Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Hjälp! Städa datorn?

Datorn är lite under 10 månader och det är min första riktiga spel dator och jag får inte mycket kraft i den och grafik kortet är mycket varmare en tidigare. Så jag gissar att det är tid att göra rent men jag har ingen aning om hur jag ska göra! Vad ska jag köpa? Vad ska jag inte göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Vad du INTE ska göra: dammsuga i datorn.
Vad du SKA göra: Köp tryckluft på burk och blås ut dammet ur datorn. Om du inte redan gjort det kan du passa på att dra om kablarna så att luftflödet blir bättre och dammsamlingarna minskar.

Fractal Design Define R3 | Corsair RM750i | ASUS Z97-E | Intel Core i5 4690K @ 4.6 GHz + Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | 16GB HyperX DDR3 1866MHz | XFX DD R9 280 3GB & Sapphire Dual-X R9 280X 3GB CFX | Intel 600p M.2 256 GB + Samsung 840 PRO & 850 PRO 128 GB RAID0 + Spinpoint F3 1 TB + NETGEAR ReadyNAS RN204 4x3 TB RAID5 | BenQ XL2411T + AOC E2461FWH + AOC E2476VWM6 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red + Logitech G502 | NETGEAR beta tester (Stolt ägare av överdödande R8500 beta HW rev 1 & 2 + mycket annat skoj)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

det kan även hjälpa med lite kraftigare blås (utan saliv) på grafikkortets fläkt men det är bara om du vill vara snål. annars köper du tryckluft som Zaln T sa.. och samma att du ska inte dammsuga i datorn utefall det händer nått.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2004

Har du byggt datorn själv? Se isf över så att alla chassifläktar sitter på bästa ställe och blåser åt rätt håll för optimalt luftflöde. Vad har du för grafikkort och hur varmt blir det när du kollar? Kan ju vara en korrekt temperatur

Primära datorn: ASUS N56J + Samsung 840 EVO Series 250GB|Tillbehör: Logitech Performance MX|Logitech Illuminated K810|Seagate Backup Plus Desktop 3TB