Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Bästa/tystaste toppen till vattenpump

Hej

Ska bygga en dator med vattenkylning för att få tyst och ev överklocka lite i framtiden.
Som pump tänkte jag använda "Alphacool VPP655" då den dels fått bra kritik samt kan ställas in på olika varvtal.

Har kollat lite på toppar men detta med toppar är ju en jungel.
Frågan är nu vilken av alla toppar man ska satsa på, om ljudnivån är olika mellan olika toppar vill jag ha en så tyst som möjligt för att pumpen som helhet blir så tyst som möjligt annars vill jag skaffa en bra prisvärd topp.

Finns det någon som är bättre än övriga eller spelar det istort ingen roll vilken man väljer?

/GannTrader

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av GannTrader:

Hej

Ska bygga en dator med vattenkylning för att få tyst och ev överklocka lite i framtiden.
Som pump tänkte jag använda "Alphacool VPP655" då den dels fått bra kritik samt kan ställas in på olika varvtal.

Har kollat lite på toppar men detta med toppar är ju en jungel.
Frågan är nu vilken av alla toppar man ska satsa på, om ljudnivån är olika mellan olika toppar vill jag ha en så tyst som möjligt för att pumpen som helhet blir så tyst som möjligt annars vill jag skaffa en bra prisvärd topp.

Finns det någon som är bättre än övriga eller spelar det istort ingen roll vilken man väljer?

http://coolingstuff.se/p/777/ek-ddc-x-res-140-csq-acetal
Något sånt kan du köra?

CASE Hex Gear R80 CPU 5960X GPUs 4x Fury X CF RAM 32GB KLEVV Cras White Series 8x4GB PSU EVGA T2 1600W SSD 950 Pro 512GB Headphones DT990 250Ω + Bowers & Wilkins P7 + Sennheiser RS220 + Sennheiser Momentum Wireless 2.0 + Sennheiser PC 363D Screen 1x Asus ROG Swift PG278Q Motherboard ASUS X99-E WS/USB 3.1 Microphone Samson Meteor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Jag behöver ingen reservoar. Det har jag redan.

/GannTrader

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2005

Då kan du prova denna
http://coolingstuff.se/p/117/ek-d5-x-top-csq---acetal

Skrivet av tvelander:

Den kommer inte fungera då den är till en DDC pump och inte en D5 som Alphacool VPP655 är.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Jag kör med denna och hör inte pumpen i läge 5. Jag måste känna på pumpen för att veta om den är igång

http://coolingstuff.se/p/512/alphacool-hf-d5-top-plexi

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Ok då vet jag lite mer. Lutar åt att det blir "Alphacool HF D5 TOP Plexi" då den tydligen är tyst. Det kanske den andra också är men på denna står det specifikt att den är tystare.

/GannTrader