Asus Zenbook "Infinity" UX301

Permalänk
Melding Plague

Asus Zenbook "Infinity" UX301

Efter lång väntan släpper Asus årets kanske mest efterlängtade Ultrabook. Nu är det dags för den ytterst påkostade Zenbook UX301 att bekänna färg i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fräsig laptop, synd på den glansiga skärmen bara.

(Och priset...)

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande bygge!
Hoppas dock på billiga Haswell ultrabooks, vart är de?

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crentus:

Riktigt imponerande bygge!
Hoppas dock på billiga Haswell ultrabooks, vart är de?

Samma här! Antar att det kommer ta ett tag till. Hade varit riktigt schysst med en ultrabook och någon trevlig Linux-dist att knacka kod på.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Dear santa...

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Ha begäret är högt, men ekonomiska möjligheten låg...

Permalänk
Medlem

Perfekt. Dags att tömma kontot!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade man kunnat välja 16GB ram så kanske men nu är den inte ett alternativ.
//Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Nästa 20k känns verkligen i överkanten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crentus:

Riktigt imponerande bygge!
Hoppas dock på billiga Haswell ultrabooks, vart är de?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1980528

Permalänk
Medlem

Gillar recensioner som får så trevligt omdöme.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Med den grafikprestandan lär nog Apple behålla sin dedikerade GPU i nästa Macbook Pro. Kommer det en vettig ultrabook med i7-4558U, nVidia-grafik (CUDA-acceleration...) och matt skärm köper jag direkt.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Avstängd

Varför tar ni inte med Macbook Air i testerna?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

20000:- ? det var ju billigt... känns som at 2560x1440 på 13 tum är helt onödigt och bara suger på batteriet samt höjer priserna en del, hade räckt med 1080p i den storleken.

Permalänk
Medlem

En riktigt imponerande pjäs och extremt stilfull. Prestandan i spel för en ultrabook fick en verkligen att höja ögonbrynen. Om nu bara Intel lägger manken till på drivrutinerna så är det bara ett stort plus framöver.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SebboD:

Varför tar ni inte med Macbook Air i testerna?

Jag antar att du bara skummat igenom recensionen för Macbook Air finns representerad i CPU-prestanda, 3DMark och batteritid. Just jämförelsen i batteritid är någonting folk skrikit sig hesa över och det levererade vi alldeles nyligen.

Anledningen till att de inte finns med i exempelvis "Ljudnivå och temperaturer" är för att vi testar alla produkter "as is" och 3DMark som vi använder för belastning fungerar inte i OS X. Att det överhuvudtaget finns några prestandatester är för att Windows ändå var installerat och att det fanns tid över.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jacob, hur ser det ut med recension av UX302? Har Asus sagt något ännu?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

Ser ut att vara en riktigt bra maskin men priset var i det högsta laget. Denna kostar till och med mer än Apples 15" retina.

Permalänk
Medlem

Jag har längtat efter denna laptop länge, men priset är alldeles för högt samtidigt som en glansig skärm är en dealbreaker för mig. Får nog vänta en generation till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

20000:- ? det var ju billigt... känns som at 2560x1440 på 13 tum är helt onödigt och bara suger på batteriet samt höjer priserna en del, hade räckt med 1080p i den storleken.

18 074 kr om du e student hos dustin billigt billigt! haha

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Står i textena att BF4 är på gränsen till spelbart men ni menar nog BF3

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Står i textena att BF4 är på gränsen till spelbart men ni menar nog BF3

Korrekt, fixat!

Skrivet av reflux:

Jacob, hur ser det ut med recension av UX302? Har Asus sagt något ännu?

Den är självklart på vår lista över datorer att testa! Vi har dock en del annat i pipen framöver (däribland en till Asus-produkt jag börjat arbeta på) och kan inte svara på när det finns tid för UX302.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tydligt exempel för övrigt på att 3dmark inte alltid säger sanning om hur en dator faktiskt presterar i riktiga spel

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

"...bör skärmen hålla måttet även för den som arbetar med exempelvis grafisk design och fotografering"

Ja för vi jobbar på en 13" skärm... NOT

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Ni får gärna införa en normaliserad tabell mot Wh, för att se dess effektivitet.

Tack för en bra recension!

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket fräsig liten varelse.. Nåja, jag är mycket nöjd med min Vaio Pro 13 och den väger ju faktiskt 500 gram mindre. Får nöja mig med det och intala mig själv att det är just vikten som är det väsentliga

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nyhet:

Pekplattan har praktiskt taget ingen friktion vid användning tack vare dess yta som är i keramiskt glas. Vid användning är den väldigt precis och gör det den ska utan några konstigheter eller slumpmässigt utförda gester.

Läs artikeln

Bra att Asus (enligt recensionen) låtit UX301 få en bra pekplatta. Citatet beskriver motsatsen till pekplattan på UX32VD.

Får nog ta och kedja fast högerhanden långt bort från närmaste KÖP-knapp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av epple:

Ni får gärna införa en normaliserad tabell mot Wh, för att se dess effektivitet.

Tack för en bra recension!

Då är det inlagt! De nya tabellerna med "normaliserade tider" ligger som bildspel för respektive batteritest.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Den är självklart på vår lista över datorer att testa! Vi har dock en del annat i pipen framöver (däribland en till Asus-produkt jag börjat arbeta på) och kan inte svara på när det finns tid för UX302.

Vet inte om jag skall hoppas på 290x eller TBT... Ungefär lika nyfiken på båda...

Permalänk
Avstängd

Ultrabook konceptet är riktigt trevligt, och denna datorn gör det inte tråkigare. Nästa steg är att skippa alla tillbehören, förutom laddaren då så klart.
Det där med kardborrband på fodralet på tidigare modeller stämmer inte, jag har magnet på mitt fodral som jag fick med min "gammla" ux31a prime.