Föråldrat Moderkort.( GA-X58A-UD3R ) Är det dags att uppdatera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

Föråldrat Moderkort.( GA-X58A-UD3R ) Är det dags att uppdatera?

God eftermiddag. Som rubriken lyder, är mitt moderkort "föråldrat" eller hänger det med en stund till?

Det släpps mer och mer krävande spel, bättre och snabbare grafikkort, men om jag nu mot all förmodan skulle uppgradera min grafiska bit i systemet till säg 1x 7990 alt 2x7970, är jag i större behov att byta moderkortet innan en eventuell uppgradering av grafikkorten?

Skärmarna jag kör med idag är så dåliga ( ur ett prestandamässigt perspektiv ) så jag funderar på att byta dom först.

Men med nya skärmar, så höjs upplösningen, mer belastning på korten, och i sin tur så kanske moderkort och/eller CPU:n haltar hela härligheten.

Det ena brukar ju påverka det andra så att säga...

Vad har ni för funderingar om saken?

Tillägg: vet ej om detta är korrekt avd. inom forumet, ber om ursäkt på förhand isf.

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.