Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Ny processor

Tja, nu är det så att jag har lirat lite BF4 och upptäckt att jag inte ens kan spela på low settings. Jag har ett asus 7950 och en phenom 2 4 kärnig som är klockad till 3,8 GHz, jag kollade lite och när jag spelar så ligger alla kärnor på processorn på 100% samtidigt som bara grafikkortet ligger på ca 30-40%. Kan detta problemet vara processorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rymden
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Cape36:

Tja, nu är det så att jag har lirat lite BF4 och upptäckt att jag inte ens kan spela på low settings. Jag har ett asus 7950 och en phenom 2 4 kärnig som är klockad till 3,8 GHz, jag kollade lite och när jag spelar så ligger alla kärnor på processorn på 100% samtidigt som bara grafikkortet ligger på ca 30-40%. Kan detta problemet vara processorn?

Det verkar vara prestanda problem i betan. Det löser sig förhoppningsvis senare, har du inte läst alla trådar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av emilasd:

Det verkar vara prestanda problem i betan. Det löser sig förhoppningsvis senare, har du inte läst alla trådar?

Nae, inte läst nån annan tråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rymden
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Cape36:

Nae, inte läst nån annan tråd.

Verkar vara så att de flesta har problem. Så du är inte ensam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av emilasd:

Verkar vara så att de flesta har problem. Så du är inte ensam.

Okej, då får man tacka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rymden
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Cape36:

Okej, då får man tacka.

Tycker du ska vänta tills spelet har släppts då förmodligen allt är löst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av emilasd:

Tror inte att detta är något som kommer "lösas", då jag själv tror att spelet helt enkelt är för tungt för en gammal Phenom II.

Sweclockers lär testa det här i sinom tid, men tills dess är det bara mina spekulationer baserade på tidigare tester och erfarenheter.
http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...

Redan i BF3 började Phenom II visa tecken på att den inte klarade av spelet, eftersom BF4 är mycket mer CPU-tungt så tror jag helt enkelt att Cape bör införskaffa sig en ny CPU. Antingen en FX-8320 så han slipper byta moderkort, eller en Intel 4670K plus tillhörande moderkort, vilket blir mycket dyrare. Är det någon som vet ifall BF4 använder alla åtta kärnor i en FX-8320?

AMD 280X @1100Mhz | 4670K @4,6Ghz | Noctua NH-D14 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair AX850 | 3TB HDD | 120GB SSD | Fractal Design Define Nano S | Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit