Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2012

Någon som har Seidon 120V?

Hej igen Swec, har sett att Cooler Master nyligen (?) släppte ännu en sluten vattenkylare, nämligen 120V. Undrar om någon har erfarenhet av denna? Den enda recension jag lyckats hitta var på italienska, och där fick den bra betyg. Vill ändå kolla vad ni här på swec anser om den dock, då recensioner sällan nämner t.ex. missljud från pumpar osv. Det står mellan antingen denna eller en H60 v2, och i och med att 120V är 200kr billigare kan man ju lägga till en Gentle Typhoon för att få ner ljudvolymen.

Tack på förhand!

P.S: Innan ni börjar säga att slutna vattenkylningssystem är värdelösa så ska denna in i ett chassi där inte t.ex. 212 EVO får plats.

Chassi: Define R4 Moderkort: ASUS Sabertooth Z77 CPU: i5 3570K @4.2 GHz RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @1866 MHz CPU-Kylare: NZXT Kraken X40 GPU: Gainward GTX770 2GB PSU: Cooler Master V-Series 700W
Utrustning: Microsoft Sidewinder X4 | Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm | Turtle Beach Arena Grip | Razer Goliathus Control Ed. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2010

Köpte Seidon 120M till min andra dator. Funkar fint kyler bra låter inte alls mycket. i7 2600 @ 4.5GHz 1.32v går inte över 65 grader i prime95 efter 10 timmar. Ang 120V vet jag inte hur den är dock.