Permalänk
Medlem

Roku + Netflix/Plex?

Hej,

Just nu kör jag Plex genom en app på min Smart TV och lagrar alla filmer/serier/bilder på stationära datorn, kör även Netflix genom appen på TV:n.

Är dock ute efter något som är smidigare, testat att jailbreaka Apple TV men det gillade jag inte alls. Vill heller inte använda en HTPC.
Har på sistone fått upp ögonen för Roku 3 och är nära ett köp men tänkte kolla här först, är det någon som sitter på en Roku och använder Plex- och Netflix-apparna?

Mvh

Permalänk
Medlem

Blåser liv i tråden med samma fråga.

Jag är jävligt less på Samsungs smart-tv, alla apparna är sega som klister. Jag behöver nåt bra alternativ typ mediaspelare som kan köra PLEX, netflix och gärna också hbo.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Blåser liv i tråden med samma fråga.

Jag är jävligt less på Samsungs smart-tv, alla apparna är sega som klister. Jag behöver nåt bra alternativ typ mediaspelare som kan köra PLEX, netflix och gärna också hbo.

Chromecast. Finns inget bättre idag!
Har aldrig förstått mig på "SMART" tv. Alla känns lika kassa

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeVVa:

Chromecast. Finns inget bättre idag!
Har aldrig förstått mig på "SMART" tv. Alla känns lika kassa

Jo det är sant, äre inte det ena så är det det andra... Testade en ny modell från LG för några månader sedan, och visst allt flyter på bra med netflix osv - men då fanns det inte något stöd för Plex, detta mycket pga. tillverkare som byter OS på sina tv apparater typ varje år.

Tråkigt. Förvisso har väl vissa tv numera Android (sony) som iaf alltid bör kunna köra Plex.

Plex är allt för mig, men netflix och andra streaming tjänster behövs ju ibland som komplement, som det nämnts förut är en Chromecast eller eventuellt en Apple TV ett bra val då - då man numera kan köra Plex på ATV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Hej,

Just nu kör jag Plex genom en app på min Smart TV och lagrar alla filmer/serier/bilder på stationära datorn, kör även Netflix genom appen på TV:n.

Är dock ute efter något som är smidigare, testat att jailbreaka Apple TV men det gillade jag inte alls. Vill heller inte använda en HTPC.
Har på sistone fått upp ögonen för Roku 3 och är nära ett köp men tänkte kolla här först, är det någon som sitter på en Roku och använder Plex- och Netflix-apparna?

Mvh

Chromecast!
Du har Plex server, använder Netflix och hbo... Det är som upplagt för chromecast.
Kör själv enligt ovanstående, det är klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com