Begagnad vattenkylning till processor läcker

Permalänk

Begagnad vattenkylning till processor läcker

Hej budade för några dagar hem en Asetek lclc till min gamla intel Q8200 processor. Upptäckte så fort jag öppnade paketet att det var blött i påsen den låg i. Tänkte först att det kunde vara för att den skakats för mycket under transporten, men när jag börjat montera den så såg jag att det droppat vätska på moderkortet,

Finns det något bra sätt att reparera den läckande slangen eller ska jag helt strunta i den? Kostade inte så mycket pengar men endå surt och speciellt om moderkortet nu tagit stryk av den.

Permalänk
Medlem

1. Vem säljer en läckande sluten vattenkylning?
2. Hur smart är det att köpa en begagnad sluten vattenkylning, då slangar torkar med tiden..
3. Den viktigaste frågan bör ju dock vara.. Om en sluten vattenkylning läcker i påsen.. Borde den inte göra det i datorn också då?
4. Hur mår elektronik av vatten?

Själv skulle jag skickat den till tippen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Släng skiten. Eftersom den är skickad med posten så skulle det antagligen inte heller gå på garanti om du reklamerade den till tillverkaren.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swichblade:

Hej budade för några dagar hem en Asetek lclc till min gamla intel Q8200 processor. Upptäckte så fort jag öppnade paketet att det var blött i påsen den låg i. Tänkte först att det kunde vara för att den skakats för mycket under transporten, men när jag börjat montera den så såg jag att det droppat vätska på moderkortet,

Finns det något bra sätt att reparera den läckande slangen eller ska jag helt strunta i den? Kostade inte så mycket pengar men endå surt och speciellt om moderkortet nu tagit stryk av den.

Att den skakat så mycket under frakten så att den slutna vattenkylning läckt? Njaae.. Jag hade aldrig monterat på någon kylning om jag såg att den läckt innan du t o m startat den. Verkar tyvärr som att säljaren blåste dig :/ och försöka dig på att laga det själv skulle iaf inte jag rekommendera. Släng skiten och köp en ny. En luftkylare kanske?

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!