Kommer min skärm klara av ps4?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Aug 2009

Kommer min skärm klara av ps4?

Hej!

Sjukt stor nybörjafråga, men jag är inte särskilt van med konsoler, eller teknik för den delen. Men jag har en samsung syncmaster SA350 LED, med både hdmi uttag och DVI. Kommer jag ha möjlighet att köra ps4 på denna? Har läst en del om att en monitor måste ha HDCP för att kunna kopplas upp till konsol. Hur funkar det med HDCP? Får alla nyare monitorer detta inbyggt från scratch? Monitorn är väl ungefär 1,5-2 år gammal.

MVH

Nimuz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Den har HDMI, så ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Det är inga problem. Din skärm har HDCP. Det är en fullhd-skärm som är standardupplösningen för de nya konsolerna.

För det andra så är jag ganska säker att HDCP bara krävs när man ska spela upp kopieringsskyddade filmer, men jag kan ha fel.

/s

2500k H2O, HD6950@6970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av shaglord:

För det andra så är jag ganska säker att HDCP bara krävs när man ska spela upp kopieringsskyddade filmer, men jag kan ha fel.
/s

Krävs för hela systemet, 100% av tiden.

DOCK Sony sa för ett par veckor sedan att de ska tillåta spela in med hjälp av capture cards, vilket betyder att de kommer ta bort HDCP för spel. De har dock sagt att detta inte kommer vara redo för konsol släppet utan de kommer patcha in de så fort de kan.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++