datorn startar men inget kommer upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

datorn startar men inget kommer upp på skärmen.

Hej
Jag har byggt en ny dator här i veckan. Allt är klart och jag tror att alla sladdar är i kopplade. Jag startar datorn och alla fläcktar börjar snurra och allting lyser som det ska. Jag kopplar in skärmen i grafikkorts uttaget och tangentbordet och musen i moderkortet men men inget vissas på skärmen och tangentbordet lyser inte alls (som det brukar göra). Något jag gjort fel, några tips? tack på förhand!

Permalänk

Du kan behöva ändra bildskärms-output från "moderkort" till "pci-e" (eller dyligt) i vissa BIOS första gången du startar så testa in med skärmen i moderkortet och se om det ger bild.

Visa signatur

i5 4690K + CM Hyper 212 EVO | ASUS Maximus VII HERO | Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR3 | ASUS GTX 660 Ti | Corsair HX750w | Samsung 840 250GB EVO | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASUS Xonar DGX | ASUS PCE-AC56 AC1300 | Asus 24" LED FreeSync MG248QR | Phanteks Enthoo Luxe | Windows 10, 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nicholazinja:

Du kan behöva ändra bildskärms-output från "moderkort" till "pci-e" (eller dyligt) i vissa BIOS första gången du startar så testa in med skärmen i moderkortet och se om det ger bild.

Låter som något annat är fel om inte tangentbordet lyser.

OnT: kopplar du mus/tangentbord direkt till moderkortet, eller via någon chassiport (isf, är de kopplade till moderkortet?)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Låter som något annat är fel om inte tangentbordet lyser.

OnT: kopplar du mus/tangentbord direkt till moderkortet, eller via någon chassiport (isf, är de kopplade till moderkortet?)?

Mus o tangentbord sitter på moderkortet

*Inredigerat för att undvika bumpning av passé tråd.*
Daemon
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler