Kan inte aktivera kod på PS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Kan inte aktivera kod på PS3

Har nyligen köpt mig ett PS3 igen. Knappt 1 ½ år sedan jag sålde mitt förra och under tiden verkar någon ny idiotisk idé om spel-nycklar ha tillkommit?! Vilka puckon...

Nå, mitt problem uppstår i Dirt Showdown - efter att jag knappt in koden, blivit godkänd och laddat ned/installerat "downloadable content", så står det lik förbannat när jag startar om spelet att VIP Pass saknas. Har prövat både genom spelet och direkt via PS Store. Spelet är helt nytt ifrån Spelbutiken.se

Vafan är detta liksom?

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av scienta:

Har nyligen köpt mig ett PS3 igen. Knappt 1 ½ år sedan jag sålde mitt förra och under tiden verkar någon ny idiotisk idé om spel-nycklar ha tillkommit?! Vilka puckon...

Nå, mitt problem uppstår i Dirt Showdown - efter att jag knappt in koden, blivit godkänd och laddat ned/installerat "downloadable content", så står det lik förbannat när jag startar om spelet att VIP Pass saknas. Har prövat både genom spelet och direkt via PS Store. Spelet är helt nytt ifrån Spelbutiken.se

Vafan är detta liksom?

Jag har inte svaret på din fråga men gällande själva principen så är väl just det där ett exempel på hur spelutgivarna som kommit på den lysande idén att ha nycklar till vissa grejer som bara borde ingå rakt av så att det ska vara mindre attraktivt att handla begagnade spel.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av evil penguin:

Jag har inte svaret på din fråga men gällande själva principen så är väl just det där ett exempel på hur spelutgivarna som kommit på den lysande idén att ha nycklar till vissa grejer som bara borde ingå rakt av så att det ska vara mindre attraktivt att handla begagnade spel.

Jo, såklart det är så! Men vad jag inte förstår är vad som är så jävla fel med att kunna köpa begagnade spel. Speciellt när de kostar 5-600:- nya till konsol. De gör verkligen allt de kan för att krama ur minsta öre ur marknaden. Lika jävlig marknadsföring som läkemedelsföretagen. Skurkar är vad de är!

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather