Permalänk

Bästa/tystaste toppen till vattenpump

Hej

Ska bygga en dator med vattenkylning för att få tyst och ev överklocka lite i framtiden.
Som pump tänkte jag använda "Alphacool VPP655" då den dels fått bra kritik samt kan ställas in på olika varvtal.

Har kollat lite på toppar men detta med toppar är ju en jungel.
Frågan är nu vilken av alla toppar man ska satsa på, om ljudnivån är olika mellan olika toppar vill jag ha en så tyst som möjligt för att pumpen som helhet blir så tyst som möjligt annars vill jag skaffa en bra prisvärd topp.

Finns det någon som är bättre än övriga eller spelar det istort ingen roll vilken man väljer?

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GannTrader:

Hej

Ska bygga en dator med vattenkylning för att få tyst och ev överklocka lite i framtiden.
Som pump tänkte jag använda "Alphacool VPP655" då den dels fått bra kritik samt kan ställas in på olika varvtal.

Har kollat lite på toppar men detta med toppar är ju en jungel.
Frågan är nu vilken av alla toppar man ska satsa på, om ljudnivån är olika mellan olika toppar vill jag ha en så tyst som möjligt för att pumpen som helhet blir så tyst som möjligt annars vill jag skaffa en bra prisvärd topp.

Finns det någon som är bättre än övriga eller spelar det istort ingen roll vilken man väljer?

http://coolingstuff.se/p/777/ek-ddc-x-res-140-csq-acetal
Något sånt kan du köra?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Jag behöver ingen reservoar. Det har jag redan.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

Då kan du prova denna
http://coolingstuff.se/p/117/ek-d5-x-top-csq---acetal

Skrivet av tvelander:

Den kommer inte fungera då den är till en DDC pump och inte en D5 som Alphacool VPP655 är.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Jag kör med denna och hör inte pumpen i läge 5. Jag måste känna på pumpen för att veta om den är igång

http://coolingstuff.se/p/512/alphacool-hf-d5-top-plexi

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Ok då vet jag lite mer. Lutar åt att det blir "Alphacool HF D5 TOP Plexi" då den tydligen är tyst. Det kanske den andra också är men på denna står det specifikt att den är tystare.

Visa signatur

/GannTrader