AMD introducerar Gaming Evolved App för automatisk kvalitetsoptimering i spel

Permalänk
Melding Plague

AMD introducerar Gaming Evolved App för automatisk kvalitetsoptimering i spel

Att hitta rätt bland reglagen och få ut mesta möjliga ur spel och hårdvara är ingen lätt uppgift. Nya AMD Gaming Evolved App automatiserar processen med en ny molntjänst.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag prövade Nvidias motsvarighet (har ett gtx580) och var verkligen inte nöjd i spel som CS/CoD/BF3.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Administrativ avgift

Eh kommer ju få ultra enda hihi xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

kul att se att AMD följer NV på den här fronten, bra för de som inte är så insatta i vad alla inställninger gör. Men själv kommer jag nog vilja pilla manuellt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

kul att se att AMD följer NV på den här fronten, bra för de som inte är så insatta i vad alla inställninger gör. Men själv kommer jag nog vilja pilla manuellt ändå.

De flesta av oss på sweclockers är ju nog inte deras målgrupp i det här fallet

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen Nvidias motsvarighet så välkommen ni som kör AMD

Permalänk
Inaktiv

Nvidias motsvarighet fungerar alldeles utmärkt, så jag antar att AMDs välkomnas varmt - men temat såg ju för jävligt ut.

Permalänk
Medlem

Säkert lika värdelöst som GeForce Experience. GE är så dåligt det installeras inte ens på datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Nvidias motsvarighet fungerar alldeles utmärkt, så jag antar att AMDs välkomnas varmt - men temat såg ju för jävligt ut.

Raptr teamet har inte precis en bra smak när det gäller design. Kolla bara på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärd design, installerade, stängde av, avinstallerade.
Kunde de inte bara byggt in detta i steam, optional såklart. BOOM inte förjävlig ui, stor användarbas, done.

Permalänk
Medlem

Nä usch. Initiativet i sig är väl bra men tror majoriteten av gamers faktiskt intresserar sig lite för hårdvara och kommer att få ett bättre resultat genom att själv pilla med inställningarna.

Dock verkar AMDs lösning lite bättre än GE vilket är kul

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av celoz:

De flesta av oss på sweclockers är ju nog inte deras målgrupp i det här fallet

Nej men många av oss känner personer som skulle ha stor nytta av sådana här program. Tex: Morsan gillar att lira PC spel men inte att pilla med spel inställningar eller uppdatera drivrutiner så jag installerade GeForce Experience på hennes dator och det fungerar jättebra, inga klagomål alls!

Väldigt positivt att AMD skaffar något liknande.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Väljer hellre mina inställningar själv men kan behövas till nybörjare. Slutar oftast att programmet ställer in "fel" inställningar.

Permalänk
Medlem

Såg nyheten på Toms hardware i morse o prövade att installera. Den hade bara "optimeringar" för tre av alla mina spel. Klickade på optimera på FC3, men det gick ju knappt att spela med dom inställningarna. Väljer att ställa in själv i fortsättningen.

Permalänk

På tiden att AMD kommer igen med sin mjukvara, tråkigt bara att dom misslyckas med gräslig design, buggigt interface och okompletta funktioner.

Att dem sedan får alla sina idéer från Nvidia (GeForce Experience host host) är en annan femma...

Saknar gamla ATI.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

På tiden att AMD kommer igen med sin mjukvara, tråkigt bara att dom misslyckas med gräslig design, buggigt interface och okompletta funktioner.

Att dem sedan får alla sina idéer från Nvidia (GeForce Experience host host) är en annan femma...

Saknar gamla ATI.

Hur får du en sak som casuals behöver till *alla idéer* ?!

Skrivet av Nyhet:

Att hitta rätt bland reglagen och få ut mesta möjliga ur spel och hårdvara är ingen lätt uppgift.

Det finns inget lättare och mer givande... :C

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är i AMD's version, men det jag tycker saknas i GeForce Experience är att man ska kunna ställa in "target FPS" och att den anpassar bästa inställningar från det.
Tor jag läste någonstan ( kan ha fel ) att Gefoce har en target fps på 40-60, 40 är ju lägsta laget alltså, tar hellre lite sämre grafik och 60+ FPS

Nu fixar jag ju allt själv, men det hade ju varit smidigt.
Inte bara vad AMD eller nVidia tycker är bra inställningar med acceptabel FPS.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Avstängd

Är det inte bara att klicka i alla boxar och maxa alla reglage i options när man vill ha bäst grafik eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Ställer allt på fullt och backar tills jag når stabila 60fps, svårare än så är det ju inte.

Permalänk
Medlem

Buhu sämst, funkar inte gnäll...

Om man förväntar sig att något nytt (framför allt detta med en miljon olika hårdvaror och variabler) ska funka direkt så bör man tänka om.
Tycker det funkar utmärkt (GE) som grund sen får man finjustera efter egen smak.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alibaba123:

Är det inte bara att klicka i alla boxar och maxa alla reglage i options när man vill ha bäst grafik eller har jag missat något?

För oss som inte kör dubbla titan och vill ha en framerate som är lite högre än en standard powerpoint-presentation så måste man hålla på och testa och fixa ett tag innan man får till inställningar som maximerar grafik och samtidigt ger en acceptabel framerate.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Detta är AMD,s motsvarighet till "Nvidia GeForce Experience?"
nvm stod i nyheten att det var motsvarigheten, ja detta är ju inte helt fel. Däremot så har jag själv aldrig tyckt det varit något vidare besvär att gå in i options och leka runt, dvs ställa in allt på det högsta som bara går.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Hjälpsam

Bra att AMD följer Nviidia på den här punkten.
De som inte vill ha den här tjänsten väljer bort den, så alla borde vara nöjda.
Att det sen inte ännu fungerar till 100% med något som är så pass nytt är inte oväntat men det bör bli bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Skippa "raptr" vad det nu är?
Skippa reklamen
Gör ett snyggare UI

Så kanske jag använder det
Fast nu har jag Nvidia kort...
Men man blir sugen på AMD nu igen efter dessa nyheter. Enda anledningen till att jag bytte till gröna laget var för microstuttering vid CF, annars har jag alltid varit grymt nöjd med AMD grejer.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Bra att AMD följer Nviidia på den här punkten.
De som inte vill ha den här tjänsten väljer bort den, så alla borde vara nöjda.
Att det sen inte ännu fungerar till 100% med något som är så pass nytt är inte oväntat men det bör bli bättre.

Att det inte fungerar till 100% ännu kan nog tillskrivas att den version som finns tillgänglig är en beta-version

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Alla variabler man vill ha finns inte valbara och spelbar FPS för en person kan vara skit för en annan.

Min vänn använder GE och det är endast för han orkar inte ens gå in i inställningar i spelet och ändra så han låter programmet göra det åt honom sen får det duga, även om han kan få mycket mer av sin hårdvara.

Verdict: För lata personer som inte orkar ändra själv eller folk som inte vågar.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Skippa "raptr" vad det nu är?
Skippa reklamen
Gör ett snyggare UI

Så kanske jag använder det
Fast nu har jag Nvidia kort...
Men man blir sugen på AMD nu igen efter dessa nyheter. Enda anledningen till att jag bytte till gröna laget var för microstuttering vid CF, annars har jag alltid varit grymt nöjd med AMD grejer.

Instämmer...när program börjar innehålla reklam/banners så säger det stopp. Hur f*n kan de sätta in sådant där. Jag fattar att Steam, Origin har sådant, då man faktiskt köper spel i programmet, men här...usch..

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Javanface:

Att det inte fungerar till 100% ännu kan nog tillskrivas att den version som finns tillgänglig är en beta-version


Det har du nog jädrigt rätt i.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

GE funkar och har funkat kanon på min dator sedan starten.
Spelar BF3 för övrigt....

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Men, ge er AMD. Det heter program! Vill ni prompt använda ett annat ord, så kalla det i alla fall 'applikation'.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841