor 760WHP